Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

De patiënt terug van weggeweest

werken aan menslievende zorg in het ziekenhuis

De patiënt terug van weggeweest - Frans Vosman; Andries Baart - ISBN: 9789088505430
Prijs: € 41,00
Levertijd: 5 tot 7 werkdagen
Bindwijze: Boek, Paperback (27-06-2017)
Genre: Geneeskunde algemeen
Boekenliefde.nl:
Add to cart

Beschrijving

'Gewoon lief zijn', schreef een lid van de Raad van Bestuur bovenop een stapel beleidsstukken. Alle verbetertrajecten ten spijt voelden patiënten zich onvoldoende gezien. Het ziekenhuis besloot zich te gaan profileren als 'lief ziekenhuis', een provocerend profiel met grote gevolgen.

Uitgangspunt was de overtuiging dat goede zorg niet kan worden bedacht en vervolgens geïmplementeerd. Ze kan tevoorschijn komen uit de praktijk zelf, als de deelnemers in processen van reflectie en beraadslaging anders leren kijken, denken en doen.

Onderzoekers vanuit de zorgethiek en presentie kregen de unieke kans om 'dicht op de bloedbaan' van de zorgpraktijken te komen en vaak letterlijk over de schouders van de betrokkenen mee te kijken. Zo leverden zij een geheel eigen input aan het programma 'lief ziekenhuis'.

Dit boek brengt kritisch verslag uit van een zorgethisch gemunt veranderingsproces dat gevolgen heeft voor de praktijken van de zorgverlening, het leidinggeven en het zorgbeleid. Het wil een inspirerende leidraad zijn voor ziekenhuisbesturen, managers in de zorg, medici, veranderkundigen en organisatieadviseurs. Maar ook voor ethici en filosofen die de zorg vanuit de zorg verder willen helpen.

Details

Titel: De patiënt terug van weggeweest
auteur: Frans Vosman; Andries Baart
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Uitgever: SWP
Publicatiedatum: 27-06-2017
NUR: Geneeskunde algemeen
Afmetingen: 379 x 264 x 28
Gewicht: 550 gr
ISBN/ISBN13: 9789088505430
Intern nummer: 27039135

Extra informatie

De patiënt terug van weggeweest

Recensie

'Gewoon lief zijn', schreef een lid van de Raad van Bestuur bovenop een stapel beleidsstukken. Alle verbetertrajecten ten spijt voelden patiënten zich onvoldoende gezien. Het ziekenhuis besloot zich te gaan profileren als 'lief ziekenhuis', een provocerend profiel met grote gevolgen. Uitgangspunt was de overtuiging dat goede zorg niet kan worden bedacht en vervolgens geïmplementeerd. Ze kan tevoorschijn komen uit de praktijk zelf, als de deelnemers in processen van reflectie en beraadslaging anders leren kijken, denken en doen. Onderzoekers vanuit de zorgethiek en presentie kregen de unieke kans om 'dicht op de bloedbaan' van de zorgpraktijken te komen en vaak letterlijk over de schouders van de betrokkenen mee te kijken. Zo leverden zij een geheel eigen input aan het programma 'lief ziekenhuis'. Dit boek brengt kritisch verslag uit van een zorgethisch gemunt veranderingsproces dat gevolgen heeft voor de praktijken van de zorgverlening, het leidinggeven en het zorgbeleid. Het wil een inspirerende leidraad zijn voor ziekenhuisbesturen, managers in de zorg, medici, veranderkundigen en organisatieadviseurs. Maar ook voor ethici en filosofen die de zorg vanuit de zorg verder willen helpen.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.