Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief - Marinel Gerritsen; Marie-Therese Claes; Marie-Therese Claes - ISBN: 9789046903049
Prijs: € 17,00 (onder voorbehoud)
Beschikbaarheid: Tweedehands versie bij leverancier te bestellen
Bindwijze: Boek, Paperback (11-11-2011)
Genre: Interculturele communicatie
Boekenliefde.nl:
Add to cart

Beschrijving

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat verschillen in cultuur automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In dit boek wordt een overzicht gegeven van theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in communicatie die daaruit voortvloeien (zowel in verbale als non-verbale communicatie). Uitgangspunt daarbij is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, twee gebieden die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en Aziatische, Arabische en Afrikaanse culturen. Ook intercultureel management komt aan bod, waarbij cultuurverschillen in een zakelijke context besproken worden.

De talrijke voorbeelden en oefeningen in Culturele waarden en communicatie maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen en zelf effectiever intercultureel te communiceren.

Culturele waarden en communicatie is bedoeld voor iedereen die in zijn opleiding of beroep te maken heeft met mensen uit andere cultuurgroepen. Het boek stimuleert docenten en studenten na te denken over de eigen (interculturele) communicatie. Ook voor professionals die werken in internationaal opererende organisaties of in organisaties die met lokale diversiteit te maken hebben is Culturele waarden en communicatie,/i> onmisbaar.

Marie-Thérèse Claes is verbonden aan de ICHEC Brussels Management School, de Université catholique de Louvain en het Asian Institute of Technology.
Marinel Gerritsen is hoogleraar Interculturele bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

Details

Titel: Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief
auteur: Marinel Gerritsen; Marie-Therese Claes; Marie-Therese Claes
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 3
Uitgever: Coutinho
Publicatiedatum: 11-11-2011
NUR: Interculturele communicatie
Afmetingen: 241 x 170 x 19
Gewicht: 559 gr
ISBN/ISBN13: 9789046903049
Intern nummer: 19582758

Extra informatie

Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

Recensie

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat verschillen in cultuur automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In dit boek wordt een overzicht gegeven van theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in communicatie die daaruit voortvloeien (zowel in verbale als non-verbale communicatie). Uitgangspunt daarbij is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, twee gebieden die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en Aziatische, Arabische en Afrikaanse culturen. Ook intercultureel management komt aan bod, waarbij cultuurverschillen in een zakelijke context besproken worden.

De talrijke voorbeelden en oefeningen in Culturele waarden en communicatie maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen en zelf effectiever intercultureel te communiceren.

Culturele waarden en communicatie is bedoeld voor iedereen die in zijn opleiding of beroep te maken heeft met mensen uit andere cultuurgroepen. Het boek stimuleert docenten en studenten na te denken over de eigen (interculturele) communicatie. Ook voor professionals die werken in internationaal opererende organisaties of in organisaties die met lokale diversiteit te maken hebben is Culturele waarden en communicatie,/i> onmisbaar.

Marie-Thérèse Claes is verbonden aan de ICHEC Brussels Management School, de Université catholique de Louvain en het Asian Institute of Technology.
Marinel Gerritsen is hoogleraar Interculturele bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.