Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken

Communicatiekunde

< Terug naar Management & Economie
Onderwerpen
Verfijnen

Op taal:


Op prijs:

  • Alle prijzen
  • € 0 - € 12.50
  • € 12.50 - € 25
  • € 25 - € 50
  • € 50 - € 100
  • > € 100

Op jaar:

  • Alle jaartallen
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005

Verwachte titels

De witte media - Katleen De Ridder - ISBN: 9789020985733

Nieuwste titels

Sorteer op: datum prijs titels auteur RSS feed
161
Gewoon goed Nederlands - Marianne Bertina - ISBN: 9789059316270
book
Order now

Gewoon goed Nederlands

schrijven voor de lezer

Marianne Bertina

(Nederlands, Paperback, 22-01-2011)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 34,50 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Gewoon goed Nederlands laat zien wat de basisprincipes zijn van het geschreven Nederlands. Niet met een opsomming van droge regels in onbegrijpelijk jargon, maar met een keur aan voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van journalisten en auteurs die laten zien hoe zij het levende Nederlands naar hun... Lees verder
162
Argumenteren - Aafke Moons; Marcel Heerink; Jessica Rijnboutt - ISBN: 9789043019361
book
Order now

Argumenteren

Aafke Moons; Marcel Heerink; Jessica Rijnboutt

(Nederlands, Paperback, 31-01-2018)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 28,95
Genre: Communicatiekunde
Argumenteren is overal. Bij de student die verslag moet doen van een project met een overtuigende presentatie, bij de verkoopster die je helpt bij het uitzoeken van een nieuw shirt, bij de onderzoeker die een advies moet opstellen. Je wordt ermee overspoeld als je tv kijkt - met reclames, documentai... Lees verder
163
Worden wie je bent - Frank Oomkes; Frank R. Oomkes - ISBN: 9789059316102
book
Order now

Worden wie je bent

over eigenwaarde en persoonlijke effectiviteit

Frank Oomkes; Frank R. Oomkes

(Nederlands, Paperback, 13-01-2011)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 25,00
Genre: Communicatiekunde
Worden wie je bent gaat over effectiever worden, vanuit een helder beeld van je mogelijkheden en een gezond gevoel van eigenwaarde. Maakt werken aan je effectiviteit gelukkig? Geluk laat zich niet afdwingen. Maar denk eens aan beslissende momenten: hoe je vrienden maakt of vijanden. Hoe je een warme... Lees verder
164
Communicatieprofessionals en ethiek - Hans Krabbe - ISBN: 9789059315891
book
Order now

Communicatieprofessionals en ethiek

morele communicatievraagstukken in organisaties

Hans Krabbe

(Nederlands, Paperback, 27-04-2016)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 37,50
Genre: Communicatiekunde
Communicatieprofessionals en hun organisaties lopen steeds vaker tegen morele (communicatie)vraagstukken aan. Het doel van dit boek is communicatieprofessionals en ook andere (aankomende) professionals in organisaties handvatten te bieden voor morele vraagstukken op het gebied van organisationele co... Lees verder
165
Een journalistiek geheim ontsluierd - Joan Hemels - ISBN: 9789055893089
book

Een journalistiek geheim ontsluierd

de Dubbelmonarchie en een geval van dubbele moraal in de Nederlandse pers tijdens de Eerste Wereldoorlog

Joan Hemels

(Nederlands, Paperback, 18-12-2010)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 29,50 (onder voorbehoud)
Genre: Journalistiek
Een journalistiek geheim ontsluierd Dit boek gaat over de stelselmatige beïnvloeding van de Nederlandse journalistiek tijdens de Eerste Wereldoorlog vanuit Wenen. Niet door krantenlezers in te palmen met Sachertorte of Mozartkugel voor bij de schaars geworden koffie, maar door bijna alle r... Lees verder
166
Check je beleidstekst - E. Tiggelaar - ISBN: 9789012122955
book
Order now

