Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken

Communicatiekunde

< Terug naar Management & Economie
Onderwerpen
Verfijnen

Op taal:


Op prijs:

  • Alle prijzen
  • € 0 - € 12.50
  • € 12.50 - € 25
  • € 25 - € 50
  • € 50 - € 100
  • > € 100

Op jaar:

  • Alle jaartallen
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005

Verwachte titels

De witte media - Katleen De Ridder - ISBN: 9789020985733

Nieuwste titels

Sorteer op: datum prijs titels auteur RSS feed
1
Hollen, vliegen, draven - Jack Diekstra - ISBN: 9789074734271
book
Order now

Hollen, vliegen, draven

kleine gids voor de timemanager

Jack Diekstra

(Nederlands, Paperback, 14-11-2009)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 5,50
Genre: Communicatiekunde
Welke productiefactoren u ook belangrijk vindt, mensen, machines, kapitaal of grondstoffen, tijd is voor al het werk dat gedaan moet worden de enige echte universele voorwaarde. Alles vraagt tijd. Voor al die velen voor wie werken een digitale race tegen de klok is in plaats van een analoge tijdsbes... Lees verder
2
Visual notebook - Kim Ravers - ISBN: 9789461261151
book

Visual notebook

Kim Ravers

(Nederlands, Gebonden, 22-11-2014)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 9,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Alles wat je schrijft, kun je ook tekenen. Wilde ideeën, krachtige krabbels en geniale plannen. Gebruik de voorbeelden en de lege pagina's in dit visuele notitieboek om ze tot leven te brengen. Mijn naam is Kim Ravers. Ik ben Visueel Schrijver, ik schrijf in beelden. Mijn missie is eenvoudig: mind... Lees verder
3
Waarom zijn wij anders? - Sarah Lanier; Sarah  Lanier - ISBN: 9789081860406
book
Order now

Waarom zijn wij anders?

praktische inzichten om andere culturen beter te begrijpen

Sarah Lanier; Sarah Lanier

(Nederlands, Paperback, 11-05-2012)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 9,95
Genre: Interculturele communicatie
Kom je in je werk, op straat of op reis in contact met andere culturen? Ken je dat gevoel dat je een ander niet goed begrijpt omdat hij/zij uit een ander land komt? Omdat ze daar dingen anders doen en beleven dan jij? Wil je beter leren omgaan met cultuurverschillen? Dit boek biedt praktische hulp e... Lees verder
4
Communiceren is geen kunst - J. Diekstra - ISBN: 9789085060888
book
Order now

Communiceren is geen kunst

competentiegerichte trainingen voor het hbo

J. Diekstra

(Nederlands, Paperback, 27-09-2006)

Beschikbaar: 4-6 werkdagen
Prijs: € 29,00 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Communicatie staat aan het begin van bijna elke handeling, en is daarmee een van de meest essenti vaardigheden. Goed kunnen communiceren is een belangrijke competentie voor iedere student, of je nu later werkzaam bent in een bedrijf, een instelling, een school, een ziekenhuis of als zelfstandig ond... Lees verder
5
Boeien! - Reinoud van Rooij - ISBN: 9789081803908
book
Order now

Boeien!

dé handleiding voor succesvolle presentaties

Reinoud van Rooij

(Nederlands, Paperback, 02-06-2012)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 12,95
Genre: Communicatiekunde
Hoe breng je een boodschap op zo'n manier dat mensen geïnspireerd raken, enthousiast worden en in beweging komen? Is dat slechts weggelegd voor een select aantal bevlogen talenten of kunnen we dat allemaal leren? Goed nieuws: boeiend presenteren is een vaardigheid en die kun je net zoals fietsen... Lees verder
6
Werkboek communicatieplanning - 't P. Lam - ISBN: 9789046900963
book
Order now

Werkboek communicatieplanning

het communicatieplan: stappen, kernvragen en elementen

't P. Lam

(Nederlands, Paperback, 17-01-2008)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,00
Genre: Communicatiekunde
Werkboek communicatieplanningHet opstellen van communicatieplannen behoort tot het vaste takenpakket van communicatieprofessionals. Ook studenten communicatie krijgen vaak de opdracht om zo'n plan te maken. Het geeft vorm en inhoud aan de communicatie rondom een project, product of organis... Lees verder
7
Werkboek communicatieadvies - P. 't Lam - ISBN: 9789062834983
book
Order now

Werkboek communicatieadvies

fasen, rollen en kernvragen

P. 't Lam

(Nederlands, Paperback, 23-05-2006)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,00
Genre: Communicatiekunde
Advisering wordt vaak gezien als een standaardtaak voor iedere communicatieprofessional. Maar professioneel adviseren is een vak apart. Een specialist in communicatieadvisering moet zowel grondige kennis hebben van communicatie, als de specifieke vaardigheden van de professionele adviseur beheersen.... Lees verder
8
Check je beleidstekst - E. Tiggelaar - ISBN: 9789012122955
book
Order now

