Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken

Communicatiekunde

< Terug naar Management & Economie
Onderwerpen
Verfijnen

Op taal:


Op prijs:

  • Alle prijzen
  • € 0 - € 12.50
  • € 12.50 - € 25
  • € 25 - € 50
  • € 50 - € 100
  • > € 100

Op jaar:

  • Alle jaartallen
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005

Verwachte titels

De witte media - Katleen De Ridder - ISBN: 9789020985733

Nieuwste titels

Sorteer op: datum prijs titels auteur RSS feed
41
Hoe krijgen we IC aan de praat? - Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560774
book
Order now

Hoe krijgen we IC aan de praat?

in vier stappen interne communicatie structureren om iedereen in de organisatie optimaal toe te rusten

Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
We kregen 'm steeds vaker: de vraag hoe krijgen we de lijncommunicatie aan de praat? Hoe helpen we spelers hun communicatierol (beter) te pakken? En hoe richten we nu het beste een communicatiestructuur in? Dat klinkt simpel maar dat is het niet. Want een communicatiestructuur, wat is dat eigenlijk?... Lees verder
42
Onze strategie komt niet aan!? - Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560781
book
Order now

Onze strategie komt niet aan!?

de communicatieve strategiecyclus: vijf fasen naar effectieve interne communicatie rondom organisatiestrategie

Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in de organisatiestrategie. We gingen vervolgens enthousiast samen met onze opdrachtgever aan de slag en zorgden voor een mooie introductie. Maar niet altijd met duurzaam effect. Medewerkers kennen soms de richting... Lees verder
43
Weer een verandering!? - Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560798
book
Order now

Weer een verandering!?

de communicatieve verandering: denkmodel en stappenplan voor interne communicatie bij veranderen

Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in verandering. En hoewel we er regelmatig enthousiast aan begonnen was het effect vaak matig. Medewerkers weten vaak wel dat een verandering speelt. Maar wat het voor hen betekent en zich de verandering eigen make... Lees verder
44
Wat levert IC nu eigenlijk op? - Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560804
book
Order now

Wat levert IC nu eigenlijk op?

keuzes onderbouwen, rendement aantonen en accountable zijn in interne communicatie

Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
Wie het vakgenoten op de man af vraagt krijgt steevast hetzelfde antwoord. De meesten denken dat de bijdrage van interne communicatie aan de organisatiedoelen wel is te bewijzen, ze vinden het alleen heel erg moeilijk. Daar komt het slechte nieuws bij dat de directe relatie tussen communicatie en de... Lees verder
45
Hoe kom ik in positie? - g Kok; G. Kok; Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560811
book
Order now

Hoe kom ik in positie?

keuzes voor het inrichten van een interne communicatie functie met impactvolle adviseurs

g Kok; G. Kok; Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
Heeft een organisatie eigenlijk wel een IC-functie nodig? En zo ja, waarom? Hoe ontwerp je die functie dan? Hoe richt je haar in en waar in de organisatie positioneer je haar?Welke taken horen bij de IC-functie? Welke rollen kan de communicatieprofessional vervullen en om welke competenties vra... Lees verder
46
CASE 36 inzicht in bewuste en onbewuste communicatie - Henk Hoenderdos - ISBN: 9789074533003
book

CASE 36 inzicht in bewuste en onbewuste communicatie

Henk Hoenderdos

(Nederlands, Gebonden, 30-03-2013)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 49,00 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Communicatie is zoveel meer dan een bewust proces. Patronen uit onze jongste jeugd beïnvloeden hoe wij luisteren, reageren en dus communiceren. In dit boek geeft Henk Hoenderdos inzicht in wat hij leerde over communicatie, na veertig jaar ervaring als therapeut, coach, workshopleider, kunstenaar en ... Lees verder
47
Het fundament - Margit Koesoemo Joedo; Gerald Morssinkhof - ISBN: 9789081778435
book
Order now

Het fundament

het vak communicatie in 5 vragen en antwoorden

Margit Koesoemo Joedo; Gerald Morssinkhof

(Nederlands, Paperback, 27-06-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 35,95
Genre: Communicatiekunde
Communicatie is een relatief jong vak. Onderzoeker en praktijkman Gerald Morssinkhof miste een eenduidige invulling van het beroep. Juist nu veel van de communicatiedeskundige verwacht wordt. Doortastend en nieuwsgierig als hij is, ging hij op zoek naar het fundament van het vakgebied en beantwoordd... Lees verder
48
Ongehoord! - Rik Siere - ISBN: 9789491560569
book
Order now

Ongehoord!

waarom goed luisteren uw organisatie beter maakt

Rik Siere

(Nederlands, Paperback, 27-06-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 27,50
Genre: Communicatiekunde
Goed luisteren maakt uw organisatie beter! Ongehoord! is een praktisch boek vol inzichten over het belang van goed luisteren in een organisatie. Professioneel leren luisteren verbetert relaties met collega's binnen de organisatie én met klanten en stakeholders daarbuiten. Met behulp van vier simpe... Lees verder
49
Bloggen doe je zo - Esther Molenaar - ISBN: 9789491472725
book
Order now

