Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.X sluit
Uitgebreid zoeken
Boek

Staging The New Berlin

Place Marketing And The Politics Of Urban Reinvention Post-1989

Staging The New Berlin - Colomb, Claire (university College London, Uk) - ISBN: 9780415594035
Prijs: € 51,20
Levertijd: 4 tot 6 werkdagen
Bindwijze: Boek
Genre: Stedenbouw / Ruimtelijke Ordening
Boekenliefde.nl:
Staging The New Berlin op boekenliefde.nl
Add to cart

Beschrijving

This book explores the politics of place marketing and the process of ‘urban reinvention’ in Berlin between 1989 and 2011. In the context of the dramatic socio-economic restructuring processes, changes in urban governance and physical transformation of the city following the Fall of the Wall, the ‘new’ Berlin was not only being built physically, but staged for visitors and Berliners and marketed to the world through events and image campaigns which featured the iconic architecture of large-scale urban redevelopment sites. Public-private partnerships were set up specifically to market the ‘new Berlin’ to potential investors, tourists, Germans and the Berliners themselves. The book analyzes the images of the city and the narrative of urban change, which were produced over two decades.

Details

Titel: Staging The New Berlin
auteur: Colomb, Claire (university College London, Uk)
Mediatype: Boek
Taal: Engels
Aantal pagina's: 368
Uitgever: Taylor & Francis Ltd
Plaats van publicatie: 03
NUR: Stedenbouw / Ruimtelijke Ordening
Afmetingen: 245 x 175 x 17
Gewicht: 716 gr
ISBN/ISBN13: 9780415594035
Intern nummer: 15062367

Winkelvoorraad

Dit product is op dit moment niet op voorraad in een van onze vestigingen.