Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Deluxe

het einde van de exclusiviteit

Deluxe - D. Thomas - ISBN: 9789022550328
Prijs: € 21,95 (onder voorbehoud)
Beschikbaarheid: Nee
Bindwijze: Boek, Paperback (06-06-2013)
Genre: Lifestyle algemeen
Boekenliefde.nl:
Deluxe op boekenliefde.nl
U kunt dit product niet bestellen

Beschrijving

Er was een tijd dat luxe alleen maar bereikbaar was voor koningshuizen en aristocraten. Luxe was meer dan een product: het was een stijl, die stond voor superieure kwaliteit en traditie. Die tijd is voorbij; de markt wordt nu gedomineerd door grote ondernemingen die uitsluitend bezig zijn met groei, zichtbaarheid, merkbewustzijn, reclame en, boven alles, winst. Dana Thomas heeft de wereld rondgereisd en gesproken met directeuren en fabrieksarbeiders, met gewone consumenten en met de wereld van oud geld en oude luxe. In dit boek onthult ze alle duistere geheimen over de luxe-industrie die Prada, Gucci en Burberry liever verborgen zouden houden.

Details

Titel: Deluxe
auteur: D. Thomas
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Aantal pagina's: 352
Uitgever: Meulenhoff Boekerij B.V.
Publicatiedatum: 06-06-2013
NUR: Lifestyle algemeen
Afmetingen: 215 x 140 x 27
Gewicht: 441 gr
ISBN/ISBN13: 9789022550328
Intern nummer: 9654571

Recensies

Schrijf nu uw eigen recensie over dit boek

 17-07-2008   geschreven door  Patrick Vandendaele
Een boek dat een aspect van onze hedendaagse maatschappij benadert dat eigen is aan onze tijd, maar eigenlijk toch wel een rijke geschiedenis kent, doorheen een andere invulling van dit gegeven. Leven in weelde en luxe... het is van alle tijden, maar net zoals andere aspecten van het leven, kende ook deze invalshoek van het leven een grondige wijziging, en waar de luxe vroeger voorbehouden was aan een elite, een keure van de maatschappij, lijkt ook dit deel van het leven onderhevig te zijn aan de regels van democratisering, globalisering en popularisatie. Meer en meer mensen lijken te vallen voor bepaalde artikelen die een bepaalde perceptie dienen te bevestigen, een beeld dienen te geven van rijkdom, weelde, glamour en glans. Dit is het verhaal van de evolutie van deze verschuiving en de rol van bepaalde merken en namen die inspelen op deze tendens en behoefte van (bepaalde) mensen. Alleen zien we dat voor vele mensen dit een essentieel element wordt van een 'manière de vivre', en dat er heel wat bedrijven hierop weten in te spelen... waardoor dit ook een eigen industrie wordt. Maar is die weelde en zijn deze luxeartikelen wel wat we er van denken? In dit boek krijgen we een confronterend beeld van de wereld van deze artikelen en van de waarheid dat schuilgaat achter deze grote, ronkende namen en merken die meer een imago opbouwen dan wel kwaliteit te brengen... Een onthutsend verhaal, schokkend en vaak zelfs schandalig, die een gans ander beeld brengen van die namen die staan voor het beeld dat we hebben van luxe, eerlijkheid, schoonheid, weelde. We krijgen een diepgaand onderzoek voorgeschoteld waarin we zien dat de realiteit achter deze feiten niet steeds even riant en aangenaam is, en vaak schandalige systemen en uitbuitingen verschuilen, die maken dat deze artikelen wellicht nooit meer zo mooi zullen blinken als voorheen. Een bijzonder schokkend beeld van de wereld van de luxe. Een absolute must voor al diegenen die zweren bij deze fraaie wereld van namen en merken... omdat de waarheid soms hard is om zien, maar noodzakelijk om met een gezond geweten nog verder te kunnen... Om ons niet zomaar in de val te laten lopen van lepe industrieën die enkel uitzijn op afzet en winst, en veel minder met het leveren van kwaliteit en eerlijke handel. Het is geen pamflet geworden, maar een eerlijke benadering van een wereld die men liever niet het daglicht laat zien.

Extra informatie

Deluxe

Recensie

Er was een tijd dat luxe alleen maar bereikbaar was voor koningshuizen en aristocraten. Luxe was meer dan een product: het was een stijl, die stond voor superieure kwaliteit en traditie. Die tijd is voorbij; de markt wordt nu gedomineerd door grote ondernemingen die uitsluitend bezig zijn met groei, zichtbaarheid, merkbewustzijn, reclame en, boven alles, winst. Dana Thomas heeft de wereld rondgereisd en gesproken met directeuren en fabrieksarbeiders, met gewone consumenten en met de wereld van oud geld en oude luxe. In dit boek onthult ze alle duistere geheimen over de luxe-industrie die Prada, Gucci en Burberry liever verborgen zouden houden.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.