Bloggen doe je zo

Esther Molenaar

(Nederlands, Paperback, 15-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 19,95
Genre: Media en computercommunicatie
Bloggen is dé manier om je business of expertise onder de aandacht te brengen van je doelgroep. Een sterk blog kan je naamsbekendheid, vindbaarheid en je expertstatus enorm versterken. Toch weten maar weinig ondernemers het bloggen goed in te praktijk te brengen.Esther Molenaar helpt start... Lees verder
50
Van idee naar tekst - Karel Witteveen - ISBN: 9789462364134
book
Order now

Van idee naar tekst

creatief denken en schrijven voor professionals

Karel Witteveen

(Nederlands, Paperback, 21-06-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 32,50
Genre: Communicatiekunde
Hoe krijg ik frisse ideeën voor een tekst? Hoe vertel ik mijn verhaal en verleid ik mijn lezers? Wat maakt mijn artikel of blog aantrekkelijk? Op deze vragen vind je antwoorden in Van idee naar tekst. Het boek begeleidt jouw creatief proces van a tot z. Van idee en invalshoek naar stijl en compositi... Lees verder
51
Het strategisch communicatie frame - Cindy Lammers; Frank K&Atilde;&para;rver; Betteke van Ruler - ISBN: 9789491560637
book
Order now

Het strategisch communicatie frame

Cindy Lammers; Frank Körver; Betteke van Ruler

(Nederlands, Gebonden, 17-10-2015)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 36,95
Genre: Communicatiekunde
Het strategisch Communicatie Frame Een goede strategie is van cruciaal belang, maar de ontwikkeling ervan moet sneller en interactiever. Op dikke rapporten en tijdrovende processen zit niemand te wachten. Het gaat om de essentie. Op welke manier ga jij het verschil maken? Het Strategisch Communica... Lees verder
52
Rapportage - Willemine Regouin; Peter Schamp - ISBN: 9789023252474
book
Order now

Rapportage

gids voor zorg, hulp- en dienstverlening

Willemine Regouin; Peter Schamp

(Nederlands, Paperback, 13-06-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 27,95
Genre: Communicatiekunde
In de zorg, hulp- en dienstverlening is schriftelijk rapporteren een belangrijke vorm van communicatie tussen functionarissen. In de loop der jaren is rapporteren in zowel het opleidings- als werkveld veranderd van een handige vaardigheid in een kerncompetentie. Desondanks is er nog te vaak sprake v... Lees verder
53
Spreek jij mijn taal? - Edith Doosje; Patricia Antersijn; John Parr; Pascal Legrand; Gerard Collign... - ISBN: 9789491472534
book
Order now

Spreek jij mijn taal?

meer resultaat uit coaching met het process communication model

Edith Doosje; Patricia Antersijn; John Parr; Pascal Legrand; Gerard Collign...

(Nederlands, Paperback, 07-05-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 34,95
Genre: Communicatiekunde
Wie met mensen werkt weet: om de ander écht te bereiken, is het nodig zijn taal te spreken. Maar hoe doe je dat? Het Process Communication Model is een direct toepasbare methode om als coach, trainer of leidinggevende die taal te leren herkennen en daarop in te spelen. PCM gaat uit van zes persoon... Lees verder
54
Radio Noordzee Nationaal - Rene van den Abeelen - ISBN: 9789402118919
book

Radio Noordzee Nationaal

mijn jaren bij Nederlands eerste officiële, commerciële radiostation

Rene van den Abeelen

(Nederlands, Paperback, 17-05-2014)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 29,95 (onder voorbehoud)
Genre: Massacommunicatie
Op 13 juli 1992 kreeg Radio Noordzee Nationaal uit handen van WVC minister Hedy D'ancona als eerste een machtiging voor commerciële radiouitzendingen in ons land. Anderhalf jaar later sleepte het station een veel betwiste etherfrequentie in de wacht. René van den Abeelen was één van de eerste vier s... Lees verder
55
Media en publiek - Swantje Brennecke; Connie de Boer - ISBN: 9789462363878
book
Order now

Media en publiek

theorieen over media-impact

Swantje Brennecke; Connie de Boer

(Nederlands, Paperback, 29-10-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 42,00
Genre: Communicatiekunde
Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer bezi... Lees verder
56
Het goede gesprek - Bas Smallenbroek - ISBN: 9789059728240
book
Order now

Het goede gesprek

prikkelende oefeningen en praktische tips om in elk gesprek tot de kern te komen

Bas Smallenbroek

(Nederlands, Paperback, 24-04-2014)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 19,95
Genre: Toegepaste communicatiekunde
Wat maakt een gesprek tot een goed gesprek? Het draait daarbij niet om gesprekstechnieken of feitelijke kennis. Vaak blijft in een gesprek de essentie buiten beeld. Een verzameling gesprekken is dan als een stapel stenen die maar niet wil uitgroeien tot een huis. Met prikkelende oefeningen en aansp... Lees verder
57
Mediarelaties en persvoorlichting - Maarten Molenbeek; Chris Aalberts - ISBN: 9789462363861
book
Order now

