Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken

Communicatiekunde

< Terug naar Management & Economie
Onderwerpen
Verfijnen

Op taal:


Op prijs:

  • Alle prijzen
  • € 0 - € 12.50
  • € 12.50 - € 25
  • € 25 - € 50
  • € 50 - € 100
  • > € 100

Op jaar:

  • Alle jaartallen
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005

Verwachte titels

De witte media - Katleen De Ridder - ISBN: 9789020985733

Nieuwste titels

Sorteer op: datum prijs titels auteur RSS feed
141
Kan dat zomaar? - Huub Evers - ISBN: 9789059317451
book
Order now

Kan dat zomaar?

over ethische kwesties in de journalistiek

Huub Evers

(Nederlands, Paperback, 30-07-2015)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 20,95
Genre: Journalistiek
Mondige mediaconsumenten hebben steeds meer mogelijkheden (vooral online via sociale media) om tekst en uitleg te vragen aan journalisten. Waarom heeft de redactie of de individuele journalist deze keuze gemaakt? Welke ethische regels zijn er in de journalistiek? Houdt iedereen zich daaraan? Bestaat... Lees verder
142
Social media voor interne communicatie - Huib Koeleman - ISBN: 9789013093049
book
Order now

Social media voor interne communicatie

twitteren op je werk

Huib Koeleman

(Nederlands, Paperback, 09-08-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 16,50
Genre: Communicatiekunde
Twitteren op je werk Iedereen heeft een mening over Twitteren! Dé nieuwe vorm om met vrienden te communiceren. Maar heeft het ook voor interne communicatie mogelijkheden? Huib Koeleman, specialist interne communicatie, denkt in zijn vierde boek van wel. Lees verder
143
Handboek Nieuwe Media - Piet Bakker; Tom Bakker - ISBN: 9789013091670
book

Handboek Nieuwe Media

digitale technologieen begrijpen en gebruiken

Piet Bakker; Tom Bakker

(Nederlands, Paperback, 09-03-2012)

Beschikbaar: Niet meer in voorraad
Prijs: € 29,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Bing, Chrome, Dropbox, Facebook, FeedBurner, Foursquare, Google+, HootSuite, iPad, MiFi, Opera, Prezi, RSS, Skype, Tumblr, Twitter, Ustream, WordPress, XML... Door de grote hoeveelheid digitale bomen loop je de kans het zicht op het complete communicatiebos te verliezen. Voor mensen die beroepshalv... Lees verder
144
Basisboek social media - Ren&Atilde;&copy;e van Zijl; Desiree van Osch - ISBN: 9789059317048
book
Order now

Basisboek social media

Renée van Zijl; Desiree van Osch

(Nederlands, Paperback, 27-04-2012)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 31,50
Genre: Communicatiekunde
Social media: revolutie of slechts een nieuw middel? Zowel wetenschappers, vakprofessionals als het onderwijs zijn er druk mee. Er zijn al veel boeken verschenen over de inzet van social media die antwoord geven op allerlei vragen uit de praktijk. Inmiddels bestaat er behoefte aan een boek dat de th... Lees verder
145
Coachende gespreksvoering - Wim Donders; W. Donders - ISBN: 9789059317055
book

Coachende gespreksvoering

Wim Donders; W. Donders

(Nederlands, Paperback, 16-09-2014)

Beschikbaar: Nee
Prijs: € 31,50 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
De basis van elk gesprek is luisteren, samenvatten en doorvragen. Deze vaardigheden beschreef Wim Donders in Praktische gespreksvoering. Coachende gespreksvoering gaat verder waar het eerste boek eindigt. Het is bestemd voor iedereen die verantwoord kennis wil maken met een reeks van gesprekstechni... Lees verder
146
Je luistert wel, maar je hoort me niet - Nel van  Kooten; Annie Blokhuis - ISBN: 9789044126372
book
Order now

