Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken

Communicatiekunde

< Terug naar Management & Economie
Onderwerpen
Verfijnen

Op taal:


Op prijs:

  • Alle prijzen
  • € 0 - € 12.50
  • € 12.50 - € 25
  • € 25 - € 50
  • € 50 - € 100
  • > € 100

Op jaar:

  • Alle jaartallen
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005

Verwachte titels

De witte media - Katleen De Ridder - ISBN: 9789020985733

Nieuwste titels

Sorteer op: datum prijs titels auteur RSS feed
181
Goede managers grommen niet - S. Elberse; Saskia Elberse - ISBN: 9789035243828
book
Order now

Goede managers grommen niet

goede managers

S. Elberse; Saskia Elberse

(Nederlands, Gebonden, 16-05-2009)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 17,25
Genre: Communicatiekunde
Vroeger waren er geen managers, maar bazen. Hoe harder deze bazen blaften en gromden, hoe harder de medewerkers gingen lopen. Dacht men. Totdat bleek dat grommen eigenlijk niet zo goed werkte en bazen op een andere manier hun personeel moesten gaan motiveren. Op dat moment werden bazen managers. Lees verder
182
Aan de slag met diversiteit - Youssef Azghari; Y. Azghari - ISBN: 9789024418343
book
Order now

Aan de slag met diversiteit

effectief communiceren met verschillende culturen

Youssef Azghari; Y. Azghari

(Nederlands, Gebonden, 16-05-2009)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 25,95
Genre: Interculturele communicatie
Aan de slag met diversiteit voorziet in een behoefte van beroepskrachten in de dienstverlening. Dit boek geeft een concreet handvat om beter om te gaan met culturele diversiteit.Het boek maakt zowel de verschillen als overeenkomsten helder in denken en doen tussen mensen met een verschille... Lees verder
183
De aap en de sushimeester - Frans de Waal - ISBN: 9789025430733
book
Order now

De aap en de sushimeester

culturele bespiegelingen van een primatoloog

Frans de Waal

(Nederlands, Paperback, 06-05-2009)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 21,00
Genre: Media en computercommunicatie
Cultuur is per definitie iets van mensen. Zodra dieren gedrag vertonen dat op cultuur lijkt, wordt dat direct verklaard met "instinct" of "imitatie"; andere opvattingen worden weggewuifd als antropomorf. Frans de Waal verzet zich tegen deze benauwde visie en laat in De aap en de sushimeester zien da... Lees verder
184
Mediagenie(k) - Evert van Wijk - ISBN: 9789058716118
book

Mediagenie(k)

presenteren, debatteren en omgaan met de pers

Evert van Wijk

(Nederlands, Paperback, 03-04-2009)

Beschikbaar: Niet meer in voorraad
Prijs: € 17,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Mediagenie(k) Presenteren, debatteren en omgaan met de pers Een presentatie op YouTube, een commercial op de regionale tv, een interview voor BNR, een artikel in De Pers ¿ Voor bedrijven die vroeger nooit het nationale nieuws haalden, waren de media tot nu toe een ver-van-mijn-bed-show. Maar tegen... Lees verder
185
Geen blad voor de mond - Doris Martin - ISBN: 9789058716316
book
Order now

Geen blad voor de mond

basisvaardigheden voor communicatie

Doris Martin

(Nederlands, Paperback, 27-03-2009)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 25,95
Genre: Communicatiekunde
Je collega negeert je al een hele dag, je hebt zeker iets verkeerd gedaan. Een voetganger steekt over zonder uit te kijken en je slingert van schrik een reeks scheldwoorden uit het open autoraampje. Het avondeten thuis is alkoud, terwijl je toch duidelijk had gezegd dat je een uur later zou zijn … A... Lees verder
186
Leren recenseren - H. Invernizzi; Tj. de Jong - ISBN: 9789046901397
book
Order now

Leren recenseren

H. Invernizzi; Tj. de Jong

(Nederlands, Paperback, 08-06-2012)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 15,50
Genre: Journalistiek
Mensen steken tegenwoordig hun mening niet onder stoelen of banken. Op internet kan iedereen zijn zegje doen, ook over artistieke prestaties van anderen. Maar het schrijven van een goed gestructureerde en onderbouwde recensie is een vak apart. In dit boek leer je hoe je kunstuitingen professioneel k... Lees verder
187
De professionele communicatieafdeling - ISBN: 9789013059588
book
Order now

De professionele communicatieafdeling

Communicatie als managementpijler

(Nederlands, Paperback, 31-10-2012)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 45,50
Genre: Communicatiekunde
Auteurs Vera de Witte en Iris Bogers geven in deze publicatie hun visie op de toekomst van de communicatiefunctie. Zij zien de communicatieafdeling als strategische managementpartner, die bij uitstek in staat is organisatie en omgeving met elkaar te verbinden. Communicatie als managementpijler. Prof... Lees verder
188
Expressiever en gemakkelijker spreken - Coen Winkelman; C. Winkelman; M. Smit; Tilly Dinger - ISBN: 9789046901076
book
Order now

Expressiever en gemakkelijker spreken

hoe experimenteer ik met mijn spreekgedrag?

