Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Cultuur is beleven

De ervaringseconomie: zegen of vloek?

Cultuur is beleven - Annick Schramme - ISBN: 9789401416757
Prijs: € 19,99 (onder voorbehoud)
Beschikbaarheid: Nee
Bindwijze: Boek, Paperback (12-12-2014)
Genre: Cultuurwetenschappen
Boekenliefde.nl:
Cultuur is beleven op boekenliefde.nl
U kunt dit product niet bestellen

Beschrijving

Een kritische blik op de beleveniseconomie 'Beleving' en 'authenticiteit' zijn de modewoorden in de hedendaagse economie. Ook in de culturele wereld hebben deze begrippen hun intrede gedaan. Directeurs, managers en curatoren streven er meer dan ooit naar een verruimende ervaring te creëren voor hun publiek. Cultuur is beleven bestudeert de belevingseconomie in de culturele sector aan de hand van hedendaagse theorie en Vlaamse en Nederlandse praktijkvoorbeelden. 'Beleving' en 'authenticiteit' zijn immers geen neutrale begrippen. Zo kunnen we ons afvragen in welke mate we authenticiteit kunnen ensceneren. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre beleving wezenlijk bijdraagt tot de culturele participatie en competentie van het publiek. Hoe gaan we om met de schijnbare contradicties die deze begrippen bevatten en hoe kunnen we beleving en authenticiteit waardevol maken? Het antwoord lezen we in dit boek.

Details

Titel: Cultuur is beleven
auteur: Annick Schramme
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Aantal pagina's: 144
Uitgever: Terra - Lannoo, Uitgeverij
Publicatiedatum: 12-12-2014
NUR: Cultuurwetenschappen
Gewicht: 286 gr
ISBN/ISBN13: 9789401416757
Intern nummer: 25660899

Extra informatie

Cultuur is beleven

Recensie

Een kritische blik op de beleveniseconomie 'Beleving' en 'authenticiteit' zijn de modewoorden in de hedendaagse economie. Ook in de culturele wereld hebben deze begrippen hun intrede gedaan. Directeurs, managers en curatoren streven er meer dan ooit naar een verruimende ervaring te creëren voor hun publiek. Cultuur is beleven bestudeert de belevingseconomie in de culturele sector aan de hand van hedendaagse theorie en Vlaamse en Nederlandse praktijkvoorbeelden. 'Beleving' en 'authenticiteit' zijn immers geen neutrale begrippen. Zo kunnen we ons afvragen in welke mate we authenticiteit kunnen ensceneren. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre beleving wezenlijk bijdraagt tot de culturele participatie en competentie van het publiek. Hoe gaan we om met de schijnbare contradicties die deze begrippen bevatten en hoe kunnen we beleving en authenticiteit waardevol maken? Het antwoord lezen we in dit boek.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.