Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Sportcommunicatie: tactiek en techniek

Sportcommunicatie: tactiek en techniek - W. Lagae - ISBN: 9789054720614
Prijs: € 41,87
Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Bindwijze: Boek, Paperback (01-09-2008)
Genre: Sportorganisatie, -begeleiding en -verzorging (professioneel) - incl. sportmassage
Boekenliefde.nl:
Add to cart

Beschrijving

Wie kan zich nog een sportevenement voorstellen dat niet gesponsord wordt? Wie
kan zich nog een sportsponsor voorstellen die niet communiceert dat hij sponsor
is? Niet alleen sportsponsoring, maar ook (en vooral) de communicatie eromheen
is een vakgebied op zich geworden.
Een gedreven communicatiemanager dient dan ook niet alleen onderlegd
te zijn in het selecteren van te sponsoren objecten, maar evenzeer in hospitality,
persbenadering, crisiscommunicatie, reclame, direct marketing en sales promotions.
Tot slot mag een onderzoek naar de effectiviteit van de sponsoronderneming niet
ontbreken in zijn of haar takenpakket.
Sportcommunicatie: tactiek en techniek biedt een volledig inzicht in de toegenomen
complexiteit en verschillende invalshoeken van sportcommunicatie. De theorie van
sportcommunicatie wordt daarbij voortdurend getoetst aan de Nederlandse en
Belgische dagelijkse sportpraktijk, en wel in de vorm van een grote hoeveelheid
unieke sportcases. Waaruit bestaat de strategie van sportsponsoring van Rabobank?
Hoe succesvol is de communicatie van wielersponsoring? Waarom is Ajax een
pionier op het vlak van merchandising en realiseert PSV een mooie inhaalbeweging?
Hoe exploiteert verzekeraar Fidea zijn veldritsponsoring? Waarom verdiende
de voetbalplaatjesactie van partner van het eredivisievoetbal PLUS terecht een
SponsorRing?
Dr. Wim Lagae is als hoofddocent sportmarketing en -communicatie verbonden
aan Lessius University College in Antwerpen en aan K.U.Leuven. Met dit
standaardwerk richt hij zich tot studenten én professionals op het gebied van
sportmarketingcommunicatie in de Lage Landen.

Details

Titel: Sportcommunicatie: tactiek en techniek
auteur: W. Lagae
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Aantal pagina's: 479
Uitgever: Arko Sports Media BV
Publicatiedatum: 01-09-2008
NUR: Sportorganisatie, -begeleiding en -verzorging (professioneel) - incl. sportmassage
Afmetingen: 228 x 171 x 34
Gewicht: 939 gr
ISBN/ISBN13: 9789054720614
Intern nummer: 11195966

Extra informatie

Sportcommunicatie: tactiek en techniek

Recensie

Wie kan zich nog een sportevenement voorstellen dat niet gesponsord wordt? Wie
kan zich nog een sportsponsor voorstellen die niet communiceert dat hij sponsor
is? Niet alleen sportsponsoring, maar ook (en vooral) de communicatie eromheen
is een vakgebied op zich geworden.
Een gedreven communicatiemanager dient dan ook niet alleen onderlegd
te zijn in het selecteren van te sponsoren objecten, maar evenzeer in hospitality,
persbenadering, crisiscommunicatie, reclame, direct marketing en sales promotions.
Tot slot mag een onderzoek naar de effectiviteit van de sponsoronderneming niet
ontbreken in zijn of haar takenpakket.
Sportcommunicatie: tactiek en techniek biedt een volledig inzicht in de toegenomen
complexiteit en verschillende invalshoeken van sportcommunicatie. De theorie van
sportcommunicatie wordt daarbij voortdurend getoetst aan de Nederlandse en
Belgische dagelijkse sportpraktijk, en wel in de vorm van een grote hoeveelheid
unieke sportcases. Waaruit bestaat de strategie van sportsponsoring van Rabobank?
Hoe succesvol is de communicatie van wielersponsoring? Waarom is Ajax een
pionier op het vlak van merchandising en realiseert PSV een mooie inhaalbeweging?
Hoe exploiteert verzekeraar Fidea zijn veldritsponsoring? Waarom verdiende
de voetbalplaatjesactie van partner van het eredivisievoetbal PLUS terecht een
SponsorRing?
Dr. Wim Lagae is als hoofddocent sportmarketing en -communicatie verbonden
aan Lessius University College in Antwerpen en aan K.U.Leuven. Met dit
standaardwerk richt hij zich tot studenten én professionals op het gebied van
sportmarketingcommunicatie in de Lage Landen.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.