Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Triage

klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie

Triage - Harrie van Rooij; Hay Derkx; H. Elling; J. van Amerongen; A. Reiffers - ISBN: 9789031384655
Prijs: € 33,95
Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Bindwijze: Boek, Paperback (16-10-2012)
Genre: Assisterende beroepen en laboratorium
Boekenliefde.nl:
Triage op boekenliefde.nl
Add to cart

Beschrijving

In Triage, klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie komen zowel de communicatieve vaardigheden die de triageassistent nodig heeft als de verslaglegging aan bod. Het eerste hoofdstuk behandelt het telefonisch triëren, een betrekkelijk nieuw begrip binnen de gezondheidszorg. Bij telefonische triage gaat het om het bepalen van de mate van urgentie en vervolgens het bepalen van de mate van zorg die moet worden verleend. Hoofdstuk twee gaat over communiceren. De basisvaardigheden van patiëntgericht communiceren worden beschreven en verrijkt met aansprekende voorbeelden. Het derde hoofdstuk gaat over de verslaglegging. In dit hoofdstuk wordt ingegaan op de verschillende doelstellingen van het verslag en wat de doktersassistent (e) in een verslag moet noteren. Bij veel telefoongesprekken is geen noodzaak voor triage, zoals de patiënt die belt voor het maken van een afspraak, het aanvragen van een (herhaal)recept of een verwijsbrief. In het nieuwe, vierde hoofdstuk wordt hierbij stilgestaan en wordt besproken hoe ook die gesprekken op een patiëntvriendelijke en patiëntgerichte wijze kunnen verlopen. Het vijfde en laatste hoofdstuk gaat over het werken met de HAAK-scorelijst. Deze scorelijst is ontwikkeld om de kwaliteit van de telefonische triage en de verslaglegging van de doktersassistent(e) tijdens de gesprekken in de huisartsenpraktijk te kunnen toetsen.

Als vervolg op dit boek is Medische achtergronden bij triage (ISBN 9789031362097) verschenen. Deze twee boeken geven samen een compleet beeld van het telefonisch triëren in de huisartsenpraktijk.

Details

Titel: Triage
auteur: Harrie van Rooij; Hay Derkx; H. Elling; J. van Amerongen; A. Reiffers
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 2
Aantal pagina's: 68
Uitgever: Springer Media B.V.
Plaats van publicatie: NL
Publicatiedatum: 16-10-2012
NUR: Assisterende beroepen en laboratorium
Afmetingen: 172 x 245 x 8
Gewicht: 132 gr
ISBN/ISBN13: 9789031384655
Intern nummer: 15698293

Extra informatie

Helder geschreven studieboek over triage Er wordt ingegaan op het werken met de HAAK-scorelijst Als vervolg op dit boek is 'Medische achtergronden bij triage' verschenen. Deze twee boeken geven samen een compleet beeld van het telefonisch triëren in de huisartsenpraktijk

Recensie

In Triage, klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie komen zowel de communicatieve vaardigheden die de triageassistent nodig heeft als de verslaglegging aan bod. Het eerste hoofdstuk behandelt het telefonisch triëren, een betrekkelijk nieuw begrip binnen de gezondheidszorg. Bij telefonische triage gaat het om het bepalen van de mate van urgentie en vervolgens het bepalen van de mate van zorg die moet worden verleend. Hoofdstuk twee gaat over communiceren. De basisvaardigheden van patiëntgericht communiceren worden beschreven en verrijkt met aansprekende voorbeelden. Het derde hoofdstuk gaat over de verslaglegging. In dit hoofdstuk wordt ingegaan op de verschillende doelstellingen van het verslag en wat de doktersassistent (e) in een verslag moet noteren. Bij veel telefoongesprekken is geen noodzaak voor triage, zoals de patiënt die belt voor het maken van een afspraak, het aanvragen van een (herhaal)recept of een verwijsbrief. In het nieuwe, vierde hoofdstuk wordt hierbij stilgestaan en wordt besproken hoe ook die gesprekken op een patiëntvriendelijke en patiëntgerichte wijze kunnen verlopen. Het vijfde en laatste hoofdstuk gaat over het werken met de HAAK-scorelijst. Deze scorelijst is ontwikkeld om de kwaliteit van de telefonische triage en de verslaglegging van de doktersassistent(e) tijdens de gesprekken in de huisartsenpraktijk te kunnen toetsen.Als vervolg op dit boek is Medische achtergronden bij triage (ISBN 9789031362097) verschenen. Deze twee boeken geven samen een compleet beeld van het telefonisch triëren in de huisartsenpraktijk.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.