Onderwerpen

Grafisch Nederland 2007
Prijs: | € 49,50 |
Levertijd: | onbekend |
Bindwijze: | Boek, Paperback |
Genre: | Graphic design |
Boekenliefde.nl: |
Grafisch Nederland 2007 op boekenliefde.nl
|
![]() |
Voeg toe aan verlanglijst |
![]() |
Mail naar vriend(in) /collega |
![]() |
Schrijf een recensie |
![]() ![]() |
Beschrijving
Rode draad door Grafisch Nederland 2007 is de bijna honderdjarige traditie van ‘het Kerstnummer’, die immers tot 1911 teruggaat. Grafisch Nederland 2007 geeft daarmee een kleurrijk beeld, letterlijk en figuurlijk, van honderd jaar collectieve promotie, samenwerking, grafische techniek en vormgeving. Van een instituut dat in deze vorm uniek in de wereld is.
Grafisch Nederland 2007 is meer dan een catalogus. Het boek vertelt ook over de ontwikkeling van de Nederlandse grafische vormgeving, over de jonge jaren van ontwerpers als Jan Bons, Wim Crouwel, Dick Elffers, Charles A. Jongejans, W. Sandberg, Jurriaan Schrofer en Jan van Toorn. Over de introductie van foto’s in drukwerk en over ‘moderne’ technieken zoals driekleurenboekdruk, het Pantone procédé, Flattone, staaldruk, dubbeltooninkt en het Bind-ringplastiek.
Grafisch Nederland is ook een feest der herkenning, voor iedereen, door de beelden van en uit de Kerstnummers en ook door de honderden namen van bekende auteurs, ontwerpers en fotografen. Emmy Andriesse, Ed van der Elsken, Aart Klein en Cas Oorthuys werkten allen mee aan een Kerstnummer. En bekende auteurs zoals Boudewijn Büch, Piet Grijs, Willem Frederik Hermans, Cees Nooteboom en Nico Scheepmaker. Ministers als Irene Vorrink en Neelie Smit-Kroes zorgden voor een voorwoord.
Verantwoordelijk voor de inhoud van Grafisch Nederland 2007 zijn Just Enschedé (hoofd- en eindredacteur), Mathieu Lommen en Johan de Zoete. Andere deskundigen die bijdragen
leverden zijn Jan Boterman, Peter van Dam, Dick Gaasbeek, Hub. Hubben, Frederike Huygen, Carel Kuitenbrouwer, Alwin van Steijn, Mirelle Thijsen en Titus Yocarini. De vormgeving van Grafisch Nederland 2007 is in handen van Piet Gerards Ontwerpers.
Grafisch Nederland 2007 is meer dan een catalogus. Het boek vertelt ook over de ontwikkeling van de Nederlandse grafische vormgeving, over de jonge jaren van ontwerpers als Jan Bons, Wim Crouwel, Dick Elffers, Charles A. Jongejans, W. Sandberg, Jurriaan Schrofer en Jan van Toorn. Over de introductie van foto’s in drukwerk en over ‘moderne’ technieken zoals driekleurenboekdruk, het Pantone procédé, Flattone, staaldruk, dubbeltooninkt en het Bind-ringplastiek.
Grafisch Nederland is ook een feest der herkenning, voor iedereen, door de beelden van en uit de Kerstnummers en ook door de honderden namen van bekende auteurs, ontwerpers en fotografen. Emmy Andriesse, Ed van der Elsken, Aart Klein en Cas Oorthuys werkten allen mee aan een Kerstnummer. En bekende auteurs zoals Boudewijn Büch, Piet Grijs, Willem Frederik Hermans, Cees Nooteboom en Nico Scheepmaker. Ministers als Irene Vorrink en Neelie Smit-Kroes zorgden voor een voorwoord.
Verantwoordelijk voor de inhoud van Grafisch Nederland 2007 zijn Just Enschedé (hoofd- en eindredacteur), Mathieu Lommen en Johan de Zoete. Andere deskundigen die bijdragen
leverden zijn Jan Boterman, Peter van Dam, Dick Gaasbeek, Hub. Hubben, Frederike Huygen, Carel Kuitenbrouwer, Alwin van Steijn, Mirelle Thijsen en Titus Yocarini. De vormgeving van Grafisch Nederland 2007 is in handen van Piet Gerards Ontwerpers.
Details
Titel: | Grafisch Nederland 2007 |
---|---|
Mediatype: | Boek |
Bindwijze: | Paperback |
Taal: | Nederlands |
Uitgever: | Grafische Cultuurstichting |
NUR: | Graphic design |
Editor: | Enschedé, Just |
ISBN/ISBN13: | F95437 |
ISBN/ISBN13: | 9789995095437 |
Intern nummer: | 7293437 |
Winkelvoorraad
Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.