Check je beleidstekst

stappenplan en ckecklists voor beter rapporten

E. Tiggelaar

(Nederlands, Paperback, 18-02-2011)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 14,50
Genre: Toegepaste communicatiekunde
Beleidsteksten worden steeds beter: toegankelijker, meer op de doelgroep toegesneden. Tegelijk stellen de kritische lezers hogere eisen: ze willen in weinig tijd goed geïnformeerd worden. Hoe schrijf je een tekst die aan alle vereisten voldoet? Hoe bedien je je lezers optimaal, hoe kom je snel to... Lees verder
167
Ik kwam, sprak en overwon - Jeu Consten - ISBN: 9789058713599
book
Order now

Ik kwam, sprak en overwon

presenteren met stijl, flair en passie

Jeu Consten

(Nederlands, Paperback, 30-09-2010)

Levertijd: 3 tot 4 werkdagen
Prijs: € 19,95
Genre: Communicatiekunde
Presenteren met stijl, flair en passie - Met actuele voorbeelden van sprekers als Obama en Wilders - Nooit meer opzien tegen spreken in het openbaar - Een onmisbaar boek voor onuitwisbare momenten Er zijn momenten in het leven die je onsterfelijk maakt door een bijzondere toespraak. De inaug... Lees verder
168
COMMUNICEREN OVER FUSEREN - Marten Waardenburg - ISBN: 9789013077285
book
Order now

COMMUNICEREN OVER FUSEREN

Marten Waardenburg

(Nederlands, Paperback, 11-04-2012)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 25,00
Genre: Communicatiekunde
Als twee of meer organisaties besluiten om verder samen te gaan, breken er voor de communicatiemensen van die organisaties drukke tijden aan. De fusie moet in- en extern worden aangekondigd en verder begeleid tot deze officieel is. Dat betekent het ontwikkelen van speciale communicatiemiddelen voor ... Lees verder
169
Werken met cultuurverschillen - Paul Pedersen; Geert Hofstede; Gert Jan Hofstede - ISBN: 9789047003830
book
Order now

Werken met cultuurverschillen

Paul Pedersen; Geert Hofstede; Gert Jan Hofstede

(Nederlands, Paperback, 26-07-2011)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 26,00
Genre: Communicatiekunde
Volgens Geert Hofstede, de auteur van Allemaal andersdenkenden, kunnen alle interculturele misverstanden teruggebracht worden tot vijf essentiële thema's: de omgang met ongelijkheid, de mate van sociale integratie; sociale rollenverschillen tussen man en vrouw; tolerantie van het onbekende; en berei... Lees verder
170
Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs - Marij Smits; Selma Markhorst; Henk Donkers - ISBN: 9789046901939
book
Order now

Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs

Marij Smits; Selma Markhorst; Henk Donkers

(Nederlands, Paperback, 14-05-2010)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 24,50
Genre: Journalistiek
Journalistiek schrijven vraagt een kritische geest en gevoel voor taal en doelgroepen. Alleen kennis van een onderwerp is niet genoeg. Maar het is ook een ambacht. Dit boek biedt studenten en afgestudeerden praktische strategieën en tips om helder, toegankelijk en aantrekkelijk te leren schrijven. Lees verder
171
Gesprekscommunicatie - Adri van den Brand - ISBN: 9789046901762
book
Order now

Gesprekscommunicatie

handboek voor leerkrachten in het primair onderwijs

Adri van den Brand

(Nederlands, Paperback, 07-05-2010)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 39,50
Genre: Communicatiekunde
Voor leerkrachten is een effectieve, professionele relatie met kinderen, ouders, collega’s en leidinggevenden essentieel. In veel teams in het primair onderwijs groeit het besef dat zo’n relatie voor een belangrijk deel wordt opgebouwd via gesprekscommunicatie en dat ‘beter communiceren’ te leren is... Lees verder
172
Communiceren met gezond boerenverstand - Anne Rottink; Ed Asscheman; Bert Hartman; Cees de Geus; Susan Crooijmans - ISBN: 9789087400637
book

