Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken

Communicatiekunde

< Terug naar Management & Economie
Onderwerpen
Verfijnen

Op taal:


Op prijs:

  • Alle prijzen
  • € 0 - € 12.50
  • € 12.50 - € 25
  • € 25 - € 50
  • € 50 - € 100
  • > € 100

Op jaar:

  • Alle jaartallen
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005

Verwachte titels

De witte media - Katleen De Ridder - ISBN: 9789020985733

Nieuwste titels

Sorteer op: datum prijs titels auteur RSS feed
181
De professionele communicatieafdeling - ISBN: 9789013059588
book
Order now

De professionele communicatieafdeling

Communicatie als managementpijler

(Nederlands, Paperback, 31-10-2012)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 45,50
Genre: Communicatiekunde
Auteurs Vera de Witte en Iris Bogers geven in deze publicatie hun visie op de toekomst van de communicatiefunctie. Zij zien de communicatieafdeling als strategische managementpartner, die bij uitstek in staat is organisatie en omgeving met elkaar te verbinden. Communicatie als managementpijler. Prof... Lees verder
182
Expressiever en gemakkelijker spreken - Coen Winkelman; C. Winkelman; M. Smit; Tilly Dinger - ISBN: 9789046901076
book
Order now

Expressiever en gemakkelijker spreken

hoe experimenteer ik met mijn spreekgedrag?

Coen Winkelman; C. Winkelman; M. Smit; Tilly Dinger

(Nederlands, Paperback, 22-02-2008)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 16,50
Genre: Communicatiekunde
Voor politici, leraren en toneelspelers, maar ook voor verkopers en vertegenwoordigers geldt dat het spreken een heel belangrijke rol speelt in hun activiteiten. Iedereen die er, beroepshalve of anderszins, belang bij heeft stil te staan bij zijn 'manier van spreken', vindt in dit boek een groot aan... Lees verder
183
Omgaan met de media - Cees Gravendaal; Willem Bemboom - ISBN: 9789049400088
book
Order now

Omgaan met de media

geactualiseerde editie

Cees Gravendaal; Willem Bemboom

(Nederlands, Gebonden, 12-11-2008)

Levertijd: 3 tot 4 werkdagen
Prijs: € 15,40
Genre: Communicatiekunde
NOS-Journaal verslaggever en mediatrainer, wijlen Willem Bemboom schreef zijn standaardwerk in de jaren ’90. Nu is deze handleiding volledig aangepast aan de nieuwste ontwikkelingen van deze tijd door Cees Gravendaal. Hij was niet alleen jarenlang actief als politieke verslaggevers, maar hij werkte ... Lees verder
184
Mens en computer - F.J.J. Prof. Dr. Buytendijk - ISBN: 9789031501496
book
Order now

Mens en computer

automatie, industriële en cultuurrevolutie

F.J.J. Prof. Dr. Buytendijk

(Nederlands, Paperback, 08-09-2008)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 15,75
Genre: Communicatiekunde
In steeds toenemende mate worden computers toegepast om problemen op te lossen. Niet alleen wordt het aantal dezer problemen groter, ook hun verscheidenheid neemt voortdurend toe. Menselijke activiteiten waarvan men tot voor kort meende dat ze ver buiten de mogelijkheden van machines men denken bijv... Lees verder
185
OVERHEID IN DIALOOG PLATFORM - Hans van Biemen; J. van Zuylen; I. Brummelman; Mark van Twist; M. van Twist... - ISBN: 9789012128582
book
Order now

OVERHEID IN DIALOOG PLATFORM

Hans van Biemen; J. van Zuylen; I. Brummelman; Mark van Twist; M. van Twist...

(Nederlands, Paperback, 28-10-2013)

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen
Prijs: € 23,05
Genre: Massacommunicatie
Deze tijd vraagt om een overheid die zich opstelt als bondgenoot van de samenleving, die samen met burgers aan oplossingen werkt. Dit vraagt een intensieve dialoog met de samenleving. Lees verder
186
Klantgericht corresponderen - R. Plattel; E. Grubben - ISBN: 9789052615639
book
Order now

Klantgericht corresponderen

R. Plattel; E. Grubben

(Nederlands, Paperback, 27-03-2014)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 32,50
Genre: Communicatiekunde
Klantgericht corresponderen is geschreven voor iedereen die brieven schrijft of er verantwoordelijk voor is. Het biedt: - zeven succesfactoren voor klantgerichte brieven - concrete handvatten voor strategisch, klantgericht en correct corresponderen - technieken om betere openings- en slotzinnen te m... Lees verder
187
Instrumentele analyse voor het mlo - J. Rijken; A.G.A. van der Meer - ISBN: 9789077423592
book

Instrumentele analyse voor het mlo

J. Rijken; A.G.A. van der Meer

(Nederlands, Paperback, 23-07-2008)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 40,00 (onder voorbehoud)
Genre: Massacommunicatie
In het praktisch gebruik van de apparatuur blijkt fundamentele kennis van de fysische en chemische processen niet altijd nodig. In plaats van een theoretische benadering hebben de samenstellers van dit boek gekozen voor een toepassingsgerichte beschrijving van de instrumentele analyse. Zij veronders... Lees verder
188
Effectief handelen door reflectie - M. Groen - ISBN: 9789001712174
book
Order now

