Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken

Communicatiekunde

< Terug naar Management & Economie
Onderwerpen
Verfijnen

Op taal:


Op prijs:

  • Alle prijzen
  • € 0 - € 12.50
  • € 12.50 - € 25
  • € 25 - € 50
  • € 50 - € 100
  • > € 100

Op jaar:

  • Alle jaartallen
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005

Verwachte titels

De witte media - Katleen De Ridder - ISBN: 9789020985733

Nieuwste titels

Sorteer op: datum prijs titels auteur RSS feed
21
Conflict of verbinding wat kies jij? - Mark Brouwers; Mary Sitze; Julie Stiles; John Kinyon; Ike Lasater - ISBN: 9789081674577
book
Order now

Conflict of verbinding wat kies jij?

nieuwe manieren om te communiceren, stress te verminderen, verbinding te creëren en conflicten op te lossen

Mark Brouwers; Mary Sitze; Julie Stiles; John Kinyon; Ike Lasater

(Nederlands, Gebonden, 02-04-2015)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 24,25
Genre: Communicatiekunde
Wat als je rustig en vol vertrouwen kunt zijn bij een conflict?Ieder van ons heeft dagelijks te maken met conflicten. We worden dan vaak aangestuurd door reflexmatige reacties, zoals klagen en schreeuwen. Je bent bijvoorbeeld geprikkeld door de manier waarop je zoontje 's ochtends aanhoude... Lees verder
22
Toekomstonderzoek - Boudewijn Raessens - ISBN: 9789462365230
book
Order now

Toekomstonderzoek

basis voor actie

Boudewijn Raessens

(Nederlands, Paperback, 30-01-2015)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 29,95
Genre: Media en computercommunicatie
TOEKOMSTONDERZOEK Trendwatching is een hot issue, er is zelfs sprake van een 'toekomstindustrie'. Maar in de huidige literatuur worden trends zelden vertaald naar strategie en innovatie. Dit boek voorziet in deze leemte. Er bestaat weliswaar geen blauwdruk voor het analyseren van de toekomst, maar h... Lees verder
23
Arbeidsmarktcommunicatie van A/Z - Jenny Hudepohl; Marcel Van der  Haas - ISBN: 9789491560736
book
Order now

Arbeidsmarktcommunicatie van A/Z

Jenny Hudepohl; Marcel Van der Haas

(Nederlands, Paperback, 14-01-2015)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 35,50
Genre: Communicatiekunde
Arbeidsmarktcommunicatie van A/Z Medewerkers bepalen het succes van een organisatie! Een organisatie die het personeel werft en bindt, dat echt past bij haar missie, visie en cultuur, presteert aantoonbaar beter. Maar hoe doe je dat? Door te investeren in een sterk werkgeversmerk. En door te commun... Lees verder
24
Effectief communiceren en be&Atilde;&macr;nvloeden - Karin Poldervaart; Clemens van Gessel; Natasja Loomans - ISBN: 9789491743146
book
Order now

Effectief communiceren en beïnvloeden

persoonlijk inzicht, gesprekstechnieken en beïnvloedingsvaardigheden

Karin Poldervaart; Clemens van Gessel; Natasja Loomans

(Nederlands, Gebonden, 09-01-2015)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 51,45
Genre: Communicatiekunde
Gesprekken over besluitvorming voeren we dagelijks. Of het nu gaat om een sollicitatiegesprek, een vergadering of een aankoopgesprek, u hebt invloed op de beslis­singen die tijdens die gesprekken worden genomen. Hoe kunt u die gesprekken en uw gesprekspartners beïnvloeden, zodat u uw doel bereikt? D... Lees verder
25
De gemeente centraal - Vera de Witte - ISBN: 9789491560873
book
Order now

