Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken

Communicatiekunde

< Terug naar Management & Economie
Onderwerpen
Verfijnen

Op taal:


Op prijs:

  • Alle prijzen
  • € 0 - € 12.50
  • € 12.50 - € 25
  • € 25 - € 50
  • € 50 - € 100
  • > € 100

Op jaar:

  • Alle jaartallen
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005

Verwachte titels

De witte media - Katleen De Ridder - ISBN: 9789020985733

Nieuwste titels

Sorteer op: datum prijs titels auteur RSS feed
141
Groepen in focus - Marloes Kooter; Felix Hentenaar; Paul Ketelaar - ISBN: 9789059316980
book
Order now

Groepen in focus

in vier stappen naar toegepast focusgroeponderzoek

Marloes Kooter; Felix Hentenaar; Paul Ketelaar

(Nederlands, Paperback, 13-08-2011)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 35,50 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Het boek Groepen in focus biedt een systematisch en bruikbaar profiel van een zowel in wetenschap als in praktijk populaire kwalitatieve onderzoeksmethode: de focusgroepmethode ofwel groepsdiscussie. Wetenschappers, communicatieadviseurs, marktonderzoekers en mediabureaus zetten deze methode veelvul... Lees verder
142
Internationale economie in het nieuws - Paul van der Cingel - ISBN: 9789059317086
book
Order now

Internationale economie in het nieuws

Paul van der Cingel

(Nederlands, Paperback, 05-03-2014)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 31,50
Genre: Journalistiek
Een groot deel van de Nederlanders is ¿economisch ongeletterd¿. De hoogte van de werkloosheid? De doelstelling van de Europese Centrale Bank? Velen weten het niet. Tegelijkertijd is de verwevenheid van het dagelijks leven van de Nederlander met de mondiale economie groter dan ooit. Spaanse migranten... Lees verder
143
Mediapsychologie - Oscar Peters; Bob Fennis; Ard Heuvelman - ISBN: 9789059317116
book
Order now

Mediapsychologie

Oscar Peters; Bob Fennis; Ard Heuvelman

(Nederlands, Paperback, 27-09-2019)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 32,50
Genre: Massacommunicatie
In onze moderne informatiesamenleving worden wij omringd door media. Mediapsychologie is de wetenschap die zich bezighoudt met de invloed van media op mensen. Deze geheel herziene en geactualiseerde derde druk biedt een heldere en beknopte kennismaking met dit betrekkelijk jonge vakgebied. In twaalf... Lees verder
144
Effectief mondeling communiceren in drie stappen - Darwin Frieser - ISBN: 9789059317000
book
Order now

Effectief mondeling communiceren in drie stappen

Darwin Frieser

(Nederlands, Paperback, 05-12-2019)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 23,50
Genre: Communicatiekunde
In dit boek staat de communicatiestijl van de lezer centraal. Het geeft antwoorden op vragen als: Hoe kijkt mijn omgeving naar mijn manier van communiceren, wat wordt door anderen gezien als mijn kwaliteit en welke valkuilen heb ik? Ook geeft het boek inzicht in de consequenties van je communicaties... Lees verder
145
Financieel management voor communicatie - Paul Oostveen; Andre van Dijk; Andre van Dijk - ISBN: 9789059316522
book
Order now

Financieel management voor communicatie

Paul Oostveen; Andre van Dijk; Andre van Dijk

(Nederlands, Paperback, 02-10-2014)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 31,00
Genre: Communicatiekunde
Voor aankomend communicatiedeskundigen is financieel inzicht een belangrijke sleutel tot succes. Als startende ondernemer moet je in staat zijn een communicatieplan financieel te onderbouwen. Bij het werken in een projectorganisatie - op de afdeling communicatie - is de budgetbepaling van projecten ... Lees verder
146
Verborgen verleiders - Jaap van Ginneken - ISBN: 9789059316911
book
Order now