Je luistert wel, maar je hoort me niet

over communicatie met mensen met een verstandelijke beperking

Nel van Kooten; Annie Blokhuis

(Nederlands, Paperback, 21-10-2017)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 24,90
Genre: Communicatiekunde
Over het boek: Communicatie lijkt iets vanzelfsprekends, maar er komt eigenlijk veel bij kijken. Naast de taal spelen ook allerlei andere factoren een rol, waar vaak geen rekening mee wordt gehouden: informatieverwerking, alertheid, concentratie, tijdsbesef en emoties. Juist bij kinderen en volwasse... Lees verder
147
Groepen in focus - Marloes Kooter; Felix Hentenaar; Paul Ketelaar - ISBN: 9789059316980
book
Order now

Groepen in focus

in vier stappen naar toegepast focusgroeponderzoek

Marloes Kooter; Felix Hentenaar; Paul Ketelaar

(Nederlands, Paperback, 13-08-2011)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 35,50 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Het boek Groepen in focus biedt een systematisch en bruikbaar profiel van een zowel in wetenschap als in praktijk populaire kwalitatieve onderzoeksmethode: de focusgroepmethode ofwel groepsdiscussie. Wetenschappers, communicatieadviseurs, marktonderzoekers en mediabureaus zetten deze methode veelvul... Lees verder
148
Internationale economie in het nieuws - Paul van der Cingel - ISBN: 9789059317086
book
Order now

Internationale economie in het nieuws

Paul van der Cingel

(Nederlands, Paperback, 05-03-2014)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 31,50
Genre: Journalistiek
Een groot deel van de Nederlanders is ¿economisch ongeletterd¿. De hoogte van de werkloosheid? De doelstelling van de Europese Centrale Bank? Velen weten het niet. Tegelijkertijd is de verwevenheid van het dagelijks leven van de Nederlander met de mondiale economie groter dan ooit. Spaanse migranten... Lees verder
149
Mediapsychologie - Oscar Peters; Bob Fennis; Ard Heuvelman - ISBN: 9789059317116
book
Order now

Mediapsychologie

Oscar Peters; Bob Fennis; Ard Heuvelman

(Nederlands, Paperback, 01-11-2017)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 32,50
Genre: Massacommunicatie
In onze moderne informatiesamenleving worden wij omringd door media. Mediapsychologie is de wetenschap die zich bezighoudt met de invloed van media op mensen. Deze geheel herziene en geactualiseerde derde druk biedt een heldere en beknopte kennismaking met dit betrekkelijk jonge vakgebied. In twaalf... Lees verder
150
Effectief mondeling communiceren in drie stappen - Darwin Frieser - ISBN: 9789059317000
book
Order now

Effectief mondeling communiceren in drie stappen

Darwin Frieser

(Nederlands, Paperback, 26-09-2018)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 23,50
Genre: Communicatiekunde
In dit boek staat de communicatiestijl van de lezer centraal. Het geeft antwoorden op vragen als: Hoe kijkt mijn omgeving naar mijn manier van communiceren, wat wordt door anderen gezien als mijn kwaliteit en welke valkuilen heb ik? Ook geeft het boek inzicht in de consequenties van je communicaties... Lees verder
151
Financieel management voor communicatie - Paul Oostveen; Andre van Dijk; Andre van Dijk - ISBN: 9789059316522
book
Order now

Financieel management voor communicatie

Paul Oostveen; Andre van Dijk; Andre van Dijk

(Nederlands, Paperback, 02-10-2014)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 31,00
Genre: Communicatiekunde
Voor aankomend communicatiedeskundigen is financieel inzicht een belangrijke sleutel tot succes. Als startende ondernemer moet je in staat zijn een communicatieplan financieel te onderbouwen. Bij het werken in een projectorganisatie - op de afdeling communicatie - is de budgetbepaling van projecten ... Lees verder
152
Verborgen verleiders - Jaap van Ginneken - ISBN: 9789059316911
book
Order now

