Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Handboek kerk en social media

Handboek kerk en social media - Eric van den Berg; Frank G. Bosman - ISBN: 9789023926504
Prijs: € 19,99
Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Bindwijze: Boek, Paperback (23-11-2012)
Genre: Media en computercommunicatie
Boekenliefde.nl:
Handboek kerk en social media op boekenliefde.nl
Extra:
Add to cart

Beschrijving

We steken met elkaar steeds meer tijd in social media, maar toch doen kerken er nog weinig tot niets mee. Dit handboek maakt kerken wakker en biedt visie en praktische ondersteuning.

In 2012 is de Twitterkerkdienst doorgebroken, LinkedIn-groepen worden ingezet voor de kennisbevordering onder kerkelijke professionals,Facebook is er voor de opbouw van de lokale kerkgemeenschap en YouTube voor catechese.
Toch zijn sociale media voor veel christelijke kerken nog een brug te ver.
Eric van den Berg (auteur van het Handboek Kerk en Internet ) en Frank G. Bosman (cultuurtheoloog en bekend blogger) riepen daarom christelijke auteurs op om een antwoord te geven op de vraag hoe christelijke kerken zich effectief kunnen verbinden met social media.
Het resultaat mag er zijn: dit boek bevat prikkelende analyses, heldere theologische doordenkingen en handreikingen voor effectief en pragmatisch social media-beleid.

Details

Titel: Handboek kerk en social media
auteur: Eric van den Berg; Frank G. Bosman
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Aantal pagina's: 160
Uitgever: Boekencentrum B.V.
Publicatiedatum: 2012-11-23
NUR: Media en computercommunicatie
Afmetingen: 241 x 172 x 18
Gewicht: 339 gr
ISBN/ISBN13: 9789023926504
Intern nummer: 23450940

Extra informatie

Handboek kerk en social media

Recensie

We steken met elkaar steeds meer tijd in social media, maar toch doen kerken er nog weinig tot niets mee. Dit handboek maakt kerken wakker en biedt visie en praktische ondersteuning.



Sinds kort is de Twitterkerkdienst doorgebroken, LinkedIngroepen worden ingezet voor de kennisbevordering onder kerkelijke professionals, Facebook is er voor de opbouw van de lokale kerkgemeenschap en YouTube voor catechese. Toch zijn sociale media voor veel kerken nog een brug te ver.

Eric van den Berg (auteur van het 'Handboek kerk en internet') en Frank Bosman (cultuurtheoloog en bekend blogger) riepen daarom christelijke auteurs op om een antwoord te geven op de vraag hoe kerken zich effectief kunnen verbinden met 'social media'.

Het resultaat mag er zijn: dit boek introduceert de verschillende social media, bespreekt strategische modellen voor het gebruik ervan en bevat prikkelende analyses en heldere theologische doordenkingen rond het thema.


Aan dit handboek werken auteurs mee uit katholieke en protestantse kring die geworven zijn via crowdsourcing. Naast Eric van den Berg en Frank Bosman zijn dat mediapriester Roderick Vonhögen, twitterende zuster Marianne van Haastrecht osc, evangelische blogger Johannes van den Akker, assistent-hoogleraar sociologie en media Johan Roeland, projectmanager Theo Zijderveld, bisdompriester Anton ten Klooster en theoloog en onderwijskundige Jos de Kock.


Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.