Verborgen verleiders

hoe de media je sturen een kritische inleiding - met alle foefjes

Jaap van Ginneken

(Nederlands, Paperback, 10-11-2015)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 29,95 (onder voorbehoud)
Genre: Massacommunicatie
Welke trucs worden gebruikt in reclame en propaganda? Met welke woorden en beelden kun je consumenten en burgers gemakkelijk op het verkeerde been zetten? Hoe werkt dat door in voorlichting en nieuws? Dit boek geeft een overzicht van alle foefjes die vakmensen gebruiken om ons te laten willen wat zi... Lees verder
147
Stukken beter schrijven - Natasja Loomans; Johannes de Geus - ISBN: 9789058714299
book
Order now

Stukken beter schrijven

Natasja Loomans; Johannes de Geus

(Nederlands, Paperback, 01-07-2011)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 25,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Brieven, mails, offertes, of bloggen, twitter of Linkedin; veel mensen vinden schrijven moeilijk. En dat is jammer want door de moderne media doen we het steeds vaker! Stukken beter schrijven geeft je een andere kijk op de zaak. Het laat je niet alleen zien dat schrijven juist heel leuk is, het leer... Lees verder
148
Geintegreerde communicatie - Henny Schoemaker; Marieta Vos; Marita Vos - ISBN: 9789059316584
book
Order now

Geintegreerde communicatie

concern, interne en marketingcommunicatie

Henny Schoemaker; Marieta Vos; Marita Vos

(Nederlands, Paperback, 09-06-2011)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 45,00
Genre: Communicatiekunde
Iedereen kent de voorbeelden van organisaties waar grote publiekscampagnes ingezet worden, terwijl tegelijkertijd massaontslagen worden aangekondigd. En van bedrijven die zich in eigen land profileren als betrouwbaar en degelijk, terwijl zij elders in de wereld gebruikmaken van kinderarbeid, of de o... Lees verder
149
Journalistieke kwaliteit in het crossmediale tijdperk - K. Buijs; Kees Buijs - ISBN: 9789059316850
book
Order now

Journalistieke kwaliteit in het crossmediale tijdperk

K. Buijs; Kees Buijs

(Nederlands, Paperback, 08-06-2011)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 43,00 (onder voorbehoud)
Genre: Journalistiek
Iedereen heeft wel een mening over de kwaliteit van journalistiek en media: lezers, kijkers, luisteraars, internetters, mensen die gewild of ongewild in het nieuws komen, communicatie- en mediawetenschappers en uiteraard degenen die hun brood verdienen met of aan journalistiek. Binnen en buiten de b... Lees verder
150
Evenementen als communicatiemiddel - Marten Waardenburg - ISBN: 9789013091700
book
Order now

Evenementen als communicatiemiddel

Communicatie memo 52

Marten Waardenburg

(Nederlands, Paperback, 12-05-2011)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 25,00
Genre: Communicatiekunde
Dit Communicatie Memo laat zien hoe evenementen in elkaar zitten en hoe ze kunnen worden ingezet als communicatiemiddel. Het laat zien welke beslissingen moeten worden genomen en welke stappen worden gezet om een evenement te organiseren en onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Lees verder
151
Sociale media voor ondernemers &amp; professionals - R. de Groot; Jeanine de Bruin; J. de Bruin - ISBN: 9789074312370
book
Order now

Sociale media voor ondernemers & professionals

handboek digitaal netwerken

R. de Groot; Jeanine de Bruin; J. de Bruin

(Nederlands, Gebonden, 25-05-2011)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 17,50
Genre: Media en computercommunicatie
Meer omzet met sociale netwerkenMet de komst van sociale media als LinkedIn, Twitter, Facebook en Hyves is zakelijk netwerken een stuk eenvoudiger geworden. Je kunt er niet alleen bestaande contacten onderhouden, maar ook nieuwe mensen leren kennen, onder wie mogelijk toekomstige klanten voor j... Lees verder
152
Commercieel en creatief schrijven - Ellis Buis - ISBN: 9789058714350
book