Check je beleidstekst

stappenplan en ckecklists voor beter rapporten

E. Tiggelaar

(Nederlands, Paperback, 18-02-2011)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 14,50
Genre: Toegepaste communicatiekunde
Beleidsteksten worden steeds beter: toegankelijker, meer op de doelgroep toegesneden. Tegelijk stellen de kritische lezers hogere eisen: ze willen in weinig tijd goed geïnformeerd worden. Hoe schrijf je een tekst die aan alle vereisten voldoet? Hoe bedien je je lezers optimaal, hoe kom je snel to... Lees verder
9
Wat doen we nou wel en wat doen we nou niet (meer)? - Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560767
book
Order now

Wat doen we nou wel en wat doen we nou niet (meer)?

hoe focus aan te brengen in interne communicatie die bijdraagt aan de organisatiedoelen

Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
Er bestaan heel veel overtuigingen over waar interne communicatie over gaat, over wat de meest effectieve interventies of strategieën zijn. Over welke rollen de communicatieprofessional moet spelen. Vaak zijn die overtuigingen gekleurd door de voorkeuren van een auteur, een adviseur, een manager of ... Lees verder
10
Hoe krijgen we IC aan de praat? - Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560774
book
Order now

Hoe krijgen we IC aan de praat?

in vier stappen interne communicatie structureren om iedereen in de organisatie optimaal toe te rusten

Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
We kregen 'm steeds vaker: de vraag hoe krijgen we de lijncommunicatie aan de praat? Hoe helpen we spelers hun communicatierol (beter) te pakken? En hoe richten we nu het beste een communicatiestructuur in? Dat klinkt simpel maar dat is het niet. Want een communicatiestructuur, wat is dat eigenlijk?... Lees verder
11
Onze strategie komt niet aan!? - Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560781
book
Order now

Onze strategie komt niet aan!?

de communicatieve strategiecyclus: vijf fasen naar effectieve interne communicatie rondom organisatiestrategie

Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in de organisatiestrategie. We gingen vervolgens enthousiast samen met onze opdrachtgever aan de slag en zorgden voor een mooie introductie. Maar niet altijd met duurzaam effect. Medewerkers kennen soms de richting... Lees verder
12
Weer een verandering!? - Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560798
book
Order now

Weer een verandering!?

de communicatieve verandering: denkmodel en stappenplan voor interne communicatie bij veranderen

Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in verandering. En hoewel we er regelmatig enthousiast aan begonnen was het effect vaak matig. Medewerkers weten vaak wel dat een verandering speelt. Maar wat het voor hen betekent en zich de verandering eigen make... Lees verder
13
Wat levert IC nu eigenlijk op? - Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560804
book
Order now

Wat levert IC nu eigenlijk op?

keuzes onderbouwen, rendement aantonen en accountable zijn in interne communicatie

Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
Wie het vakgenoten op de man af vraagt krijgt steevast hetzelfde antwoord. De meesten denken dat de bijdrage van interne communicatie aan de organisatiedoelen wel is te bewijzen, ze vinden het alleen heel erg moeilijk. Daar komt het slechte nieuws bij dat de directe relatie tussen communicatie en de... Lees verder
14
Hoe kom ik in positie? - g Kok; G. Kok; Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560811
book
Order now

Hoe kom ik in positie?

keuzes voor het inrichten van een interne communicatie functie met impactvolle adviseurs

g Kok; G. Kok; Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
Heeft een organisatie eigenlijk wel een IC-functie nodig? En zo ja, waarom? Hoe ontwerp je die functie dan? Hoe richt je haar in en waar in de organisatie positioneer je haar?Welke taken horen bij de IC-functie? Welke rollen kan de communicatieprofessional vervullen en om welke competenties vra... Lees verder
15
Help, ik zit in de OR! - Walter Landwier - ISBN: 9789402117578
book

Help, ik zit in de OR!

100 Gouden tips voor de ondernemingsraad

Walter Landwier

(Nederlands, Paperback, 10-04-2014)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 14,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Het succes van de ondernemingsraad hangt af van de samenwerking. Met elkaar, met de bestuurder en met de achterban. Ondernemingsraden zijn het meeste tijd kwijt met vergaderen over inhoudelijke onderwerpen en dat is maar goed ook. Als een OR daarnaast 5% van zijn tijd zou besteden aan de samenwerkin... Lees verder
16
WEBREDACTIE MONITOR 2012 - Joost Simons; Hans Postma; Theo Hylkema - ISBN: 9789079840106
book

WEBREDACTIE MONITOR 2012

Joost Simons; Hans Postma; Theo Hylkema

(Nederlands, Paperback, 19-07-2012)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 14,95 (onder voorbehoud)
Genre: Media en computercommunicatie
In de Webredactie Monitor 2012 presenteert Entopic de resultaten van een landelijke enquête onder ruim duizend Nederlandse webredacteuren, tekstschrijvers en online communicatiespecialisten. Een onmisbare bron van informatie voor iedereen die zich bezighoudt met webredactie en online communicatie! ... Lees verder
17
Scoren met Facebook marketing - Joost Simons; Hans Postma; Peter Minkjan - ISBN: 9789079840175
book

