Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Middeleeuwse communicatie

madoc. tijdschrift over de Middeleeuwen 26 (2012) 4

Middeleeuwse communicatie - Job Weststrate; Yvonne Vermijn; Annika Rulkens; Martine Meuwese; Erik Kooper; Ludo Jongen - ISBN: 9789087043551
Prijs: € 10,00
Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Bindwijze: Boek, Paperback (27-03-2013)
Genre: Middeleeuwen (500-1500)
Boekenliefde.nl:
Middeleeuwse communicatie op boekenliefde.nl
Add to cart

Beschrijving

Communicatie wordt nu in de eerste plaats geassocieerd met het uitzenden en ontvangen van boodschappen per telefoon, internet, radio of tv. Maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden, zoals een krantenartikel, reclamespotje, een borstbeeld van een bewonderde leider of kleding. Hoe deed men dat eigenlijk in de Middeleeuwen? Dit themanummer van Madoc laat zien, dat de wens om een boodschap over te dragen van alle tijden is, maar dat deze verrassende vormen kon aannemen.

Inhoud: Redactioneel MARCO MOSTERT, Communicatie in de Middeleeuwen. Bij wijze van inleiding Intermezzo: JACQUELINE VAN LEEUWEN, Spot- en lasterbriefjes DESIREE SCHOLTEN, Spionage ELISABETH DEN HARTOG, Over non-verbale communicatie en serene en grijnzende koppen in de gotische bouwsculptuur Intermezzo: ANDREA VAN LEERDAM, Middeleeuwse marketing: drukkersaffiches JELLE KOOPMANS, Wat communiceert toneel in de Middeleeuwen? Intermezzo: JESKE VAN DONGEN, Muziek JOS SCHAEKEN, Berkenbastbriefjes MAAIKE VAN BERKEL, Politieke communicatie bij de Abassiden Intermezzo: JITSKE JASPERSE, Kleding LAURAN TOORIANS, Communiceren met een heiligenleven: Lebuïnus en de lezer Intermezzo: ANNIKA RULKENS, Brieven van Einhard ERIK KOOPER, Tweetalige stukken van Engelstalige koningen

Details

Titel: Middeleeuwse communicatie
auteur: Job Weststrate; Yvonne Vermijn; Annika Rulkens; Martine Meuwese; Erik Kooper; Ludo Jongen
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Aantal pagina's: 96
Uitgever: Verloren b.v., uitgeverij
Publicatiedatum: 27-03-2013
NUR: Middeleeuwen (500-1500)
Afmetingen: 240 x 163 x 4
Gewicht: 177 gr
ISBN/ISBN13: 9789087043551
Intern nummer: 24133684

Extra informatie

Middeleeuwse communicatie

Recensie

Communicatie wordt nu in de eerste plaats geassocieerd met het uitzenden en ontvangen van boodschappen per telefoon, internet, radio of tv. Maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden, zoals een krantenartikel, reclamespotje, een borstbeeld van een bewonderde leider of kleding. Hoe deed men dat eigenlijk in de Middeleeuwen? Dit themanummer van Madoc laat zien, dat de wens om een boodschap over te dragen van alle tijden is, maar dat deze verrassende vormen kon aannemen. Inhoud: Redactioneel MARCO MOSTERT, Communicatie in de Middeleeuwen. Bij wijze van inleiding Intermezzo: JACQUELINE VAN LEEUWEN, Spot- en lasterbriefjes DESIREE SCHOLTEN, Spionage ELISABETH DEN HARTOG, Over non-verbale communicatie en serene en grijnzende koppen in de gotische bouwsculptuur Intermezzo: ANDREA VAN LEERDAM, Middeleeuwse marketing: drukkersaffiches JELLE KOOPMANS, Wat communiceert toneel in de Middeleeuwen? Intermezzo: JESKE VAN DONGEN, Muziek JOS SCHAEKEN, Berkenbastbriefjes MAAIKE VAN BERKEL, Politieke communicatie bij de Abassiden Intermezzo: JITSKE JASPERSE, Kleding LAURAN TOORIANS, Communiceren met een heiligenleven: Lebuïnus en de lezer Intermezzo: ANNIKA RULKENS, Brieven van Einhard ERIK KOOPER, Tweetalige stukken van Engelstalige koningen

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.