Commercieel en creatief schrijven

Ellis Buis

(Nederlands, Paperback, 28-04-2011)

Beschikbaar: Niet meer in voorraad
Prijs: € 24,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Veel commerciële schrijvers kunnen heel goed een nette brief of andere zakelijke tekst schrijven. Maar wanneer ze hun (interne) klanten moeten overtuigen en in actie laten komen, verstijven hun vingers op het toetsenbord! ‘Ik ben niet creatief genoeg’ is vaak het excuus … Maar het schrijven van... Lees verder
153
Op dezelfde golflengte - Pieternel Dijkstra - ISBN: 9789058714381
book

Op dezelfde golflengte

101 Tips om soepeler te communiceren

Pieternel Dijkstra

(Nederlands, Paperback, 22-04-2011)

Beschikbaar: Niet meer in voorraad
Prijs: € 14,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Wist je dat er dagelijks zo¿n 16.000 woorden uit onze monden komen? Verbaal communiceren doen we allemaal en continu. En dat is niet vreemd, want mensen zijn van nature sociale dieren; we hebben elkaar nodig om ons prettig te voelen. Maar als we anderen dus kennelijk zo hard nodig hebben, waarom zij... Lees verder
154
Contact maken op school - Marijke van Dijk; Tom Boves - ISBN: 9789023247654
book

Contact maken op school

motiveren, leidinggeven en samenwerken in het voortgezet onderwijs

Marijke van Dijk; Tom Boves

(Nederlands, Paperback, 05-03-2011)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 30,00 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Iedere docent droomt van een ideale relatie met de klas, met ouders en collega¿s. Leerlingen die doen wat je vraagt, ouders die respect voor je hebben, collega¿s die hun verantwoordelijkheden oppakken. Maar hoe maak je deze droom werkelijkheid?Contact maken op school beschrijft wat je kunt... Lees verder
155
Code sociale media - Jordi Bouman; Charles Huijskens - ISBN: 9789461560049
book
Order now

Code sociale media

richtlijnen voor zakelijk gebruik

Jordi Bouman; Charles Huijskens

(Nederlands, Paperback, 30-11-2010)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 14,95 (onder voorbehoud)
Genre: PR & voorlichting,
Code Sociale Media’ helpt missers te voorkomen Wat zijn de consequenties van het gebruik van sociale media voor uw bedrijf? Hoe voorkomt u sociale media missers waarmee uw bedrijf reputatieschade oploopt? Wat zijn de do's en dont's bij gebruik van sociale media? Managers in bedrijven zijn... Lees verder
156
Digitaal Communiceren - ISBN: 9789013080711
book
Order now

Digitaal Communiceren

over de veranderingen in een vakgebied

(Nederlands, Paperback, 23-11-2010)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 41,50
Genre: Communicatiekunde
In de afgelopen decennia zijn de maatschappij en het communicatielandschap enorm veranderd. Met name door de komst van internet en andere digitale media. Daarmee is ook het werk van de communicatieprofessional veranderd. Hij heeft te maken met een (ver-)andere(nde) consument, andere media en communi... Lees verder
157
Overtuigend presenteren - M. Pluymaekers - ISBN: 9789046902134
book
Order now

Overtuigend presenteren

M. Pluymaekers

(Nederlands, Paperback, 10-02-2011)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 20,00
Genre: Communicatiekunde
Een presentatie is pas succesvol als de toehoorders na afloop iets doen met de informatie die ze gekregen hebben. Ze moeten je product kopen, je beleidsplan steunen, investeren in je idee of de resultaten van je onderzoek serieus nemen. Overtuigend presenteren beschrijft hoe je van je presentatie ee... Lees verder
158
Gewoon goed Nederlands - Marianne Bertina - ISBN: 9789059316270
book
Order now

