Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Ontdekkend levensbeschouwelijk leren

naar vernieuwde levensbeschouwelijke vorming in de basisschool

Ontdekkend levensbeschouwelijk leren - Coby Speelman - ISBN: 9789023928379
Prijs: € 20,99
Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Bindwijze: Boek, Paperback (08-10-2014)
Genre: Geloofsopvoeding
Boekenliefde.nl:
Add to cart

Beschrijving

Hoe kunnen leerkrachten in het bijzonder en openbaar basisonderwijs recht doen aan de verschillende levensbeschouwelijke achtergronden van de leerlingen en hoe geven zij in deze tijd vorm aan de identiteit van de school?

Kan levensbeschouwelijke vorming gegeven worden aan alle leerlingen op alle basisscholen? Is daar draagvlak voor bij leerkrachten en beschikken zij over voldoende kennis en vaardigheden?
Coby Speelman deed onderzoek naar de manier waarop leerkrachten in het bijzonder- en openbaar basisonderwijs omgaan met de levensbeschouwelijke
diversiteit in hun groep en in het team. Wordt daarover van gedachten gewisseld in de school en is er beleid vastgesteld? Welke rol speelt de persoonlijke levensbeschouwelijke visie van teamleden daarbij?
De verhelderende visie van de filosoof Charles Taylor op secularisatie en op geloof en ongeloof geeft een richting aan voor vernieuwing van de levensbeschouwelijke vorming in het onderwijs.

Coby Speelman studeerde filosofie en religie en levensbeschouwing en werkt
als onderwijsbegeleider identiteit en levensbeschouwing in het basisonderwijs.

Details

Titel: Ontdekkend levensbeschouwelijk leren
auteur: Coby Speelman
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Aantal pagina's: 250
Uitgever: VBK Media
Publicatiedatum: 08-10-2014
NUR: Geloofsopvoeding
Afmetingen: 242 x 172 x 17
Gewicht: 480 gr
ISBN/ISBN13: 9789023928379
Intern nummer: 27278055

Extra informatie

Ontdekkend levensbeschouwelijk leren

Recensie

Hoe kunnen leerkrachten in het bijzonder en openbaar basisonderwijs recht doen aan de verschillende levensbeschouwelijke achtergronden van de leerlingen en hoe geven zij in deze tijd vorm aan de identiteit van de school?

Kan levensbeschouwelijke vorming gegeven worden aan alle leerlingen op alle basisscholen? Is daar draagvlak voor bij leerkrachten en beschikken zij over voldoende kennis en vaardigheden?
Coby Speelman deed onderzoek naar de manier waarop leerkrachten in het bijzonder- en openbaar basisonderwijs omgaan met de levensbeschouwelijke
diversiteit in hun groep en in het team. Wordt daarover van gedachten gewisseld in de school en is er beleid vastgesteld? Welke rol speelt de persoonlijke levensbeschouwelijke visie van teamleden daarbij?
De verhelderende visie van de filosoof Charles Taylor op secularisatie en op geloof en ongeloof geeft een richting aan voor vernieuwing van de levensbeschouwelijke vorming in het onderwijs.

Coby Speelman studeerde filosofie en religie en levensbeschouwing en werkt
als onderwijsbegeleider identiteit en levensbeschouwing in het basisonderwijs.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.