De gemeente centraal

communicatie in het Huis van Thorbecke

Vera de Witte

(Nederlands, Paperback, 24-12-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 32,50
Genre: Communicatiekunde
Veranderingen in de samenleving vragen om een andere overheid en vragen binnen het Huis van Thorbecke om andere taken, rollen en verhoudingen. Het is een gegeven dat een groot aantal maatschappelijke vraagstukken niet meer centraal vanuit de Rijksoverheid en niet meer door de overheid alleen kan wor... Lees verder
26
Spreken in het openbaar in 40 praktische tips - Adrie Moggr&Atilde;&copy; - ISBN: 9789492046031
book
Order now

Spreken in het openbaar in 40 praktische tips

Adrie Moggré

(Nederlands, Gebonden, 18-12-2014)

Levertijd: 3 tot 4 werkdagen
Prijs: € 34,95
Genre: Communicatiekunde
Een onmisbaar management boek: 'Spreken in het Openbaar in 40 praktische tips'Adri Moggré heeft in de afgelopen 30 jaar vele trainingen gegeven, zoals vergadertechniek, voorzitterschap, spreken in het openbaar en spreekvaardigheid aan mensen uit het bedrijfsleven, verenigingsleven en polit... Lees verder
27
Social media to go! - Jeroen Vinkesteijn; Corn&Atilde;&copy; Dijkmans - ISBN: 9789491838330
book

Social media to go!

de basis van social media in commerciële bedrijfsvoering

Jeroen Vinkesteijn; Corné Dijkmans

(Nederlands, Paperback, 11-12-2014)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 27,95 (onder voorbehoud)
Genre: Media en computercommunicatie
Een boek over de bedrijfsmatige inzet van social media? Alles daarover is toch al online te vinden; wat voegt een boek daar aan toe?Veel kennis is inderdaad online beschikbaar, maar juist in deze tijd van snelle digitale veranderingen geeft een boek zoals dit houvast. Het onderscheidt de hoofd-... Lees verder
28
Visual notebook - Kim Ravers - ISBN: 9789461261151
book

Visual notebook

Kim Ravers

(Nederlands, Gebonden, 22-11-2014)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 9,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Alles wat je schrijft, kun je ook tekenen. Wilde ideeën, krachtige krabbels en geniale plannen. Gebruik de voorbeelden en de lege pagina's in dit visuele notitieboek om ze tot leven te brengen. Mijn naam is Kim Ravers. Ik ben Visueel Schrijver, ik schrijf in beelden. Mijn missie is eenvoudig: mind... Lees verder
29
Kleur bekennen - Lies Meiboom; Vera de Witte; Guido Rijnja - ISBN: 9789491560835
book
Order now

Kleur bekennen

overheidscommunicatie in vijf spanningsbogen

Lies Meiboom; Vera de Witte; Guido Rijnja

(Nederlands, Paperback, 19-11-2014)

Levertijd: 3 tot 4 werkdagen
Prijs: € 25,00
Genre: Communicatiekunde
Kleur bekennen Is het de enorme behoefte aan verantwoording over het doen (en vooral: laten) van organisaties? Zijn het de ongekende technologische toepassingen om transparant te handelen? Of is het de ontdekking van overheidsorganisaties dat zoveel wordt bereikt door aan te sluiten op energie in b... Lees verder
30
Effectief communiceren voor Dummies - Marty Brounstein - ISBN: 9789045350578
book

Effectief communiceren voor Dummies

Marty Brounstein

(Nederlands, Paperback, 24-02-2016)

Beschikbaar: Niet meer in voorraad
Prijs: € 15,00 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
De leuke en gemakkelijke manier om jezelf duidelijk uit te drukken en conflicten op te lossenEffectieve communicatie is essentieel om verder te komen in je werk. Maar hoe communiceer je op een krachtige manier en houd je je baas en je collega's toch te vriend? Dit vriendelijke boek behande... Lees verder
31
How To Story - Andries Fluit; Tom Rumes; Tim Verheyden - ISBN: 9789401418928
book