Coen Winkelman; C. Winkelman; M. Smit; Tilly Dinger

(Nederlands, Paperback, 22-02-2008)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 16,50
Genre: Communicatiekunde
Voor politici, leraren en toneelspelers, maar ook voor verkopers en vertegenwoordigers geldt dat het spreken een heel belangrijke rol speelt in hun activiteiten. Iedereen die er, beroepshalve of anderszins, belang bij heeft stil te staan bij zijn 'manier van spreken', vindt in dit boek een groot aan... Lees verder
189
Omgaan met de media - Cees Gravendaal; Willem Bemboom - ISBN: 9789049400088
book
Order now

Omgaan met de media

geactualiseerde editie

Cees Gravendaal; Willem Bemboom

(Nederlands, Gebonden, 12-11-2008)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 15,40
Genre: Communicatiekunde
NOS-Journaal verslaggever en mediatrainer, wijlen Willem Bemboom schreef zijn standaardwerk in de jaren ’90. Nu is deze handleiding volledig aangepast aan de nieuwste ontwikkelingen van deze tijd door Cees Gravendaal. Hij was niet alleen jarenlang actief als politieke verslaggevers, maar hij werkte ... Lees verder
190
Mens en computer - F.J.J. Prof. Dr. Buytendijk - ISBN: 9789031501496
book
Order now

Mens en computer

automatie, industriële en cultuurrevolutie

F.J.J. Prof. Dr. Buytendijk

(Nederlands, Paperback, 08-09-2008)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 15,75
Genre: Communicatiekunde
In steeds toenemende mate worden computers toegepast om problemen op te lossen. Niet alleen wordt het aantal dezer problemen groter, ook hun verscheidenheid neemt voortdurend toe. Menselijke activiteiten waarvan men tot voor kort meende dat ze ver buiten de mogelijkheden van machines men denken bijv... Lees verder
191
OVERHEID IN DIALOOG PLATFORM - Hans van Biemen; J. van Zuylen; I. Brummelman; Mark van Twist; M. van Twist... - ISBN: 9789012128582
book
Order now

OVERHEID IN DIALOOG PLATFORM

Hans van Biemen; J. van Zuylen; I. Brummelman; Mark van Twist; M. van Twist...

(Nederlands, Paperback, 28-10-2013)

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen
Prijs: € 23,05
Genre: Massacommunicatie
Deze tijd vraagt om een overheid die zich opstelt als bondgenoot van de samenleving, die samen met burgers aan oplossingen werkt. Dit vraagt een intensieve dialoog met de samenleving. Lees verder
192
Klantgericht corresponderen - R. Plattel; E. Grubben - ISBN: 9789052615639
book
Order now

Klantgericht corresponderen

R. Plattel; E. Grubben

(Nederlands, Paperback, 27-03-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 32,50
Genre: Communicatiekunde
Klantgericht corresponderen is geschreven voor iedereen die brieven schrijft of er verantwoordelijk voor is. Het biedt: - zeven succesfactoren voor klantgerichte brieven - concrete handvatten voor strategisch, klantgericht en correct corresponderen - technieken om betere openings- en slotzinnen te m... Lees verder
193
Instrumentele analyse voor het mlo - J. Rijken; A.G.A. van der Meer - ISBN: 9789077423592
book
Order now

Instrumentele analyse voor het mlo

J. Rijken; A.G.A. van der Meer

(Nederlands, Paperback, 23-07-2008)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 40,00
Genre: Massacommunicatie
In het praktisch gebruik van de apparatuur blijkt fundamentele kennis van de fysische en chemische processen niet altijd nodig. In plaats van een theoretische benadering hebben de samenstellers van dit boek gekozen voor een toepassingsgerichte beschrijving van de instrumentele analyse. Zij veronders... Lees verder
194
Effectief handelen door reflectie - M. Groen - ISBN: 9789001712174
book
Order now

Effectief handelen door reflectie

bekwamer worden als professional

M. Groen

(Nederlands, Paperback, 19-06-2008)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 36,95
Genre: Communicatiekunde
Reflectie op het professioneel handelen verhoogt de kwaliteit ervan en daarmee de kwaliteit van relaties en dienstverlening. Effectief handelen door reflectie is speciaal geschreven voor beroepsbeoefenaren in de technische of juridische sector, de ict of de exacte wetenschap, communicatie, marketin... Lees verder
195
Communicatieonderzoek - M. Hogendoorn - ISBN: 9789046900826
book

Communicatieonderzoek

een strategisch instrument

M. Hogendoorn

(Nederlands, Paperback, 05-06-2008)

