Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Groepen in focus

in vier stappen naar toegepast focusgroeponderzoek

Groepen in focus - Marloes Kooter; Felix Hentenaar; Paul Ketelaar - ISBN: 9789059316980
Prijs: € 35,50 (onder voorbehoud)
Beschikbaarheid: Levertijd tussen de 5 en 15 werkdagen. Geen retour recht.
Bindwijze: Boek, Paperback (13-08-2011)
Genre: Communicatiekunde
Boekenliefde.nl:
Groepen in focus op boekenliefde.nl
Add to cart

Beschrijving

Het boek Groepen in focus biedt een systematisch en bruikbaar profiel van een zowel in wetenschap als in praktijk populaire kwalitatieve onderzoeksmethode: de focusgroepmethode ofwel groepsdiscussie. Wetenschappers, communicatieadviseurs, marktonderzoekers en mediabureaus zetten deze methode veelvuldig in om een diepgaand inzicht te krijgen in de mening over en gevolgen van plannen, producten, diensten of acties bij doelgroepen.

In dit boek wordt uitgebreid aandacht besteed aan de vaardigheden en inzichten van de moderator om een focusgroeponderzoek efficiënt en betrouwbaar uit te voeren. Deel 1 van dit boek belicht de focusgroepmethode vanuit de theorie, deel 2 vanuit de praktijk.

Het boek is bestemd voor zowel hbo- als wo-studenten en docenten in een reeks van opleidingen en vakgebieden (onder andere marketing, reclame, communicatie, pr, management, markt- en beleidsonderzoek). Voor onderzoekers biedt het een bruikbaar overzicht van een onderzoeksmethode die zij zich eigen hebben gemaakt of wensen te verkennen en toe te passen. Verder biedt het houvast aan opdrachtgevers van bedrijven en instellingen die in de praktijk te maken hebben met deze onderzoeksmethode en grip willen houden op de kwaliteit en het rendement van door derden uitgevoerd focusgroeponderzoek.

Details

Titel: Groepen in focus
auteur: Marloes Kooter; Felix Hentenaar; Paul Ketelaar
Mediatype: Boek
Bindwijze: Paperback
Taal: Nederlands
Druk: 1
Aantal pagina's: 221
Uitgever: Boom uitgevers Amsterdam
Publicatiedatum: 13-08-2011
NUR: Communicatiekunde
Afmetingen: 241 x 171 x 15
Gewicht: 444 gr
ISBN/ISBN13: 9789059316980
Intern nummer: 18101477

Extra informatie

Groepen in focus

Recensie

Het boek Groepen in focus biedt een systematisch en bruikbaar profiel van een zowel in wetenschap als in praktijk populaire kwalitatieve onderzoeksmethode: de focusgroepmethode ofwel groepsdiscussie. Wetenschappers, communicatieadviseurs, marktonderzoekers en mediabureaus zetten deze methode veelvuldig in om een diepgaand inzicht te krijgen in de mening over en gevolgen van plannen, producten, diensten of acties bij doelgroepen. In dit boek wordt uitgebreid aandacht besteed aan de vaardigheden en inzichten van de moderator om een focusgroeponderzoek efficiënt en betrouwbaar uit te voeren. Deel 1 van dit boek belicht de focusgroepmethode vanuit de theorie, deel 2 vanuit de praktijk. Het boek is bestemd voor zowel hbo- als wo-studenten en docenten in een reeks van opleidingen en vakgebieden (onder andere marketing, reclame, communicatie, pr, management, markt- en beleidsonderzoek). Voor onderzoekers biedt het een bruikbaar overzicht van een onderzoeksmethode die zij zich eigen hebben gemaakt of wensen te verkennen en toe te passen. Verder biedt het houvast aan opdrachtgevers van bedrijven en instellingen die in de praktijk te maken hebben met deze onderzoeksmethode en grip willen houden op de kwaliteit en het rendement van door derden uitgevoerd focusgroeponderzoek.

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.