Onderwerpen

Van gedragsregulering naar opvoeding
het voorkomen en aanpakken van ongewenst gedrag in de vreedzame school
Prijs: | € 28,00 |
Levertijd: | vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd |
Bindwijze: | Boek, Paperback (13-02-2019) |
Genre: | Onderwijs |
Boekenliefde.nl: |
Van gedragsregulering naar opvoeding op boekenliefde.nl
|
![]() |
Voeg toe aan verlanglijst |
![]() |
Mail naar vriend(in) /collega |
![]() |
Schrijf een recensie |
![]() ![]() |
Beschrijving
Dit boek gaat over de aanpak van gedragsproblemen in scholen. Afgaande op de signalen uit het onderwijs lijkt het alsof het aantal kinderen met gedragsproblemen toeneemt. In ieder geval geven leerkrachten aan moeite te hebben met het omgaan met afwijkend gedrag van kinderen. Het aantal diagnoses van gedragsstoornissen en het medicijngebruik onder kinderen met een gedragsstoornis is de afgelopen decennia sterk toegenomen. De vraag die veel pedagogen stellen is of er echt sprake is van een toename of dat de tolerantie ten aanzien van afwijkend gedrag afneemt.
Hoe het ook zij, de school en de leerkrachten hebben behoefte aan handvatten. Een goed preventief programma zoals De Vreedzame School kan veel problemen voorkomen. Maar soms is er toch behoefte aan meer. Dit praktijkboek wil voor die situaties een handreiking bieden.
In dit boek is een duidelijke keuze gemaakt. De gebruikelijke aanpak van gedragsproblemen van kinderen is een individuele, kindgerichte benadering. In dit boek leggen we er de nadruk op dat gedrag niet los kan worden gezien van de omgeving. Gedrag van kinderen ontwikkelt zich in voortdurende wisselwerking met de omgeving. In het geval van probleemgedrag wordt dus ook niet per definitie naar het kind gekeken, maar vooral naar de interactie met de omgeving.
Hoe het ook zij, de school en de leerkrachten hebben behoefte aan handvatten. Een goed preventief programma zoals De Vreedzame School kan veel problemen voorkomen. Maar soms is er toch behoefte aan meer. Dit praktijkboek wil voor die situaties een handreiking bieden.
In dit boek is een duidelijke keuze gemaakt. De gebruikelijke aanpak van gedragsproblemen van kinderen is een individuele, kindgerichte benadering. In dit boek leggen we er de nadruk op dat gedrag niet los kan worden gezien van de omgeving. Gedrag van kinderen ontwikkelt zich in voortdurende wisselwerking met de omgeving. In het geval van probleemgedrag wordt dus ook niet per definitie naar het kind gekeken, maar vooral naar de interactie met de omgeving.
Details
Titel: | Van gedragsregulering naar opvoeding |
---|---|
auteur: | Leo Pauw |
Mediatype: | Boek |
Bindwijze: | Paperback |
Taal: | Nederlands |
Druk: | 1 |
Uitgever: | SWP |
Publicatiedatum: | 13-02-2019 |
NUR: | Onderwijs |
Afmetingen: | 241 x 170 x 14 |
Gewicht: | 351 gr |
ISBN/ISBN13: | 9789088505249 |
Intern nummer: | 26766845 |
Extra informatie
Van gedragsregulering naar opvoeding
Recensie
Dit boek gaat over de aanpak van gedragsproblemen in scholen. Afgaande op de signalen uit het onderwijs lijkt het alsof het aantal kinderen met gedragsproblemen toeneemt. In ieder geval geven leerkrachten aan moeite te hebben met het omgaan met afwijkend gedrag van kinderen. Het aantal diagnoses van gedragsstoornissen en het medicijngebruik onder kinderen met een gedragsstoornis is de afgelopen decennia sterk toegenomen. De vraag die veel pedagogen stellen is of er echt sprake is van een toename of dat de tolerantie ten aanzien van afwijkend gedrag afneemt.
Hoe het ook zij, de school en de leerkrachten hebben behoefte aan handvatten. Een goed preventief programma zoals De Vreedzame School kan veel problemen voorkomen. Maar soms is er toch behoefte aan meer. Dit praktijkboek wil voor die situaties een handreiking bieden.
In dit boek is een duidelijke keuze gemaakt. De gebruikelijke aanpak van gedragsproblemen van kinderen is een individuele, kindgerichte benadering. In dit boek leggen we er de nadruk op dat gedrag niet los kan worden gezien van de omgeving. Gedrag van kinderen ontwikkelt zich in voortdurende wisselwerking met de omgeving. In het geval van probleemgedrag wordt dus ook niet per definitie naar het kind gekeken, maar vooral naar de interactie met de omgeving.
Hoe het ook zij, de school en de leerkrachten hebben behoefte aan handvatten. Een goed preventief programma zoals De Vreedzame School kan veel problemen voorkomen. Maar soms is er toch behoefte aan meer. Dit praktijkboek wil voor die situaties een handreiking bieden.
In dit boek is een duidelijke keuze gemaakt. De gebruikelijke aanpak van gedragsproblemen van kinderen is een individuele, kindgerichte benadering. In dit boek leggen we er de nadruk op dat gedrag niet los kan worden gezien van de omgeving. Gedrag van kinderen ontwikkelt zich in voortdurende wisselwerking met de omgeving. In het geval van probleemgedrag wordt dus ook niet per definitie naar het kind gekeken, maar vooral naar de interactie met de omgeving.
Winkelvoorraad
Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.