Verborgen verleiders

hoe de media je sturen een kritische inleiding - met alle foefjes

Jaap van Ginneken

(Nederlands, Paperback, 10-11-2015)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 29,95 (onder voorbehoud)
Genre: Massacommunicatie
Welke trucs worden gebruikt in reclame en propaganda? Met welke woorden en beelden kun je consumenten en burgers gemakkelijk op het verkeerde been zetten? Hoe werkt dat door in voorlichting en nieuws? Dit boek geeft een overzicht van alle foefjes die vakmensen gebruiken om ons te laten willen wat zi... Lees verder
153
Stukken beter schrijven - Natasja Loomans; Johannes de Geus - ISBN: 9789058714299
book
Order now

Stukken beter schrijven

Natasja Loomans; Johannes de Geus

(Nederlands, Paperback, 01-07-2011)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 25,95
Genre: Communicatiekunde
Brieven, mails, offertes, of bloggen, twitter of Linkedin; veel mensen vinden schrijven moeilijk. En dat is jammer want door de moderne media doen we het steeds vaker! Stukken beter schrijven geeft je een andere kijk op de zaak. Het laat je niet alleen zien dat schrijven juist heel leuk is, het leer... Lees verder
154
Geintegreerde communicatie - Henny Schoemaker; Marieta Vos; Marita Vos - ISBN: 9789059316584
book
Order now

Geintegreerde communicatie

concern, interne en marketingcommunicatie

Henny Schoemaker; Marieta Vos; Marita Vos

(Nederlands, Paperback, 09-06-2011)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 45,00
Genre: Communicatiekunde
Iedereen kent de voorbeelden van organisaties waar grote publiekscampagnes ingezet worden, terwijl tegelijkertijd massaontslagen worden aangekondigd. En van bedrijven die zich in eigen land profileren als betrouwbaar en degelijk, terwijl zij elders in de wereld gebruikmaken van kinderarbeid, of de o... Lees verder
155
Journalistieke kwaliteit in het crossmediale tijdperk - K. Buijs; Kees Buijs - ISBN: 9789059316850
book
Order now

Journalistieke kwaliteit in het crossmediale tijdperk

K. Buijs; Kees Buijs

(Nederlands, Paperback, 08-06-2011)

Beschikbaar: Printing on demand
Prijs: € 43,00 (onder voorbehoud)
Genre: Journalistiek
Iedereen heeft wel een mening over de kwaliteit van journalistiek en media: lezers, kijkers, luisteraars, internetters, mensen die gewild of ongewild in het nieuws komen, communicatie- en mediawetenschappers en uiteraard degenen die hun brood verdienen met of aan journalistiek. Binnen en buiten de b... Lees verder
156
Evenementen als communicatiemiddel - Marten Waardenburg - ISBN: 9789013091700
book
Order now

Evenementen als communicatiemiddel

Communicatie memo 52

Marten Waardenburg

(Nederlands, Paperback, 12-05-2011)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 25,00
Genre: Communicatiekunde
Dit Communicatie Memo laat zien hoe evenementen in elkaar zitten en hoe ze kunnen worden ingezet als communicatiemiddel. Het laat zien welke beslissingen moeten worden genomen en welke stappen worden gezet om een evenement te organiseren en onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Lees verder
157
Sociale media voor ondernemers &amp; professionals - R. de Groot; Jeanine de Bruin; J. de Bruin - ISBN: 9789074312370
book
Order now

Sociale media voor ondernemers & professionals

handboek digitaal netwerken

R. de Groot; Jeanine de Bruin; J. de Bruin

(Nederlands, Gebonden, 25-05-2011)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 17,50
Genre: Media en computercommunicatie
Meer omzet met sociale netwerkenMet de komst van sociale media als LinkedIn, Twitter, Facebook en Hyves is zakelijk netwerken een stuk eenvoudiger geworden. Je kunt er niet alleen bestaande contacten onderhouden, maar ook nieuwe mensen leren kennen, onder wie mogelijk toekomstige klanten voor j... Lees verder
158
Commercieel en creatief schrijven - Ellis Buis - ISBN: 9789058714350
book