Mediarelaties en persvoorlichting

framen, pluggen en positioneren bij politiek en overheid

Maarten Molenbeek; Chris Aalberts

(Nederlands, Paperback, 10-04-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 28,95
Genre: PR & voorlichting,
Traditionele en online media spelen een steeds belangrijkere rol in de wereld van overheid en politiek. Er gaat geen dag voorbij of volksvertegenwoordigers, wethouders, ministers of ambtenaren zijn in het nieuws. Persvoorlichters proberen deze media-aandacht in goede banen te leiden. Zij verzorgen a... Lees verder
58
Help, ik zit in de OR! - Walter Landwier - ISBN: 9789402117578
book

Help, ik zit in de OR!

100 Gouden tips voor de ondernemingsraad

Walter Landwier

(Nederlands, Paperback, 10-04-2014)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 14,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Het succes van de ondernemingsraad hangt af van de samenwerking. Met elkaar, met de bestuurder en met de achterban. Ondernemingsraden zijn het meeste tijd kwijt met vergaderen over inhoudelijke onderwerpen en dat is maar goed ook. Als een OR daarnaast 5% van zijn tijd zou besteden aan de samenwerkin... Lees verder
59
Stop met communiceren! - Lies Meiboom; Harrie van Rooij - ISBN: 9789491560590
book
Order now

Stop met communiceren!

waarom communicatie meestal mislukt en hoe je daar verandering in brengt

Lies Meiboom; Harrie van Rooij

(Nederlands, Paperback, 29-05-2015)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 25,00
Genre: Communicatiekunde
Hoe komt het dat argumenten meestal niets helpen om iemand van gedachten te laten veranderen? Hoe valt te verklaren dat de volgende zin de omzet van een telecommercial verveelvoudigde: "Als de lijnen bezet zijn, probeer het dan over tien minuten nog eens."? En waarom was het onhandig toen de burgeme... Lees verder
60
Cirkel van verbinding - Ren&Atilde;&copy;e Wolfs - ISBN: 9789461532947
book
Order now

Cirkel van verbinding

omgaan met verlies bij adoptie en pleegzorg, gids voor (jong) volwassenen

Renée Wolfs

(Nederlands, Paperback, 02-04-2014)

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen
Prijs: € 19,95
Genre: Communicatiekunde
Pleeg- en adoptiekinderen raken in hun jeugd het (dagelijkse) contact met de biologische ouders kwijt. In de volwassenheid hebben velen de behoefte om terug te vinden wat ze kwijtraakten. Pleegkinderen hopen op het hervinden van een liefdevol contact. Geadopteerden verlangen naar meer informatie of ... Lees verder
61
Scoren met Facebook marketing - Joost Simons; Hans Postma; Peter Minkjan - ISBN: 9789079840175
book

Scoren met Facebook marketing

Joost Simons; Hans Postma; Peter Minkjan

(Nederlands, Paperback, 01-04-2014)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 14,95 (onder voorbehoud)
Genre: Media en computercommunicatie
Scoren met Facebook Marketing leert u stapsgewijs hoe u Facebook effectief in kunt zetten voor uw marketing en communicatie. In deze derde geheel bijgewerkte editie van 2014 komen de volgende vragen aan bod: Welke content is voor Facebook geschikt? Hoe vaak, wat en wanneer moet je posten? Wat zijn ... Lees verder
62
Methoden voor journalism studies - Tom van Hout; Willem Koetsenruijter - ISBN: 9789462363700
book
Order now

Methoden voor journalism studies

Tom van Hout; Willem Koetsenruijter

(Nederlands, Paperback, 25-03-2014)

Levertijd: 3 tot 4 werkdagen
Prijs: € 29,50
Genre: Journalistiek
Studenten die aan een hogeschool of universiteit een journalistiekstudie volgen, doen dat meestal niet omdat ze onderzoeker willen worden. Toch besteden zowel hbo-opleidingen als universitaire minor- en masteropleidingen - terecht! - aandacht aan onderzoek naar het verschijnsel journalistiek. Instro... Lees verder
63
Strategische communicatie - Cees van Woerkum; Chantal Steuten; Noelle Aarts - ISBN: 9789023253013
book
Order now

Strategische communicatie

principes en toepassingen

Cees van Woerkum; Chantal Steuten; Noelle Aarts

(Nederlands, Paperback, 07-05-2015)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 34,95
Genre: Communicatiekunde
Strategische Communcatie 3e geheel herziene druk De hele dag door worden we bestookt met informatie en suggesties, bedoeld om ons ergens toe aan te zetten of juist van af te brengen, in het belang van onszelf of van de wereld om ons heen. Ook bij het bedenken van oplossingen voor de meest uiteenlop... Lees verder