Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Toekomstonderzoek

basis voor actie

Toekomstonderzoek - Boudewijn Raessens - ISBN: 9789462365230
Prijs: € 29,95
Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Bindwijze: Boek, Paperback (30-01-2015)
Genre: Media en computercommunicatie
Boekenliefde.nl:
Toekomstonderzoek op boekenliefde.nl
Add to cart

Beschrijving

TOEKOMSTONDERZOEK
Trendwatching is een hot issue, er is zelfs sprake van een 'toekomstindustrie'. Maar in de huidige literatuur worden trends zelden vertaald naar strategie en innovatie. Dit boek voorziet in deze leemte. Er bestaat weliswaar geen blauwdruk voor het analyseren van de toekomst, maar het boek is het resultaat van een verkenning waarbij enerzijds valkuilen van toekomstvisies worden herkend en waarbij anderzijds de basis wordt gevormd voor het zelf uitvoeren van toekomstonderzoek. Het boek fungeert daarbij als hulpmiddel om beargumenteerde besluiten te nemen op basis van zogenoemde scenario-planning: op welke trends moet een manager letten om in het hier en nu de juiste stappen te kunnen zetten? Elk hoofdstuk sluit af met praktische vragen en opdrachten. Toekomstonderzoek is geschreven voor hbodocenten en -studenten binnen opleidingen als bedrijfskunde, commerciële economie, (internet) marketing, communicatie en e-business. Maar ook professionals en managers binnen deze vakgebieden, zoals toekomstverkenners, trendwatchers en strategen, kunnen met dit boek hun voordeel doen.

Details

Titel: Toekomstonderzoek
auteur: Boudewijn Raessens
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 2
Uitgever: Boom uitgevers Amsterdam
Publicatiedatum: 30-01-2015
NUR: Media en computercommunicatie
Afmetingen: 241 x 170 x 10
Gewicht: 372 gr
ISBN/ISBN13: 9789462365230
Intern nummer: 28021581

Extra informatie

Toekomstonderzoek

Recensie

TOEKOMSTONDERZOEK Trendwatching is een hot issue, er is zelfs sprake van een 'toekomstindustrie'. Maar in de huidige literatuur worden trends zelden vertaald naar strategie en innovatie. Dit boek voorziet in deze leemte. Er bestaat weliswaar geen blauwdruk voor het analyseren van de toekomst, maar het boek is het resultaat van een verkenning waarbij enerzijds valkuilen van toekomstvisies worden herkend en waarbij anderzijds de basis wordt gevormd voor het zelf uitvoeren van toekomstonderzoek. Het boek fungeert daarbij als hulpmiddel om beargumenteerde besluiten te nemen op basis van zogenoemde scenario-planning: op welke trends moet een manager letten om in het hier en nu de juiste stappen te kunnen zetten? Elk hoofdstuk sluit af met praktische vragen en opdrachten. Toekomstonderzoek is geschreven voor hbodocenten en -studenten binnen opleidingen als bedrijfskunde, commerciële economie, (internet) marketing, communicatie en e-business. Maar ook professionals en managers binnen deze vakgebieden, zoals toekomstverkenners, trendwatchers en strategen, kunnen met dit boek hun voordeel doen.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.