Gewoon goed Nederlands

schrijven voor de lezer

Marianne Bertina

(Nederlands, Paperback, 22-01-2011)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 34,50 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Gewoon goed Nederlands laat zien wat de basisprincipes zijn van het geschreven Nederlands. Niet met een opsomming van droge regels in onbegrijpelijk jargon, maar met een keur aan voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van journalisten en auteurs die laten zien hoe zij het levende Nederlands naar hun... Lees verder
159
Argumenteren - Aafke Moons; Marcel Heerink; Jessica Rijnboutt - ISBN: 9789043019361
book
Order now

Argumenteren

Aafke Moons; Marcel Heerink; Jessica Rijnboutt

(Nederlands, Paperback, 31-01-2018)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 28,95
Genre: Communicatiekunde
Argumenteren is overal. Bij de student die verslag moet doen van een project met een overtuigende presentatie, bij de verkoopster die je helpt bij het uitzoeken van een nieuw shirt, bij de onderzoeker die een advies moet opstellen. Je wordt ermee overspoeld als je tv kijkt - met reclames, documentai... Lees verder
160
Worden wie je bent - Frank Oomkes; Frank R. Oomkes - ISBN: 9789059316102
book
Order now

Worden wie je bent

over eigenwaarde en persoonlijke effectiviteit

Frank Oomkes; Frank R. Oomkes

(Nederlands, Paperback, 13-01-2011)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 25,00
Genre: Communicatiekunde
Worden wie je bent gaat over effectiever worden, vanuit een helder beeld van je mogelijkheden en een gezond gevoel van eigenwaarde. Maakt werken aan je effectiviteit gelukkig? Geluk laat zich niet afdwingen. Maar denk eens aan beslissende momenten: hoe je vrienden maakt of vijanden. Hoe je een warme... Lees verder
161
Communicatieprofessionals en ethiek - Hans Krabbe - ISBN: 9789059315891
book
Order now

Communicatieprofessionals en ethiek

morele communicatievraagstukken in organisaties

Hans Krabbe

(Nederlands, Paperback, 27-04-2016)

Levertijd: morgen voor 23:00 besteld, dinsdag bij u thuisbezorgd
Prijs: € 37,50
Genre: Communicatiekunde
Communicatieprofessionals en hun organisaties lopen steeds vaker tegen morele (communicatie)vraagstukken aan. Het doel van dit boek is communicatieprofessionals en ook andere (aankomende) professionals in organisaties handvatten te bieden voor morele vraagstukken op het gebied van organisationele co... Lees verder
162
Een journalistiek geheim ontsluierd - Joan Hemels - ISBN: 9789055893089
book

Een journalistiek geheim ontsluierd

de Dubbelmonarchie en een geval van dubbele moraal in de Nederlandse pers tijdens de Eerste Wereldoorlog

Joan Hemels

(Nederlands, Paperback, 18-12-2010)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 29,50 (onder voorbehoud)
Genre: Journalistiek
Een journalistiek geheim ontsluierd Dit boek gaat over de stelselmatige beïnvloeding van de Nederlandse journalistiek tijdens de Eerste Wereldoorlog vanuit Wenen. Niet door krantenlezers in te palmen met Sachertorte of Mozartkugel voor bij de schaars geworden koffie, maar door bijna alle r... Lees verder
163
Check je beleidstekst - E. Tiggelaar - ISBN: 9789012122955
book
Order now

Check je beleidstekst

stappenplan en ckecklists voor beter rapporten

E. Tiggelaar

(Nederlands, Paperback, 18-02-2011)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 14,50
Genre: Toegepaste communicatiekunde
Beleidsteksten worden steeds beter: toegankelijker, meer op de doelgroep toegesneden. Tegelijk stellen de kritische lezers hogere eisen: ze willen in weinig tijd goed geïnformeerd worden. Hoe schrijf je een tekst die aan alle vereisten voldoet? Hoe bedien je je lezers optimaal, hoe kom je snel to... Lees verder