Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Het einde van concurrentie?

Zakendoen in de platformeconomie

Het einde van concurrentie? - Cor Molenaar - ISBN: 9789024427284
Prijs: € 32,50
Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Bindwijze: Boek, Gebonden (17-05-2019)
Genre: Management algemeen
Boekenliefde.nl:
Het einde van concurrentie? op boekenliefde.nl
Extra:
Add to cart

Beschrijving

Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van digitalisering. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert.

Meedoen of toekijken?
Hoe kun je nog concurreren met grote internet aanbieders als Bol, Amazon of Zalando? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantenbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenoemde multisided platformen, die aanbieders en vragers met elkaar in contact brengen zoals Uber, Booking, Thuisbezorgd of Airbnb. In de toekomst komt er concurrentie tussen deze platformen.

Dit boek is praktisch, toegankelijk, actiegericht en behandelt relevante vragen voor zowel de consumentenmarkt als de business-to-business-markt:

Moet je nu instappen?
Hoe kan je nog onderscheidend zijn?
Moet je rechtstreeks gaan verkopen of via winkels/distributeurs?
Implodeert de supply chain of is er nog een toekomst voor de groothandel en importeurs?

Nieuwe platformeconomie
Het einde van concurrentie? slaat een brug tussen de (online)digitale en de fysieke wereld, tussen oude verdienmodellen en nieuwe businessmodellen, tussen marketing en automatisering. Oude waarden van marketing, concurrentie en automatiseringstechnieken worden geanalyseerd en vervangen door nieuwe inzichten.

Onmisbare inzichten voor toekomstbestendigheid
Iedere manager, directeur, marketeer en controller kan deze inzichten gebruiken voor strategievorming en voor het toekomstbestendig maken van de organisatie. Klantenbinding, gebaseerd op algoritmes en community’s, wordt het concurrentiewapen voor de toekomst: verkoopstrategieën worden koopmotieven.

Cor Molenaar is Hoogleraar emarketing bij de RSM Erasmusuniversiteit, Directeur van het strategische adviesbureau eXQo consultancy te Oosterbeek en o.a. voorzitter van de Stichting Thuiswinkelwaarborg.
Hij heeft veel boeken geschreven waaronder: Einde van de massamarketing (1993), eStrategie (2000), De impact van de ik-cultuur (2003), Het einde van winkels (2011) en De kracht van platformstrategie (2017).

Details

Titel: Het einde van concurrentie?
auteur: Cor Molenaar
Mediatype: Boek
Bindwijze: Gebonden
Taal: Nederlands
Uitgever: Boom uitgevers Amsterdam
Publicatiedatum: 17-05-2019
NUR: Management algemeen
Afmetingen: 379 x 264 x 28
Gewicht: 533 gr
ISBN/ISBN13: 9789024427284
Intern nummer: 44297146

Recensie

Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van netwerken, algoritmes en internet. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert. Hoe kun je nog concurreren met grote interne aanbieders als Bol.com, Amazon.com of Zalando.com? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenaamde multisided platformen, die aanbieders en vragers met elkaar in contact brengen zoals Uber, Booking.com Thuisbezorg.nl of AirBnB. In de toekomst komt er concurrentie tussen deze platformen en netwerken. Moet je nu mee doen? Hoe kan je nog onderscheidend zijn? Dit is de vraag voor ieder bedrijf in de consumentenmarkt, maar zeker ook in de business to business markt. • Moet je direct gaan verkopen of via winkels/distributeurs? • Implodeert de supply chain of is er nog een toekomst voor de groothandel en importeurs? Relevante vragen die behandeld worden. Praktisch, toegankelijk en actiegericht. Natuurlijk met veel voorbeelden van Bol.com tot Bidfood en Amazon.com. Dit boek slaat een brug tussen internet en de fysieke wereld, tussen oude verdienmodellen en nieuwe businessmodellen, tussen marketing en automatisering. Oude waarden van marketing, concurrentie en automatiseringstechnieken worden geanalyseerd en vervangen door nieuwe inzichten. Iedere manager, directeur, IT, Marketing en Finance kan deze inzichten gebruiken voor strategievorming en voor het toekomstbestendig maken van de organisatie. Klantenbinding, gebaseerd op algoritmes en communities, wordt het concurrentiewapen voor de toekomst: verkoopstrategieën worden koopmotieven. Cor Molenaar is Hoogleraar emarketing bij de RSM Erasmusuniversiteit, Directeur van het strategische adviesbureau eXQo consultancy te Oosterbeek en o.a. voorzitter van de Stichting Thuiswinkelwaarborg. Hij heeft veel boeken geschreven waaronder:einde van de massamarketing(1993), eStrategie (2000),De impact van de ik-cultuur (2003), het einde van winkels (2011) en De kracht van platformstrategie (2017)

Winkelvoorraad

Dit product is aanwezig in de volgende vestigingen