Communiceren met gezond boerenverstand

succesvolle PR en marketing van het agrarisch bedrijf

Anne Rottink; Ed Asscheman; Bert Hartman; Cees de Geus; Susan Crooijmans

(Nederlands, Paperback, 26-08-2014)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 19,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Iedereen heeft te maken met een omgeving met wie hij of zij ‘communiceert’. Voor een agrarisch ondernemer is dat bijvoorbeeld een gemeente of een waterschap. In toenemende mate zijn dat ook consumenten die vragen stellen over het agrarisch bedrijf of tijdens open dagen op het erf komen. Daarnaast st... Lees verder
173
Onderzoeksjournalistiek - Luuk Sengers - ISBN: 9789081489218
book
Order now

Onderzoeksjournalistiek

researchproces van idee tot verhaal

Luuk Sengers

(Nederlands, Paperback, 03-02-2017)

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen
Prijs: € 42,00
Genre: Journalistiek
Onmisbare bagage voor journalisten en schrijvers van non-fictie die hun researchcapaciteiten willen verbeteren.Buiten de gebaande paden gaan en dingen ontdekken die nog niemand eerder heeft beschreven. Is dat niet de droom van elke onderzoekende journalist? Dit boek 'Onderzoeksjournalistie... Lees verder
174
Internal branding 2.0 - Gaby Nedeski; Luc van Beers - ISBN: 9789013072532
book
Order now

Internal branding 2.0

Gaby Nedeski; Luc van Beers

(Nederlands, Paperback, 01-02-2010)

Levertijd: onbekend
Prijs: € 32,00
Genre: Communicatiekunde
Duurzaamheid, transparantie, authenticiteit zijn de begrippen van deze tijd. Steeds vaker willen mensen weten waar een bedrijf echt voor staat. Het vervullen van de productbelofte volstaat niet meer, het bedrijf zelf moet openstaan voor de maatschappij en passen bij het beeld wat consumenten en mede... Lees verder
175
Naar een collegiaal en samenhangend overheidsbestuur - ISBN: 9789012132459
book
Order now

Naar een collegiaal en samenhangend overheidsbestuur

(Nederlands, 27-10-2009)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 55,15 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
De lokale bestuurspraktijk als wenkend perspectief voor het rijk?Hoe samenhangend is het beleid en hoe collegiaal is het bestuur op rijksniveau? Wat zou er moeten gebeuren om die samenhang en collegialiteit te versterken? En kan het rijk op dit terrein iets leren van de praktijk van het loka... Lees verder
176
Hollen, vliegen, draven - Jack Diekstra - ISBN: 9789074734271
book
Order now

Hollen, vliegen, draven

kleine gids voor de timemanager

Jack Diekstra

(Nederlands, Paperback, 14-11-2009)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 5,50
Genre: Communicatiekunde
Welke productiefactoren u ook belangrijk vindt, mensen, machines, kapitaal of grondstoffen, tijd is voor al het werk dat gedaan moet worden de enige echte universele voorwaarde. Alles vraagt tijd. Voor al die velen voor wie werken een digitale race tegen de klok is in plaats van een analoge tijdsbes... Lees verder
177
alles over drukwerkbegeleiding - Ellen Altenburg - ISBN: 9789013064483
book
Order now

alles over drukwerkbegeleiding

Ellen Altenburg

(Nederlands, Paperback, 04-11-2009)

Levertijd: onbekend
Prijs: € 22,00
Genre: Communicatiekunde
Nog steeds blijkt hoeveel kennis en ervaring de praktijk aandraagt. Technologische ontwikkelingen hebben geleid tot grensverleggende innovaties als 'printing on demand', en 'standarising met ICT profielen '. Hoe meer je als communicatieprofessional op de hoogte bent van dit soort begrippen en de ach... Lees verder
178
Een praatje maken - Marjolijn van Burik - ISBN: 9789058717528
book
Order now

