Onderwerpen

Ontdekkend levensbeschouwelijk leren
naar vernieuwde levensbeschouwelijke vorming in de basisschool
Prijs: | € 20,99 (onder voorbehoud) |
Beschikbaarheid: | Nee |
Bindwijze: | Boek, Paperback (08-10-2014) |
Genre: | Geloofsopvoeding |
Boekenliefde.nl: |
Ontdekkend levensbeschouwelijk leren op boekenliefde.nl
|
![]() |
Mail naar vriend(in) /collega |
![]() |
Schrijf een recensie |
![]() ![]() |
U kunt dit product niet bestellen
Beschrijving
Hoe kunnen leerkrachten in het bijzonder en openbaar basisonderwijs recht doen aan de verschillende levensbeschouwelijke achtergronden van de leerlingen en hoe geven zij in deze tijd vorm aan de identiteit van de school?
Kan levensbeschouwelijke vorming gegeven worden aan alle leerlingen op alle basisscholen? Is daar draagvlak voor bij leerkrachten en beschikken zij over voldoende kennis en vaardigheden?
Coby Speelman deed onderzoek naar de manier waarop leerkrachten in het bijzonder- en openbaar basisonderwijs omgaan met de levensbeschouwelijke
diversiteit in hun groep en in het team. Wordt daarover van gedachten gewisseld in de school en is er beleid vastgesteld? Welke rol speelt de persoonlijke levensbeschouwelijke visie van teamleden daarbij?
De verhelderende visie van de filosoof Charles Taylor op secularisatie en op geloof en ongeloof geeft een richting aan voor vernieuwing van de levensbeschouwelijke vorming in het onderwijs.
Coby Speelman studeerde filosofie en religie en levensbeschouwing en werkt
als onderwijsbegeleider identiteit en levensbeschouwing in het basisonderwijs.
Kan levensbeschouwelijke vorming gegeven worden aan alle leerlingen op alle basisscholen? Is daar draagvlak voor bij leerkrachten en beschikken zij over voldoende kennis en vaardigheden?
Coby Speelman deed onderzoek naar de manier waarop leerkrachten in het bijzonder- en openbaar basisonderwijs omgaan met de levensbeschouwelijke
diversiteit in hun groep en in het team. Wordt daarover van gedachten gewisseld in de school en is er beleid vastgesteld? Welke rol speelt de persoonlijke levensbeschouwelijke visie van teamleden daarbij?
De verhelderende visie van de filosoof Charles Taylor op secularisatie en op geloof en ongeloof geeft een richting aan voor vernieuwing van de levensbeschouwelijke vorming in het onderwijs.
Coby Speelman studeerde filosofie en religie en levensbeschouwing en werkt
als onderwijsbegeleider identiteit en levensbeschouwing in het basisonderwijs.
Details
Titel: | Ontdekkend levensbeschouwelijk leren |
---|---|
auteur: | Coby Speelman |
Mediatype: | Boek |
Bindwijze: | Paperback |
Taal: | Nederlands |
Druk: | 1 |
Aantal pagina's: | 250 |
Uitgever: | VBK Media |
Publicatiedatum: | 08-10-2014 |
NUR: | Geloofsopvoeding |
Afmetingen: | 242 x 172 x 17 |
Gewicht: | 480 gr |
ISBN/ISBN13: | 9789023928379 |
Intern nummer: | 27278055 |
Extra informatie
Ontdekkend levensbeschouwelijk leren
Recensie
Hoe kunnen leerkrachten in het bijzonder en openbaar basisonderwijs recht doen aan de verschillende levensbeschouwelijke achtergronden van de leerlingen en hoe geven zij in deze tijd vorm aan de identiteit van de school?
Kan levensbeschouwelijke vorming gegeven worden aan alle leerlingen op alle basisscholen? Is daar draagvlak voor bij leerkrachten en beschikken zij over voldoende kennis en vaardigheden?
Coby Speelman deed onderzoek naar de manier waarop leerkrachten in het bijzonder- en openbaar basisonderwijs omgaan met de levensbeschouwelijke
diversiteit in hun groep en in het team. Wordt daarover van gedachten gewisseld in de school en is er beleid vastgesteld? Welke rol speelt de persoonlijke levensbeschouwelijke visie van teamleden daarbij?
De verhelderende visie van de filosoof Charles Taylor op secularisatie en op geloof en ongeloof geeft een richting aan voor vernieuwing van de levensbeschouwelijke vorming in het onderwijs.
Coby Speelman studeerde filosofie en religie en levensbeschouwing en werkt
als onderwijsbegeleider identiteit en levensbeschouwing in het basisonderwijs.
Kan levensbeschouwelijke vorming gegeven worden aan alle leerlingen op alle basisscholen? Is daar draagvlak voor bij leerkrachten en beschikken zij over voldoende kennis en vaardigheden?
Coby Speelman deed onderzoek naar de manier waarop leerkrachten in het bijzonder- en openbaar basisonderwijs omgaan met de levensbeschouwelijke
diversiteit in hun groep en in het team. Wordt daarover van gedachten gewisseld in de school en is er beleid vastgesteld? Welke rol speelt de persoonlijke levensbeschouwelijke visie van teamleden daarbij?
De verhelderende visie van de filosoof Charles Taylor op secularisatie en op geloof en ongeloof geeft een richting aan voor vernieuwing van de levensbeschouwelijke vorming in het onderwijs.
Coby Speelman studeerde filosofie en religie en levensbeschouwing en werkt
als onderwijsbegeleider identiteit en levensbeschouwing in het basisonderwijs.
Winkelvoorraad
Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.