Beschikbaar: Niet meer in voorraad
Prijs: € 29,50 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Bewust of onbewust maakt vrijwel iedere organisatie gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Toch vraagt men zich vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel resulteert vaak in het doen of laten doen van communicatieonderzoek.Dit boek i... Lees verder
196
Basisboek communiceren - O. Severijnen; M. Bakker; N. Pas - ISBN: 9789006951103
book
Order now

Basisboek communiceren

O. Severijnen; M. Bakker; N. Pas

(Nederlands, Paperback, 16-09-2010)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 55,00
Genre: Communicatiekunde
Goede communicatietechnieken zijn in elke functie van essentieel belang. Het 'Basisboek communiceren' helpt u bij het ontwikkelen van een eigen communicatiestrategie. Deze herziene druk van 'Basisboek Communiceren' is geactualiseerd zonder iets van zijn gebruiksgemak in te leveren. De communicatieve... Lees verder
197
Kerncompetentie communicatie - R. van de Belt; D. Bothe; K. de Best - ISBN: 9789001710118
book
Order now

Kerncompetentie communicatie

R. van de Belt; D. Bothe; K. de Best

(Nederlands, Paperback, 22-04-2008)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 32,25
Genre: Communicatiekunde
Kerncompetentie Communicatie is meer dan de herziene versie van Communicatietechnieken. Het sluit aan bij het huidige systeem van competentiegericht onderwijs in het HBO. Bovendien biedt het studenten de kans om zelf te oefenen, al dan niet met begeleiding van de docent. Dat neemt niet weg dat ook d... Lees verder
198
Interculturele samenwerking en communicatie - K. Schermer - ISBN: 9789001500979
book
Order now

Interculturele samenwerking en communicatie

K. Schermer

(Nederlands, Paperback, 08-05-2019)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 35,75
Genre: Communicatiekunde
Het boek Interculturele communicatie is een welkome handreiking in de wereld van toenemende globalisering en migratie. Ook Nederland is in snel tempo een multiculturele samenleving geworden. Dit boek schetst een realistisch beeld van de problemen die door migratie en globalisering zijn ontstaan: waa... Lees verder
199
Werkboek communicatieplanning - 't P. Lam - ISBN: 9789046900963
book
Order now

Werkboek communicatieplanning

het communicatieplan: stappen, kernvragen en elementen

't P. Lam

(Nederlands, Paperback, 17-01-2008)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,00
Genre: Communicatiekunde
Werkboek communicatieplanningHet opstellen van communicatieplannen behoort tot het vaste takenpakket van communicatieprofessionals. Ook studenten communicatie krijgen vaak de opdracht om zo'n plan te maken. Het geeft vorm en inhoud aan de communicatie rondom een project, product of organis... Lees verder
200
De winnende dialoog - Thomas Benedict - ISBN: 9789047000747
book
Order now

De winnende dialoog

onderhandelen voor professionals

Thomas Benedict

(Nederlands, Paperback, 29-11-2013)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 21,00
Genre: Communicatiekunde
Uw zakelijke succes hangt in belangrijke mate af van de kwaliteit van de gesprekken en onderhandelingen die u voert. De winnende dialoog biedt u het overzicht, de techniek én het inzicht om uitdagende zakelijke gesprekssituaties tot een goed einde te brengen. Het boek leert u om bij uw gesprekspartn... Lees verder
201
ZAKELIJKE COMMUNICATIE 1 - D. Janssen; Dennis Janssen - ISBN: 9789001432744
book
Order now

ZAKELIJKE COMMUNICATIE 1

D. Janssen; Dennis Janssen

(Nederlands, Paperback, 29-08-2007)

Levertijd: onbekend
Prijs: € 58,95
Genre: Communicatiekunde
Zakelijke communicatie is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs die hun communicatieve competenties verder willen ontwikkelen. De verschillende domeinen van mondelinge en schriftelijke communicatie komen in afzonderlijke modules aan de orde. Daarbij wordt theorie afgewisseld met praktische a... Lees verder
202
Artikelen schrijven voor professionals - M. Draijer - ISBN: 9789024417575
book
Order now

Artikelen schrijven voor professionals

M. Draijer

(Nederlands, Paperback, 11-12-2015)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 22,00 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
'Hoe schrijf ik een goed artikel voor een vakblad?'U wilt als professional graag over uw vak publiceren, maar merkt dat het schrijven van een artikel nog een hele opgave is. De auteur reikt u een werkmethode aan om op een efficiënte manier tot een goed opgebouwd en aantrekkelijk leesbaar a... Lees verder
203
Media-ethiek - H. Evers; Hans Evers - ISBN: 9789001205034
book
Order now

Media-ethiek

morele dilemma's in journalistiek, communicatie en reclame

H. Evers; Hans Evers

(Nederlands, Gebonden, 25-05-2007)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 27,25
Genre: Journalistiek
Media-ethiek biedt een helder en toegankelijk overzicht van de meest besproken items op dit terrein. Dit boek is bedoeld voor studenten journalistiek en communicatie(westenschap), maar ook voor anderen met belangstelling voor ethische vragen op het terrein van de media.De volgende onderwerpen wo... Lees verder