Effectief handelen door reflectie

bekwamer worden als professional

M. Groen

(Nederlands, Paperback, 19-06-2008)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 36,95
Genre: Communicatiekunde
Reflectie op het professioneel handelen verhoogt de kwaliteit ervan en daarmee de kwaliteit van relaties en dienstverlening. Effectief handelen door reflectie is speciaal geschreven voor beroepsbeoefenaren in de technische of juridische sector, de ict of de exacte wetenschap, communicatie, marketin... Lees verder
189
Communicatieonderzoek - M. Hogendoorn - ISBN: 9789046900826
book

Communicatieonderzoek

een strategisch instrument

M. Hogendoorn

(Nederlands, Paperback, 05-06-2008)

Beschikbaar: Niet meer in voorraad
Prijs: € 29,50 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Bewust of onbewust maakt vrijwel iedere organisatie gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Toch vraagt men zich vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel resulteert vaak in het doen of laten doen van communicatieonderzoek.Dit boek i... Lees verder
190
Basisboek communiceren - O. Severijnen; M. Bakker; N. Pas - ISBN: 9789006951103
book
Order now

Basisboek communiceren

O. Severijnen; M. Bakker; N. Pas

(Nederlands, Paperback, 16-09-2010)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 55,00
Genre: Communicatiekunde
Goede communicatietechnieken zijn in elke functie van essentieel belang. Het 'Basisboek communiceren' helpt u bij het ontwikkelen van een eigen communicatiestrategie. Deze herziene druk van 'Basisboek Communiceren' is geactualiseerd zonder iets van zijn gebruiksgemak in te leveren. De communicatieve... Lees verder
191
Kerncompetentie communicatie - R. van de Belt; D. Bothe; K. de Best - ISBN: 9789001710118
book
Order now

Kerncompetentie communicatie

R. van de Belt; D. Bothe; K. de Best

(Nederlands, Paperback, 22-04-2008)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 32,25
Genre: Communicatiekunde
Kerncompetentie Communicatie is meer dan de herziene versie van Communicatietechnieken. Het sluit aan bij het huidige systeem van competentiegericht onderwijs in het HBO. Bovendien biedt het studenten de kans om zelf te oefenen, al dan niet met begeleiding van de docent. Dat neemt niet weg dat ook d... Lees verder
192
Interculturele samenwerking en communicatie - K. Schermer - ISBN: 9789001500979
book
Order now

Interculturele samenwerking en communicatie

K. Schermer

(Nederlands, Paperback, 08-05-2019)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 35,75
Genre: Communicatiekunde
Het boek Interculturele communicatie is een welkome handreiking in de wereld van toenemende globalisering en migratie. Ook Nederland is in snel tempo een multiculturele samenleving geworden. Dit boek schetst een realistisch beeld van de problemen die door migratie en globalisering zijn ontstaan: waa... Lees verder
193
Werkboek communicatieplanning - 't P. Lam - ISBN: 9789046900963
book
Order now

Werkboek communicatieplanning

het communicatieplan: stappen, kernvragen en elementen

't P. Lam

(Nederlands, Paperback, 17-01-2008)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,00
Genre: Communicatiekunde
Werkboek communicatieplanningHet opstellen van communicatieplannen behoort tot het vaste takenpakket van communicatieprofessionals. Ook studenten communicatie krijgen vaak de opdracht om zo'n plan te maken. Het geeft vorm en inhoud aan de communicatie rondom een project, product of organis... Lees verder
194
De winnende dialoog - Thomas Benedict - ISBN: 9789047000747
book
Order now

De winnende dialoog

onderhandelen voor professionals

Thomas Benedict

(Nederlands, Paperback, 08-11-2019)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 21,00
Genre: Communicatiekunde
Uw zakelijke succes hangt in belangrijke mate af van de kwaliteit van de gesprekken en onderhandelingen die u voert. De winnende dialoog biedt u het overzicht, de techniek én het inzicht om uitdagende zakelijke gesprekssituaties tot een goed einde te brengen. Het boek leert u om bij uw gesprekspartn... Lees verder
195
ZAKELIJKE COMMUNICATIE 1 - D. Janssen; Dennis Janssen - ISBN: 9789001432744
book
Order now

ZAKELIJKE COMMUNICATIE 1

D. Janssen; Dennis Janssen

(Nederlands, Paperback, 29-08-2007)

Levertijd: onbekend
Prijs: € 58,95
Genre: Communicatiekunde
Zakelijke communicatie is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs die hun communicatieve competenties verder willen ontwikkelen. De verschillende domeinen van mondelinge en schriftelijke communicatie komen in afzonderlijke modules aan de orde. Daarbij wordt theorie afgewisseld met praktische a... Lees verder
196
Artikelen schrijven voor professionals - M. Draijer - ISBN: 9789024417575
book
Order now