How To Story

Storytelling voor journalisten

Andries Fluit; Tom Rumes; Tim Verheyden

(Nederlands, Paperback, 17-10-2014)

Beschikbaar: Niet meer in voorraad
Prijs: € 20,00 (onder voorbehoud)
Genre: Journalistiek
Storytelling is méér dan mooie beelden in de juiste volgorde plaatsen Verhalen vertellen is moeilijk. Vreselijk moeilijk. Toch heeft iedereen een verhaal dat, eens je de nodige tips en tricks op zak hebt, in beeld gebracht kan worden. Door hard werk, de juiste keuzes, maar ook door kennis van de opb... Lees verder
32
Regiojournalistiek in spagaat - Kees Buijs - ISBN: 9789462364844
book
Order now

Regiojournalistiek in spagaat

de kwaliteit van het redactieproces in de regionale journalistiek; een case-studie

Kees Buijs

(Nederlands, Paperback, 30-07-2015)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 45,00
Genre: Journalistiek
De kwaliteit van regionale nieuwsvoorziening hangt in hoge mate af van de kwaliteit van editieredacties van regionale dagbladen. Maar de regionale dagbladen staan onder druk. Wat betekent dit voor het dagelijkse proces van nieuwsselectie, nieuwsgaring en productie in stad en streek? Kees Buijs deed ... Lees verder
33
Handboek verhalende journalistiek - Wim de Jong; Henk Blanken - ISBN: 9789045705996
book
Order now

Handboek verhalende journalistiek

Wim de Jong; Henk Blanken

(Nederlands, Paperback, 03-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 25,00
Genre: Journalistiek
Kranten en tijdschriften kunnen zich in het internettijdperk niet meer onderscheiden met nieuws dat kort, snel, mobiel, amusant en ook nog gratis moet zijn, maar wél met eigen verhalen die grondig zijn onderzocht en bovenal meeslepend geschreven. In het Handboek verhalende journalistiek maken He... Lees verder
34
Argumentatie en debat - Jean H.M. Wagemans; Daniel Schut - ISBN: 9789462364233
book
Order now

Argumentatie en debat

Jean H.M. Wagemans; Daniel Schut

(Nederlands, Paperback, 17-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 29,50
Genre: Communicatiekunde
Wat gebeurt er als je de theorie en de praktijk van het debatteren bij elkaar brengt? Argumentatie en debat vormt een antwoord op deze vraag. De auteurs combineren theoretische inzichten over argumentatie met strategische aanwijzingen voor het voeren van debatten. De uitleg hiervan wordt ondersteund... Lees verder
35
Professioneel adviseren - Jan de Vuijst - ISBN: 9789491743122
book

Professioneel adviseren

begrip, empathie en beinvloeden

Jan de Vuijst

(Nederlands, Gebonden, 03-09-2014)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 59,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Cover gebruikt als bibliografische bron omdat de auteursnaam op de titelpagina ontbreekt Lees verder
36
Risico- en crisiscommunicatie - Hans Siepel; Frank Regtvoort - ISBN: 9789046904220
book
Order now

Risico- en crisiscommunicatie

succesfactoren in crisissituaties

Hans Siepel; Frank Regtvoort

(Nederlands, Paperback, 09-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 29,50
Genre: Communicatiekunde
Risico's en crises maken deel uit van ons dagelijks leven. Rampen dichtbij en ver weg treffen grote groepen mensen en vragen om betekenisvolle risico- en crisiscommunicatie vanuit overheden en bedrijven. Communicatie over risico's en tijdens crises is daarom een belangrijk onderdeel van het werkveld... Lees verder
37
Issuesmanagement - Ferdinand Helmann; Frank K&Atilde;&para;rver - ISBN: 9789462364202
book
Order now

