Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

DIAGNOSTIEK BIJ KINDEREN, JONGEREN EN

DIAGNOSTIEK BIJ KINDEREN, JONGEREN EN - Ilse Noens; Patricia Bijttebier; Laurence Claes; Guy Bosmans - ISBN: 9789033493195
Prijs: € 25,25
Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Bindwijze: Boek, Paperback (15-10-2014)
Genre: Orthopedagogiek
Boekenliefde.nl:
Add to cart

Beschrijving

Goede hulpverlening aan kinderen,jongeren en gezinnen start met een goed diagnostisch onderzoek volgens de principes van de empirische cyclus. Ons handboek vertrekt vanuit de bestaande kwaliteitsvolle diagnostische modellen om de clinicus concrete, state-of-the-art handvatten te bieden om het diagnostisch handelen inhoudelijk te sturen. In een reeks van vier boeken willen wij hulpverleners informeren over het diagnostisch proces en over recente inzichten in de (ontwikkeling van) psychopathologie die de diagnosticus nodig heeft om een kwaliteitsvol diagnostisch onderzoek uit te voeren.
In dit eerste boekdeel wordt een theoretisch kader geschetst van waaruit de empirische cyclus inhoudelijk ingevuld kan worden. Op verschillende praktijkrelevante vragen wordt een state-of-the-art antwoord geformuleerd. Welke hypothesen zou ik moeten toetsen? Welke beroepsethische overwegingen dien ik in acht te nemen bij mijn diagnostisch onderzoek? Hoe moet ik communiceren met hulpvragers uit andere culturen?
Volgen later: Deel 2: Ontwikkelingspsychopathologie in de diagnostische praktijk; Deel 3: Diagnostisch onderzoek van ontwikkelingsdomeinen; Deel 4: Diagnostisch onderzoek van specifieke problemen.

Details

Titel: DIAGNOSTIEK BIJ KINDEREN, JONGEREN EN
auteur: Ilse Noens; Patricia Bijttebier; Laurence Claes; Guy Bosmans
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Uitgever: Acco uitgeverij
Publicatiedatum: 15-10-2014
NUR: Orthopedagogiek
Afmetingen: 247 x 172 x 12
Gewicht: 320 gr
ISBN/ISBN13: 9789033493195
Intern nummer: 27689065

Extra informatie

Diagnostiek bij kinderen, jongeren en gezinnen

Recensie

Goede hulpverlening aan kinderen,jongeren en gezinnen start met een goed diagnostisch onderzoek volgens de principes van de empirische cyclus. Ons handboek vertrekt vanuit de bestaande kwaliteitsvolle diagnostische modellen om de clinicus concrete, state-of-the-art handvatten te bieden om het diagnostisch handelen inhoudelijk te sturen. In een reeks van vier boeken willen wij hulpverleners informeren over het diagnostisch proces en over recente inzichten in de (ontwikkeling van) psychopathologie die de diagnosticus nodig heeft om een kwaliteitsvol diagnostisch onderzoek uit te voeren. In dit eerste boekdeel wordt een theoretisch kader geschetst van waaruit de empirische cyclus inhoudelijk ingevuld kan worden. Op verschillende praktijkrelevante vragen wordt een state-of-the-art antwoord geformuleerd. Welke hypothesen zou ik moeten toetsen? Welke beroepsethische overwegingen dien ik in acht te nemen bij mijn diagnostisch onderzoek? Hoe moet ik communiceren met hulpvragers uit andere culturen? Volgen later: Deel 2: Ontwikkelingspsychopathologie in de diagnostische praktijk; Deel 3: Diagnostisch onderzoek van ontwikkelingsdomeinen; Deel 4: Diagnostisch onderzoek van specifieke problemen.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.