Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Ikea

het geheim van het succes

Ikea - R. Jungbluth - ISBN: 9789046800744
Prijs: € 20,99
Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, woensdag bij u thuisbezorgd
Bindwijze: Boek, Paperback (02-07-2012)
Genre: Economische biografieën
Boekenliefde.nl:
Ikea op boekenliefde.nl
Add to cart

Beschrijving

Het geheim van het succes
IKEA is een van de meest succesvolle ondernemingen en een van de sterkste merken ter wereld. Dit boek vertelt het verhaal van oprichter Kamprad en zijn bedrijf, en analyseert de factoren die IKEA zo uniek en succesvol maken.

IKEA is met meer dan 230 vestigingen in 33 landen actief. Met 14,8 miljard euro was de omzet ruim tweemaal zo hoog als van een sportmerk als Adidas of een automerk als Porsche (2004/2005). Een onbenaderbaar record staat op naam van de IKEA-gids: met 160 miljoen exemplaren (editie 2006) is deze gids qua oplage veruit de grootste verkooppublicatie van de wereld.

Het vandaag de dag internationaal opererende bedrijf is in 1943 als eenmanszaak van een Zweedse middelbare scholier begonnen. Ingvar Kamprad, ondertussen tachtig jaar, heeft bij IKEA nog altijd een flinke vinger in de pap. Het Amerikaanse blad Forbes rekent hem, met een geschat vermogen van $23 miljard tot de rijkste mensen ter wereld. Wie is deze man, die van zichzelf zegt dat hij geen smaak heeft, maar wiens bedrijf de inrichting van honderden miljoenen interieurs beïnvloedt. En hoe kon juist deze Zweedse onderneming de grootste meubelketen ter wereld worden?

Deze en andere vragen worden in dit boek beantwoord. Aan de hand van het levensverhaal van de eigenzinnige oprichter en de succesfactoren van het bedrijf. Ook wordt kritisch bekeken in hoeverre het positieve beeld van de onderneming klopt met de werkelijkheid.

‘Dit nieuwe boek onthult de geheimen van IKEA-miljardair Ingvar Kamprad.’ Bild, 2 februari 2006

‘Consument roept Ikea uit tot beste winkel van 2005. De boekhandels met de asterisk (*), zoals Scheltema in Amsterdam, staan op de tweede plaats in de ranglijst 2005. De derde plaats is voor de parfumerieketen ICI Paris XL, de vierde voor supermarktbedrijf Jumbo en de vijfde plaats voor Hema.’ Elsevier, 13 december 2005

Details

Titel: Ikea
auteur: R. Jungbluth
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Aantal pagina's: 283
Uitgever: Nieuw Amsterdam
Plaats van publicatie: Amsterdam
Publicatiedatum: 02-07-2012
NUR: Economische biografieën
Gewicht: 382 gr
ISBN/ISBN13: 9789046800744
Intern nummer: 6473166

Extra informatie

Ikea

Recensie

IKEA is een van de meest succesvolle ondernemingen en een van de sterkste merken ter wereld. Dit boek vertelt het verhaal van oprichter Kamprad en zijn bedrijf, en analyseert de factoren die IKEA zo uniek en succesvol maken.

IKEA is met meer dan 230 vestigingen in 33 landen actief. Met 14,8 miljard euro was de omzet ruim tweemaal zo hoog als van een sportmerk als Adidas of een automerk als Porsche (2004/2005). Een onbenaderbaar record staat op naam van de IKEA-gids: met 160 miljoen exemplaren (editie 2006) is deze gids qua oplage veruit de grootste verkooppublicatie van de wereld.

Het vandaag de dag internationaal opererende bedrijf is in 1943 als eenmanszaak van een Zweedse middelbare scholier begonnen. Ingvar Kamprad, ondertussen tachtig jaar, heeft bij IKEA nog altijd een flinke vinger in de pap. Het Amerikaanse blad Forbes rekent hem, met een geschat vermogen van $23 miljard tot de rijkste mensen ter wereld. Wie is deze man, die van zichzelf zegt dat hij geen smaak heeft, maar wiens bedrijf de inrichting van honderden miljoenen interieurs beïnvloedt. En hoe kon juist deze Zweedse onderneming de grootste meubelketen ter wereld worden?

Deze en andere vragen worden in dit boek beantwoord. Aan de hand van het levensverhaal van de eigenzinnige oprichter en de succesfactoren van het bedrijf. Ook wordt kritisch bekeken in hoeverre het positieve beeld van de onderneming klopt met de werkelijkheid.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.