Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

LEERROUTES DYSLEXIE-MODULE 3

spelling leren met het hele brein

LEERROUTES DYSLEXIE-MODULE 3 - Irene Besnard-van Baaren - ISBN: 9789044132052
Prijs: € 22,70
Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Bindwijze: Boek, Paperback (14-10-2014)
Genre: Orthopedagogiek
Boekenliefde.nl:
LEERROUTES DYSLEXIE-MODULE 3 op boekenliefde.nl
Add to cart

Beschrijving

Over het boek Leerroutes Dyslexie. Module 3: spelling leren met het hele brein
Het aanleren van de spelling gebeurt vaak met veel talige instructie. Voor mensen met dyslexie is dit een moeilijke weg om informatie te verwerken. In deze Module - een spellingsmethode - worden muziek, beweging en visualisatie ingezet bij het leren. De basisregels voor de spelling - ook de werkwoordspelling - worden beeldend en via algoritmes in logische stappen aangeleerd. Het beeldend vermogen van de rechterhersenhelft wordt hiermee verbonden met de logica en de verbale vermogens van de linkerhersenhelft. Zo kunnen ook kinderen en (jong)volwassenen met dyslexie zich de spellingregels eigen maken en zo wordt spelling leuk.

Deze aanpak is al werkend met ernstig dyslectische kinderen ontstaan. Steeds weer bleek dat het op deze manier werken met de spelling ook een flinke ondersteuning is voor het lezen. Zo heeft de methode een grote toegevoegde waarde in de strijd tegen laaggeletterdheid.

Deze module kan naast alle andere spellingmethodes gebruikt worden en is geschikt voor alle niveaus van basisonderwijs tot hoger onderwijs, zeker ook voor studenten aan lerarenopleidingen.

Ook aan ouders die hun dyslectische kind willen ondersteunen, biedt de module heldere handvatten.

Over de auteur(s)
Irene Besnard-van Baaren gaf les in het basisonderwijs en vervolgens op een mytylschool, verbonden aan een Revalidatiecentrum. In 1970 begon zij een eigen praktijk in Delft in samenwerking met het toenmalige MOB. Ze trok naar Nigeria, waar ze het initiatief nam voor een kleuterschool, die uitgroeide tot een basisschool. In 1979 begon zij haar loopbaan bij een schoolbegeleidingsdienst in Rotterdam en daarnaast startte zij in 1984 met een collega een praktijk voor onderzoek en begeleiding van kinderen met dyslexie.

Details

Titel: LEERROUTES DYSLEXIE-MODULE 3
auteur: Irene Besnard-van Baaren
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Aantal pagina's: 211
Uitgever: Maklu, Uitgever
Publicatiedatum: 14-10-2014
NUR: Orthopedagogiek
Afmetingen: 299 x 224 x 25
Gewicht: 712 gr
ISBN/ISBN13: 9789044132052
Intern nummer: 27837201

Extra informatie

Leerroutes Dyslexie. Module 3: spelling leren met het hele brein

Recensie

Over het boek Leerroutes Dyslexie. Module 3: spelling leren met het hele brein
Het aanleren van de spelling gebeurt vaak met veel talige instructie. Voor mensen met dyslexie is dit een moeilijke weg om informatie te verwerken. In deze Module - een spellingsmethode - worden muziek, beweging en visualisatie ingezet bij het leren. De basisregels voor de spelling - ook de werkwoordspelling - worden beeldend en via algoritmes in logische stappen aangeleerd. Het beeldend vermogen van de rechterhersenhelft wordt hiermee verbonden met de logica en de verbale vermogens van de linkerhersenhelft. Zo kunnen ook kinderen en (jong)volwassenen met dyslexie zich de spellingregels eigen maken en zo wordt spelling leuk.

Deze aanpak is al werkend met ernstig dyslectische kinderen ontstaan. Steeds weer bleek dat het op deze manier werken met de spelling ook een flinke ondersteuning is voor het lezen. Zo heeft de methode een grote toegevoegde waarde in de strijd tegen laaggeletterdheid.

Deze module kan naast alle andere spellingmethodes gebruikt worden en is geschikt voor alle niveaus van basisonderwijs tot hoger onderwijs, zeker ook voor studenten aan lerarenopleidingen.

Ook aan ouders die hun dyslectische kind willen ondersteunen, biedt de module heldere handvatten.

Over de auteur(s)
Irene Besnard-van Baaren gaf les in het basisonderwijs en vervolgens op een mytylschool, verbonden aan een Revalidatiecentrum. In 1970 begon zij een eigen praktijk in Delft in samenwerking met het toenmalige MOB. Ze trok naar Nigeria, waar ze het initiatief nam voor een kleuterschool, die uitgroeide tot een basisschool. In 1979 begon zij haar loopbaan bij een schoolbegeleidingsdienst in Rotterdam en daarnaast startte zij in 1984 met een collega een praktijk voor onderzoek en begeleiding van kinderen met dyslexie.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.