Scoren met Facebook marketing

Joost Simons; Hans Postma; Peter Minkjan

(Nederlands, Paperback, 01-04-2014)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 14,95 (onder voorbehoud)
Genre: Media en computercommunicatie
Scoren met Facebook Marketing leert u stapsgewijs hoe u Facebook effectief in kunt zetten voor uw marketing en communicatie. In deze derde geheel bijgewerkte editie van 2014 komen de volgende vragen aan bod: Welke content is voor Facebook geschikt? Hoe vaak, wat en wanneer moet je posten? Wat zijn ... Lees verder
18
De eerste interviews - Coen Brummer; C.K. Elout - ISBN: 9789035250659
book

De eerste interviews

de negentiende-eeuwse vraaggesprekken van een journalistiek pionier

Coen Brummer; C.K. Elout

(Nederlands, Paperback, 22-01-2013)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 14,95 (onder voorbehoud)
Genre: Journalistiek
DE EERSTE INTERVIEWSDe negentiende-eeuwse vraaggesprekken van een journalistiek pionierLang voordat het voor journalisten gebruikelijk was om publieke figuren kritisch te ondervragen, interviewde parlementair journalist C.K. Elout zwaargewichten uit het Nederlandse politieke land... Lees verder
19
Scoren met free publicity - Engelien Reitsma; Ellen Salverda - ISBN: 9789461260703
book

Scoren met free publicity

opvallen met origineel zakelijk nieuws

Engelien Reitsma; Ellen Salverda

(Nederlands, Paperback, 18-09-2013)

Beschikbaar: Uitverkocht (U kunt dit boek niet meer te bestellen)
Prijs: € 14,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Wil je dat de hele wereld weet wat jouw organisatie te vertellen heeft? Verspil dan geen geld aan kostbare reclame, maar kies voor free publicity. Trek aandacht voor je nieuws via online en offline media en bereik meer mensen op een geloofwaardige en betaalbare manier.'Scoren met free publ... Lees verder
20
Een charismatisch politicus - Hugo de Ridder - ISBN: 9789492011282
book

Een charismatisch politicus

zedenschets uit de Wetstraat

Hugo de Ridder

(Nederlands, Paperback, 22-07-2015)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 14,95 (onder voorbehoud)
Genre: Journalistiek
Twintig jaar geleden begaf Hugo De Ridder, de vader van het politieke boek,zich op glad ijs. In zijn bestseller Mont Ducal beschreef hij een fictief liefdesverhaal in de Wetstraat. De auteur kreeg het verwijt een taboe te hebben doorbroken.Inmiddels heeft de realiteit de fictie ruimschoots... Lees verder
21
Op dezelfde golflengte - Pieternel Dijkstra - ISBN: 9789058714381
book

Op dezelfde golflengte

101 Tips om soepeler te communiceren

Pieternel Dijkstra

(Nederlands, Paperback, 22-04-2011)

Beschikbaar: Niet meer in voorraad
Prijs: € 14,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Wist je dat er dagelijks zo¿n 16.000 woorden uit onze monden komen? Verbaal communiceren doen we allemaal en continu. En dat is niet vreemd, want mensen zijn van nature sociale dieren; we hebben elkaar nodig om ons prettig te voelen. Maar als we anderen dus kennelijk zo hard nodig hebben, waarom zij... Lees verder
22
Publiceren over jezelf. Aan de slag met LinkedIn - Agnes Hoogendijk; Petra ter Doest - ISBN: 9789035251427
book
Order now

Publiceren over jezelf. Aan de slag met LinkedIn

voor bestuurders topambtenaren en managers

Agnes Hoogendijk; Petra ter Doest

(Nederlands, Paperback, 25-10-2013)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,95
Genre: Media en computercommunicatie
Publiceren over jezelf AAN DE SLAG MET LINKEDIN EN ANDERE SOCIALE MEDIA Petra ter Doest Publiceren over jezelf AAN DE SLAG MET LINKEDIN EN ANDERE SOCIALE MEDIA Petra ter Doest Door de komst van internet en sociale media kan iedereen over zichzelf publiceren. Je ontkomt er zelfs nauwelijks meer ... Lees verder
23
Code sociale media - Jordi Bouman; Charles Huijskens - ISBN: 9789461560049
book
Order now

Code sociale media

richtlijnen voor zakelijk gebruik

Jordi Bouman; Charles Huijskens

(Nederlands, Paperback, 01-12-2010)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,95
Genre: PR & voorlichting,
Code Sociale Media’ helpt missers te voorkomen Wat zijn de consequenties van het gebruik van sociale media voor uw bedrijf? Hoe voorkomt u sociale media missers waarmee uw bedrijf reputatieschade oploopt? Wat zijn de do's en dont's bij gebruik van sociale media? Managers in bedrijven zijn... Lees verder