Commercieel en creatief schrijven

Ellis Buis

(Nederlands, Paperback, 28-04-2011)

Beschikbaar: Niet meer in voorraad
Prijs: € 24,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Veel commerciële schrijvers kunnen heel goed een nette brief of andere zakelijke tekst schrijven. Maar wanneer ze hun (interne) klanten moeten overtuigen en in actie laten komen, verstijven hun vingers op het toetsenbord! ‘Ik ben niet creatief genoeg’ is vaak het excuus … Maar het schrijven van... Lees verder
159
Op dezelfde golflengte - Pieternel Dijkstra - ISBN: 9789058714381
book

Op dezelfde golflengte

101 Tips om soepeler te communiceren

Pieternel Dijkstra

(Nederlands, Paperback, 22-04-2011)

Beschikbaar: Niet meer in voorraad
Prijs: € 14,95 (onder voorbehoud)
Genre: Communicatiekunde
Wist je dat er dagelijks zo¿n 16.000 woorden uit onze monden komen? Verbaal communiceren doen we allemaal en continu. En dat is niet vreemd, want mensen zijn van nature sociale dieren; we hebben elkaar nodig om ons prettig te voelen. Maar als we anderen dus kennelijk zo hard nodig hebben, waarom zij... Lees verder
160
Contact maken op school - Marijke van Dijk; Tom Boves - ISBN: 9789023247654
book
Order now

Contact maken op school

motiveren, leidinggeven en samenwerken in het voortgezet onderwijs

Marijke van Dijk; Tom Boves

(Nederlands, Paperback, 05-03-2011)

Levertijd: 3 tot 4 werkdagen
Prijs: € 30,00
Genre: Communicatiekunde
Iedere docent droomt van een ideale relatie met de klas, met ouders en collega¿s. Leerlingen die doen wat je vraagt, ouders die respect voor je hebben, collega¿s die hun verantwoordelijkheden oppakken. Maar hoe maak je deze droom werkelijkheid?Contact maken op school beschrijft wat je kunt... Lees verder
161
Code sociale media - Jordi Bouman; Charles Huijskens - ISBN: 9789461560049
book
Order now

Code sociale media

richtlijnen voor zakelijk gebruik

Jordi Bouman; Charles Huijskens

(Nederlands, Paperback, 01-12-2010)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 14,95
Genre: PR & voorlichting,
Code Sociale Media’ helpt missers te voorkomen Wat zijn de consequenties van het gebruik van sociale media voor uw bedrijf? Hoe voorkomt u sociale media missers waarmee uw bedrijf reputatieschade oploopt? Wat zijn de do's en dont's bij gebruik van sociale media? Managers in bedrijven zijn... Lees verder
162
Digitaal Communiceren - ISBN: 9789013080711
book
Order now

Digitaal Communiceren

over de veranderingen in een vakgebied

(Nederlands, Paperback, 23-11-2010)

Levertijd: 1 tot 3 werkdagen
Prijs: € 41,50
Genre: Communicatiekunde
In de afgelopen decennia zijn de maatschappij en het communicatielandschap enorm veranderd. Met name door de komst van internet en andere digitale media. Daarmee is ook het werk van de communicatieprofessional veranderd. Hij heeft te maken met een (ver-)andere(nde) consument, andere media en communi... Lees verder
163
Overtuigend presenteren - M. Pluymaekers; Mark Pluymaekers - ISBN: 9789046902134
book
Order now

Overtuigend presenteren

M. Pluymaekers; Mark Pluymaekers

(Nederlands, Paperback, 10-02-2011)

Levertijd: vandaag voor 23:00 besteld, morgen bij u thuisbezorgd
Prijs: € 20,00
Genre: Communicatiekunde
Een presentatie is pas succesvol als de toehoorders na afloop iets doen met de informatie die ze gekregen hebben. Ze moeten je product kopen, je beleidsplan steunen, investeren in je idee of de resultaten van je onderzoek serieus nemen. Overtuigend presenteren beschrijft hoe je van je presentatie ee... Lees verder