Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Hoe kinderen denken

handleiding voor kwalitatieve diagnostiek

Hoe kinderen denken - Jolanda Wielemaker; Frida van Doorn; Fop Verheij - ISBN: 9789023253877
Prijs: € 28,95 (onder voorbehoud)
Beschikbaarheid: Nee
Bindwijze: Boek, Paperback (01-03-2017)
Genre: Orthopedagogiek
Boekenliefde.nl:
Hoe kinderen denken op boekenliefde.nl
U kunt dit product niet bestellen

Beschrijving

Om te komen tot kwalitatieve diagnostiek bij kinderen en jeugdigen is het van belang te weten hoe ze denken. Algemeen wordt onderschreven dat het beter is om te praten met kinderen in plaats van tegen kinderen. Met het kind of de jeugdige praten over datgene wat hij soms zelf nog niet onder woorden weet te brengen ('guided exploration') levert andere, kwalitatief meer inhoudelijke informatie op, wat voor de behandeling(splanning) van grote toegevoegde waarde is.

In dit boek worden onderzoeksinstrumenten en gesprekstechnieken besproken voor kinderen en jeugdigen vanaf een jaar of zeven tot in de late puberteit. Er wordt geschetst hoe in de normale ontwikkeling volwassenen en kinderen praten over gedrag, over gevoelens en intenties achter gedrag en over identiteit, onder andere op basis van de theorie van Piaget. In het verlengde daarvan worden instrumenten aangereikt voor onderzoek naar de kwaliteit van het denken.

Voor de professional die wil leren hoe nog meer uit gesprekken met kinderen en jeugdigen is te halen, biedt dit boek binnen onder andere jeugdhulp, jeugd-ggz en (speciaal) onderwijs verdieping en inzicht in hun belevingswereld, uitgewerkt met praktische onderzoeksinstrumenten. Ook studenten die zich voorbereiden op het werk binnen dit vakgebied kunnen tijdens hun studie en/of stage dit boek goed gebruiken.

Details

Titel: Hoe kinderen denken
auteur: Jolanda Wielemaker; Frida van Doorn; Fop Verheij
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Aantal pagina's: 192
Uitgever: Gorcum b.v., Koninklijke Van
Publicatiedatum: 01-03-2017
NUR: Orthopedagogiek
Afmetingen: 240 x 168 x 13
Gewicht: 361 gr
ISBN/ISBN13: 9789023253877
Intern nummer: 29945849

Extra informatie

Hoe kinderen denken

Recensie

Om te komen tot kwalitatieve diagnostiek bij kinderen en jeugdigen is het van belang te weten hoe ze denken. Algemeen wordt onderschreven dat het beter is om te praten met kinderen in plaats van tegen kinderen. Met het kind of de jeugdige praten over datgene wat hij soms zelf nog niet onder woorden weet te brengen ('guided exploration') levert andere, kwalitatief meer inhoudelijke informatie op, wat voor de behandeling(splanning) van grote toegevoegde waarde is.

In dit boek worden onderzoeksinstrumenten en gesprekstechnieken besproken voor kinderen en jeugdigen vanaf een jaar of zeven tot in de late puberteit. Er wordt geschetst hoe in de normale ontwikkeling volwassenen en kinderen praten over gedrag, over gevoelens en intenties achter gedrag en over identiteit, onder andere op basis van de theorie van Piaget. In het verlengde daarvan worden instrumenten aangereikt voor onderzoek naar de kwaliteit van het denken.

Voor de professional die wil leren hoe nog meer uit gesprekken met kinderen en jeugdigen is te halen, biedt dit boek binnen onder andere jeugdhulp, jeugd-ggz en (speciaal) onderwijs verdieping en inzicht in hun belevingswereld, uitgewerkt met praktische onderzoeksinstrumenten. Ook studenten die zich voorbereiden op het werk binnen dit vakgebied kunnen tijdens hun studie en/of stage dit boek goed gebruiken.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.