Een praatje maken

contact leggen in werk en privé

Marjolijn van Burik

(Nederlands, Paperback, 27-10-2009)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 17,95
Genre: Communicatiekunde
Het lijkt zo simpel: een praatje maken op een receptie, op het werk bij de koffieautomaat, of in de kroeg. Maar voor veel andere mensen - maar liefst 90 procent - is praten over 'koetjes en kalfjes' niet altijd zo vanzelfsprekend. Zeker niet in een omgeving met veel onbekenden. Hoe begin ik? Wat als... Lees verder
179
Durf, Leer en Presenteer - Pauline van Aken - ISBN: 9789088500824
book
Order now

Durf, Leer en Presenteer

zet jezelf neer

Pauline van Aken

(Nederlands, Paperback, 16-10-2009)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 17,90
Genre: Communicatiekunde
Jezelf presenteren met zelfvertrouwen en plezier. Dat wil jij toch ook: een presentatie boeiend, ontspannen en persoonlijk neerzetten? Met behulp van dit boek kun je zelfstandig werken aan je presentatievaardigheden en persoonlijke ontwikkeling. Ook kan dit boek als handleiding worden gebruikt ... Lees verder
180
Werkoverleg als interactief communicatiemiddel bij organisatieverandering - Dirk de Natris; Wilmar Zomer - ISBN: 9789013066982
book
Order now

Werkoverleg als interactief communicatiemiddel bij organisatieverandering

Dirk de Natris; Wilmar Zomer

(Nederlands, Paperback, 13-09-2012)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 45,50
Genre: Communicatiekunde
Op welke manier kun je medewerkers actief betrekken bij organisatieveranderingen? En hoe kun je het werkoverleg daarbij inzetten als een interactief communicatiemiddel? Dit boek wil benadrukken en laten zien dat goede informatievoorziening en communicatie een cruciale rol spelen tijdens organisatiev... Lees verder
181
De anamnese - Franc M&Atilde;&frac14;ller - ISBN: 9789078596035
book
Order now

De anamnese

een praktische handleiding voor het afnemen van het homeopathisch consult

Franc Müller

(Nederlands, Paperback, 08-03-2015)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 17,95
Genre: Communicatiekunde
De Anamnese beschrijft de volledige gang van zaken tijdens de anamnese zoals die tijdens een homeopatische behandeling wordt afgenomen. Omdat de homeopatische anamnese een van de meest uitgebreide anamneses is in de gezondheidszorg en zowel vragen op mentaal, emotioneel en fysiek niveau omvat, is di... Lees verder
182
Het woord is nu aan u! - Lex Eckhardt; Theo IJzermans - ISBN: 9789058715616
book
Order now

Het woord is nu aan u!

spreken in het openbaar

Lex Eckhardt; Theo IJzermans

(Nederlands, Paperback, 12-06-2009)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 24,95
Genre: Communicatiekunde
‘Spreken in het openbaar’ scoort altijd hoog als mensengevraagd wordt de tien ‘engste dingen’ in hun leven te noemen. Bovendien zijn maar heel weinig mensen tevreden over hun spreekprestaties: het gaat niet vlot genoeg, ze kunnen niet soepel op vragen reageren en niet improviseren, vinden ze. Het wo... Lees verder
183
De drie wetten van prestatie - Dave  Logan; Dave Logan; Steve  Zaffron; Steve Zaffron - ISBN: 9789047002406
book
Order now

De drie wetten van prestatie

herschrijf de toekomst van jezelf en je organisatie

Dave Logan; Dave Logan; Steve Zaffron; Steve Zaffron

(Nederlands, Paperback, 11-12-2012)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 24,00
Genre: Communicatiekunde
Dit is geen gewoon managementboek over veranderen, maar een boek waardoor de prestaties van individuen en organisaties zichtbaar verbeteren. Het leidt tot resultaten. Zaffron en Logan laten zien hoe een manager passie bij mensen kan ontketenen. De auteurs ontwikkelden hun filosofie na langdurig en d... Lees verder