Artikelen schrijven voor professionals

M. Draijer

(Nederlands, Paperback, 11-12-2015)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 22,00 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
'Hoe schrijf ik een goed artikel voor een vakblad?'U wilt als professional graag over uw vak publiceren, maar merkt dat het schrijven van een artikel nog een hele opgave is. De auteur reikt u een werkmethode aan om op een efficiënte manier tot een goed opgebouwd en aantrekkelijk leesbaar a... Lees verder
197
Media-ethiek - H. Evers; Hans Evers - ISBN: 9789001205034
book
Order now

Media-ethiek

morele dilemma's in journalistiek, communicatie en reclame

H. Evers; Hans Evers

(Nederlands, Gebonden, 25-05-2007)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 27,25
Genre: Journalistiek
Media-ethiek biedt een helder en toegankelijk overzicht van de meest besproken items op dit terrein. Dit boek is bedoeld voor studenten journalistiek en communicatie(westenschap), maar ook voor anderen met belangstelling voor ethische vragen op het terrein van de media.De volgende onderwerpen wo... Lees verder
198
Vergaderen - C. Braas - ISBN: 9789001164072
book
Order now

Vergaderen

C. Braas

(Nederlands, Gebonden, 02-08-2007)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 29,75
Genre: Communicatiekunde
Heeft iedere organisatie binnenkort een vergadermeter, die de uurlonen van vergaderaars optelt en laat zien? Taaltopics Vergaderen voorkomt inefficint vergaderen, met toegankelijke theorie en veel praktijkvoorbeelden, tips en trucs. Zo leert de beginnende vergaderaar zich goed voor te bereiden en kr... Lees verder
199
Rapporteren voor technici en ICT - Margaret Heerink; M. Heerink - ISBN: 9789043011730
book
Order now

Rapporteren voor technici en ICT

Margaret Heerink; M. Heerink

(Nederlands, Paperback, 26-10-2019)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 32,95
Genre: Communicatiekunde
Marcel Heerink Rapporteren voor Techniek en ICT Rapporteren voor Techniek en ICT is een praktische handleiding voor het opstellen van rapporten in de specifieke omgeving van Techniek en ICT. Aan de hand van duidelijke voorbeelden bespreekt de auteur de belangrijkste aspecten van verschillende so... Lees verder
200
De kracht van de boodschap - V. de Witte; G. Rijnja - ISBN: 9789013043983
book
Order now

De kracht van de boodschap

opvallen, overkomen en overnemen

V. de Witte; G. Rijnja

(Nederlands, Paperback, 18-06-2008)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 41,50
Genre: Communicatiekunde
Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap aandacht krijgt, wordt opgepikt en zijn weg vindt? Wat maakt dat mensen een boodschap omarmen en doorvertellen? Dit Communicatiedossier vestigt de aandacht op het boodschappend vermogen van organisaties.Communicatie verloopt steeds meer via verschillen... Lees verder
201
Grondslagen van interculturele communicatie - W.A. Shadid - ISBN: 9789013041347
book
Order now

Grondslagen van interculturele communicatie

studieveld en werkterrein

W.A. Shadid

(Nederlands, Paperback, 08-08-2012)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 39,50
Genre: Communicatiekunde
Enkele gebeurtenissen zoals de aanslagen op 11 september 2001, de moord op Van Gogh en de wijze waarop het integratiedebat is gevoerd hebben ertoe geleid dat de communicatie tussen de diverse etnische groepen in Nederland niet optimaal verloopt. Verscheidene opiniemakers spreken meer dan voorheen va... Lees verder
202
Gespreksvoering bij geestelijke verzorging - Dijkstra - ISBN: 9789024417643
book
Order now

Gespreksvoering bij geestelijke verzorging

een methodische ondersteuning om betekenisvolle gesprekken te voeren

Dijkstra

(Nederlands, Paperback, 24-04-2013)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 39,90
Genre: Communicatiekunde
Jaap Dijkstra (1947) begon als leraar wis- en natuurkunde, studeerde theologie in Utrecht. Hij is KPV en LVSB supervisor, NMI mediator en als Counselor lid van de NVPA. Naast zijn eigen praktijk voor counseling, supervisie en mediation werkt hij als docent en supervisor aan de Noordelijke Hogeschool... Lees verder
203
Alle gedrag is communicatie - M. van Oorschot; M. Hogerhuis - ISBN: 9789066658004
book
Order now

Alle gedrag is communicatie

wat we doen is niet normaal

M. van Oorschot; M. Hogerhuis

(Nederlands, Paperback, 20-12-2006)

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen
Prijs: € 21,00
Genre: Communicatiekunde
Op school krijgen we les in scheikunde, wiskunde en geschiedenis, maar het moeilijkste vak, ‘hoe verhoud ik mij tot de ander?’, wordt niet gegeven. Door schade en schande worden we... handig. Maar of dat wijs is?We zijn aan onszelf gewend en vinden onszelf de maatstaf der dingen, maar ons ... Lees verder