Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Wij en de media

kritische reflecties over media, waarheid en vertrouwen

Wij en de media - Paulus Van Bortel - ISBN: 9789086871322
Prijs: € 21,50 (onder voorbehoud)
Beschikbaarheid: Nee
Bindwijze: Boek, Paperback (07-08-2013)
Genre: Mens & Maatschappij
Boekenliefde.nl:
Wij en de media op boekenliefde.nl
Extra:
U kunt dit product niet bestellen

Beschrijving

De media evolueren in razend tempo: via Facebook, Twitter en allerhande blogs worden we permanent op de hoogte gehouden van het wel en wee van anderen. Maar hoe relevant en betrouwbaar is die stroom aan informatie?

De media vertegenwoordigen, naast de wetgevende, uitvoerende en gerechtelijke, de vierde macht en hebben een bemiddelende functie: de bevolking informeren< over beleid en beslissingen. Journalisten geven feiten, maken opinies en creëren een maatschappelijke verstandhouding. Hoe vervullen ze vandaag de dag hun functie: realiseren zij die als bindmiddel? Bevorderen ze het burgerschap, of zijn ze eerder uit hun rol gevallen? Is het groeiende wantrouwen jegens de media een gevolg van de toenemende commercialisering en de onderlinge concurrentie en zo ja, is het tij te keren? En hoe zou de vierde macht de nieuwe media voor haar taa kunnen inzetten?

Met bijdragen van Ignaas Devisch, Huub Evers, Thomas Nys, Onora O’Neill, Michaël Opgenhaffen, Bart Pattyn en Pieter Jan Valgaeren.

Details

Titel: Wij en de media
auteur: Paulus Van Bortel
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Aantal pagina's: 204
Uitgever: VBK Media
Publicatiedatum: 07-08-2013
NUR: Mens & Maatschappij
Afmetingen: 221 x 141 x 20
Gewicht: 332 gr
ISBN/ISBN13: 9789086871322
Intern nummer: 24868543

Extra informatie

Wij en de media

Recensie

De media vertegenwoordigen, naast de wetgevende, uitvoerende en gerechtelijke, de vierde macht en hebben een bemiddelende functie: de bevolking informeren< over beleid en beslissingen. Journalisten geven feiten, maken opinies en creëren een maatschappelijke verstandhouding.
Hoe vervullen ze vandaag de dag hun functie: realiseren zij die als bindmiddel? Bevorderen ze het burgerschap, of zijn ze eerder uit hun rol gevallen? Is het groeiende wantrouwen jegens de media een gevolg van de toenemende commercialisering en de onderlinge concurrentie en zo ja, is het tij te keren? En hoe zou de vierde macht de nieuwe media voor haar taa kunnen inzetten?

Met bijdragen van Ignaas Devisch, Huub Evers, Thomas Nys, Onora O'Neill, Michaël Opgenhaffen, Bart Pattyn en Pieter Jan Valgaeren.

Paulus Van Bortel is docent Filosofie aan de geïntegreerde faculteit Letteren van de Katholieke Universiteit Leuven. Als geaffilieerd onderzoeker werkt hij bij het Overlegcentrum voor Ethiek aldaar. Hij is stafmedewerker Zingeving en Beleidsontwikkeling bij het Vlaams Welzijnsverbond. Van Bortel publiceerde o.m. op het terrein van de gezondheidsethiek.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.