Issuesmanagement

een stappenplan

Ferdinand Helmann; Frank Körver

(Nederlands, Paperback, 20-08-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 28,95
Genre: PR & voorlichting,
Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wat er speelt in de samenleving. Hoe herken je als organisatie welke discussies relevant zijn en welke ka... Lees verder
38
Communicatie, wat een vak! - Ben Warner - ISBN: 9789491737053
book
Order now

Communicatie, wat een vak!

een empiriografie ter kennismaking met een dynamisch werkterrein

Ben Warner

(Nederlands, Paperback, 14-08-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 19,95
Genre: Communicatiekunde
Wat kan een communicatiedeskundige in de praktijk allemaal tegenkomen? Dit boek is een ervaringsboek, geen leerboek met recepten en afgepaste hoeveelheden ingrediënten. De praktijk is een caleidoscoop van weloverwogen sturing en hulpeloosheid. Van onverwachte wendingen en ruimte voor creatieve inbre... Lees verder
39
IC in 3D - Guus Kok; Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560668
book
Order now

IC in 3D

interne communicatie in een breed organisatieperspectief

Guus Kok; Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 14-08-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 41,00
Genre: Communicatiekunde
Als alles communicatie is, waar begin je dan? Iedereen in de organisatie is immers een actieve speler in de interne communicatie. Of als interne communicatie wordt gezien als het informeren via één of meer media, hoe draag je dan bij aan het realiseren van de organisatiedoelen? En waarom zoeken we t... Lees verder
40
Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis - Anne Dijkstra; Anne M Dijkstra; Liesbeth de Bakker; Frans van Dam - ISBN: 9789462364240
book
Order now

Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis

een kennisbasis

Anne Dijkstra; Anne M Dijkstra; Liesbeth de Bakker; Frans van Dam

(Nederlands, Paperback, 13-08-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 43,00
Genre: Communicatiekunde
Wetenschaps- en technologiecommunicatie kom je op tal van plaatsen tegen: in de media, in musea en theaters en op school. Ooit begonnen als voorlichting over wetenschap, inmiddels houden communicatieprofessionals zich bezig met de dialoog over controversiële technologie, gedragsbeïnvloeding en sture... Lees verder
41
Wat doen we nou wel en wat doen we nou niet (meer)? - Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560767
book
Order now

Wat doen we nou wel en wat doen we nou niet (meer)?

hoe focus aan te brengen in interne communicatie die bijdraagt aan de organisatiedoelen

Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
Er bestaan heel veel overtuigingen over waar interne communicatie over gaat, over wat de meest effectieve interventies of strategieën zijn. Over welke rollen de communicatieprofessional moet spelen. Vaak zijn die overtuigingen gekleurd door de voorkeuren van een auteur, een adviseur, een manager of ... Lees verder
42
Hoe krijgen we IC aan de praat? - Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560774
book
Order now

Hoe krijgen we IC aan de praat?

in vier stappen interne communicatie structureren om iedereen in de organisatie optimaal toe te rusten

Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
We kregen 'm steeds vaker: de vraag hoe krijgen we de lijncommunicatie aan de praat? Hoe helpen we spelers hun communicatierol (beter) te pakken? En hoe richten we nu het beste een communicatiestructuur in? Dat klinkt simpel maar dat is het niet. Want een communicatiestructuur, wat is dat eigenlijk?... Lees verder
43
Onze strategie komt niet aan!? - Ilse van Ravenstein - ISBN: 9789491560781
book
Order now

Onze strategie komt niet aan!?

de communicatieve strategiecyclus: vijf fasen naar effectieve interne communicatie rondom organisatiestrategie

Ilse van Ravenstein

(Nederlands, Paperback, 06-09-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,50
Genre: Communicatiekunde
We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in de organisatiestrategie. We gingen vervolgens enthousiast samen met onze opdrachtgever aan de slag en zorgden voor een mooie introductie. Maar niet altijd met duurzaam effect. Medewerkers kennen soms de richting... Lees verder