Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
E-book

Het einde van concurrentie?

Zakendoen in de platformeconomie

Het einde van concurrentie? - Cor  Molenaar - ISBN: 9789024427291
Prijs: onbekend
Beschikbaarheid: Uitverkocht (U kunt dit boek niet meer bestellen)
Mediatype: E-book (11-05-2019)
Genre: Management algemeen
U kunt dit product niet bestellen

Beschrijving

Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van netwerken, algoritmes en internet. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert. Relevante vragen die behandeld worden Hoe kun je nog concurreren met grote interne aanbieders als Bol.com, Amazon.com of Zalando.com? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenaamde multisided platformen, die aanbieders en vragers met elkaar in contact brengen zoals Uber, Booking.com Thuisbezorg.nl of AirBnB. In de toekomst komt er concurrentie tussen deze platformen en netwerken. Moet je nu mee doen? Hoe kan je nog onderscheidend zijn? Dit is de vraag voor ieder bedrijf in de consumentenmarkt, maar zeker ook in de business to business markt. Moet je direct gaan verkopen of via winkels/distributeurs? Implodeert de supply chain of is er nog een toekomst voor de groothandel en importeurs? Met voorbeelden uit de praktijk Praktisch, toegankelijk en actiegericht. Natuurlijk met veel voorbeelden van Bol.com tot Bidfood en Amazon.com. Dit boek slaat een brug tussen internet en de fysieke wereld, tussen oude verdienmodellen en nieuwe businessmodellen, tussen marketing en automatisering. Oude waarden van marketing, concurrentie en automatiseringstechnieken worden geanalyseerd en vervangen door nieuwe inzichten. Voor wie is dit boek? Iedere manager, directeur, IT, Marketing en Finance kan deze inzichten gebruiken voor strategievorming en voor het toekomstbestendig maken van de organisatie. Klantenbinding, gebaseerd op algoritmes en communities, wordt het concurrentiewapen voor de toekomst: verkoopstrategieën worden koopmotieven.

Details

Titel: Het einde van concurrentie?
auteur: Cor Molenaar
Mediatype: E-book
Taal: Nederlands
Druk: 1
Uitgever: Boom
Publicatiedatum: 2019-05-11
NUR: Management algemeen
ISBN/ISBN13: 9789024427291
Intern nummer: 44669828