Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Leren en onderwijzen Inleiding tot de algemene didactiek Commentaren voor lectoren

Leren en onderwijzen Inleiding tot de algemene didactiek Commentaren voor lectoren - Ilse Stroobants; Inge Peeters; Firmin Troch; Roger Standaert - ISBN: 9789033489686
Prijs: € 47,70 (onder voorbehoud)
Beschikbaarheid: Nee
Bindwijze: Boek, Paperback (17-11-2012)
Genre: Didactiek
Boekenliefde.nl:
U kunt dit product niet bestellen

Beschrijving

Leren en onderwijzen is een integrale methode algemene didactiek. Deze methode is zowel bedoeld voor geïntegreerde lerarenopleidingen als specifieke lerarenopleidingen. Het handboek kan ook gebruikt worden in na- en bijscholingen,... Leren en onderwijzen kan ook als zelfstudiepakket worden gehanteerd

Sinds de vijfde herziene editie van Leren en onderwijzen in 2006 deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context en technologische evolutie waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een aantal vernieuwingen zich opdrong. Deze herziene editie van Leren en onderwijzen sluit aan bij de basiscompetenties en de beroepsprofielen van het lerarenberoep. Het biedt ook de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken.

Commentaren voor lectoren wil, aansluitend bij het handboek, de lector in de lerarenopleiding extra didactisch materiaal aanbieden. Naast extra leerinhoud die de inleiding van algemene didactiek verbreedt en verdiept, worden er tal van bijkomende taken voor de studenten/cursisten gepresenteerd.

OVER DE AUTEURS
Roger Standaert is doctor in de Pedagogische Wetenschappen. Hij was werkzaam in de lerarenopleiding voor het basisonderwijs en secundair onderwijs. Nadien was hij hoofdcoördinator voor het VSO. Van 1991 tot 2011 was hij directeur van de Vlaamse Dienst voor Onderwijsontwikkeling. Eveneens tot 2011 doceerde hij het vakgebied internationale en comparatieve pedagogiek aan de universiteit van Gent.

Firmin Troch is licentiaat in de Pedagogische Wetenschappen en was directeur van een schoolbegeleidingsdienst. Nadien was hij schooldirecteur en lector aan de lerarenopleiding. Van schooljaar 1986-1987 tot en met schooljaar 2008-2009 was hij hoofdredacteur van het tijdschrift Impuls voor onderwijsbegeleiding.

Inge Peeters is licentiaat in de Pedagogische Wetenschappen en werkt als lector in de lerarenopleiding.

Ilse Stroobants is licentiaat in de Pedagogische Wetenschappen en werkt als lector in de lerarenopleiding en als leraar in het secundair onderwijs.

Details

Titel: Leren en onderwijzen Inleiding tot de algemene didactiek Commentaren voor lectoren
auteur: Ilse Stroobants; Inge Peeters; Firmin Troch; Roger Standaert
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Aantal pagina's: 520
Uitgever: Acco uitgeverij
Publicatiedatum: 17-11-2012
NUR: Didactiek
Afmetingen: 245 x 171 x 19
Gewicht: 633 gr
ISBN/ISBN13: 9789033489686
Intern nummer: 23451069

Extra informatie

Leren en onderwijzen. Inleiding tot de algemene didactiek. Commentaren voor lectoren.

Recensie

Leren en onderwijzen is een integrale methode algemene didactiek. Deze methode is zowel bedoeld voor geïntegreerde lerarenopleidingen als specifieke lerarenopleidingen. Het handboek kan ook gebruikt worden in na- en bijscholingen,... Leren en onderwijzen kan ook als zelfstudiepakket worden gehanteerd Sinds de vijfde herziene editie van Leren en onderwijzen in 2006 deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context en technologische evolutie waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een aantal vernieuwingen zich opdrong. Deze herziene editie van Leren en onderwijzen sluit aan bij de basiscompetenties en de beroepsprofielen van het lerarenberoep. Het biedt ook de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken. Commentaren voor lectoren wil, aansluitend bij het handboek, de lector in de lerarenopleiding extra didactisch materiaal aanbieden. Naast extra leerinhoud die de inleiding van algemene didactiek verbreedt en verdiept, worden er tal van bijkomende taken voor de studenten/cursisten gepresenteerd. OVER DE AUTEURS Roger Standaert is doctor in de Pedagogische Wetenschappen. Hij was werkzaam in de lerarenopleiding voor het basisonderwijs en secundair onderwijs. Nadien was hij hoofdcoördinator voor het VSO. Van 1991 tot 2011 was hij directeur van de Vlaamse Dienst voor Onderwijsontwikkeling. Eveneens tot 2011 doceerde hij het vakgebied internationale en comparatieve pedagogiek aan de universiteit van Gent. Firmin Troch is licentiaat in de Pedagogische Wetenschappen en was directeur van een schoolbegeleidingsdienst. Nadien was hij schooldirecteur en lector aan de lerarenopleiding. Van schooljaar 1986-1987 tot en met schooljaar 2008-2009 was hij hoofdredacteur van het tijdschrift Impuls voor onderwijsbegeleiding. Inge Peeters is licentiaat in de Pedagogische Wetenschappen en werkt als lector in de lerarenopleiding. Ilse Stroobants is licentiaat in de Pedagogische Wetenschappen en werkt als lector in de lerarenopleiding en als leraar in het secundair onderwijs.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.