Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Homo Consumericus

Homo Consumericus - ISBN: 9786130774677
Prijs: € 34,00 (onder voorbehoud)
Beschikbaarheid: Levertijd tussen de 5 en 15 werkdagen. Geen retour recht.
Bindwijze: Boek, Paperback (24-03-2010)
Genre: Algemene sociale wetenschappen
Boekenliefde.nl:
Homo Consumericus op boekenliefde.nl
Add to cart

Beschrijving

Homo consumericus (mock Latin for consumerist person) is a neologism used in the social sciences, specially by Gad Saad in his book The Evolutionary Bases of Consumption. and Gilles Lipovetsky's Le Bonheur Paradoxale. According to these and other scholars the phenomenon of mass consumption could be compared to certain traits of human psychology described by evolutionary scientists pointing out similitudes between Darwinian principles and consumer behaviour. Lipovetsky has noted that modern times have brought about the rise of a third type of Homo comsumericus who is improvisible and always unsatisfied.

Details

Titel: Homo Consumericus
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Engels
Aantal pagina's: 92
Uitgever: Alphascript Publishing
Publicatiedatum: 2010-03-24
NUR: Algemene sociale wetenschappen
ISBN/ISBN13: 9786130774677
Intern nummer: 14813507

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.